Slecht slapen al vroeg in de zwangerschap

Discussion in 'Zwangerschap' started by Myo, Apr 6, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Myo

Myo Fanatiek lid

Feb 11, 2011
    1,352
    0
    36
    Hallo allemaal,

Gewoon uit nieuwsgierigheid dat ik dit vraag:

Ik ben nu 14 weken zwanger en al enige tijd (de afgelopen maand in ieder geval!) word ik standaard tussen 03:00 en 04:00 's nachts wakker. Ik slaap niet overdag en ik ga 's avonds ook niet achterlijk vroeg naar bed, meestal 22:00/22:30 naar bed. Als ik later naar bed ga, word ik later in de nacht wakker. En ook echt klaarwakker he! Dan val ik na maximaal een uurtje weer in slaap en als dan de wekker gaat....moe:D

Wie ook?!

2. Maedra

Maedra Fanatiek lid

Oct 29, 2009
    1,558
    0
    36
    Rotterdam
    Ik word sinds ik zwanger ben elke nacht 1 of 2 keer wakker om te plassen. Soms duurt het dan ook echt weer een uur voordat ik slaap. Het is echt frustrend om de uren te liggen tellen en je bent er bekaf van. Ik heb dus helaas ook geen oplossing voor je maar herken het wel.

3. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

Nov 2, 2010
    3,489
    1
    38
    Ik slaap al vanaf week 7 ofzo heel slecht. Meestal tussen half drie en half vier wakker en kom dan niet meer in slaap... Je went er vanzelf aan ;)

4. jippie01

jippie01 Bekend lid

Mar 25, 2011
    846
    114
    43
    Female
    hoi hoi,

ik ben nu ruim zeven weken zwanger en ben wel nu 's nachts wakker, terwijl ik eerst gewoon de hele nacht doorsliep. daarn val ik wel gewoon weer in slaap, maar 's ochtends vroeg vanaf een uurtje of 6 lukt dat niet echt meer :(
    uitslapen is erdus ook niet meer bij.

5. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik heb het ook gehad, volgens mij tussen de 13 en 15 weken ergens. Is vanzelf weer over gegaan. Mij hielp het wel eens om even wat te eten.
    Nu lig ik weer af en toe wakker van het getrappel van de baby. Ach, het went...

6. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Nog voordat mn test posi was sliep ik al slecht, elke ochtend 5 uur wakker enzo....
    Is helaas wel vaker zo, hopelijk is het snel over, om in hat laatste trimester weer te beginnen ;)

7. Poookie

Poookie Bekend lid

Nov 2, 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    Ik heb het ook hoor, vanaf week 7 of 8 ongeveer dat ik slecht slaap, vaak wakker word, nare dromen heb enzo...
    Hoort erbij, 't is voor een goed doel he ;)

8. Joy2111

Joy2111 Fanatiek lid

Jun 16, 2010
    1,170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    Heel herkenbaar..
    Ik wordt ook standaard elke nacht tegen 3.00 wakker en kom dan weer slecht in slaap...
    Ik slaap ook veel lichter dan voorheen en wordt dan ook van alles wakker.
    Als s'ochtends dan de wekker afgaat ben ik kapot en heb ik het gevoel geen oog dicht gedaan te hebben..
    Heb er geen oplossing voor en hoop dat het snel overgaat

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Herkenbaar... bij Thirza sliep ik de hele zwangerschap slecht en werd meerdere malen per nacht wakker door heftige dromen, moeten plassen en later ook bekkenpijn. En aangezien ik nooit zo gemakkelijk in slaap kom, heb ik de hele zwangerschap erg weinig geslapen. (En daarna duurde het 23 maanden voor Thirza door ging slapen :().
    Vorige zwangerschap weer hetzelfde verhaal en sinds m'n ei heb ik het ook weer, dus ik hoop dat het nu weer een voorteken is ;)

10. Rica

Rica VIP lid

May 16, 2008
    7,521
    105
    63
    Female
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    hier ook...slaap licht en wordt snel wakker! ook om te plassen maar val ook snel wel weer in slaap alleen tja als je elke keer wakker wordt!

11. tjessia

tjessia Fanatiek lid

Feb 1, 2009
    2,889
    0
    0
    Ik heb het ook, altijd wakker tussen 3 en 4 uur, erg vervelend. Bij de vorige zwangerschappen pas vanaf een week of 30, nu dus erg vroeg al, hoop dat het nog over gaat... bah. Je wordt er zoooo moe van, die wekker gaat gewoon!

12. Sallie

Sallie VIP lid

Sep 27, 2008
    8,257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Hier ook al sinds posi test. De nacht moet ik altijdal plassen, maar nu ook6 uur wakker en niet meer in slaap te krijgen. Dan ben ik net tegen mijn wekker om half7 weer een beetje suf en dan moet ik eruit... Ga daarom nu maar wat eerder naar bed! ( dan moest ik nu maares offline gaan ;))!

13. Sallie

Sallie VIP lid

Sep 27, 2008
    8,257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Nou nog een toevgoeging: gister eerder naar bed gegaan, was ik wakker om 3.30 :S!

14. Sahi

Sahi VIP lid

Apr 4, 2010
    5,186
    0
    0
    Dordrecht
    heel herkenbaar, helaas. ik heb vanacht van 3 tot 5 wakker gelegen en moest er om 7 uur weer uit :( Dus ik ben niet blij. Moet lang werken vandaag, dus baal echt. Maar goed, niks aan te doen denk ik.
    Ik slaap ook super licht, ik word zelfs wakker van de wekker van de buurman!!

15. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Voor de positieve test sliep ik al slecht. Ik slaap normaal op mijn buik, maar dat gaat niet meer. Ik merk dat het me gewoon niet lukt om in een andere houding in een diepe slaap te komen. Als ik slaap droom ik erg veel en helaas zijn het geen leuke dromen.
    Nu ben ik tussen 1 en 5 wakker. Ga er dan uit om te plassen en het lukt me niet meer om in slaap te komen.
    Bij de eerste zwangerschap had ik het ook, toen zat ik halve nachten beneden. De vorige zwangerschap ook weinig geslapen.
    Pfff, ik ben ontzettend moe, dus alle tips zijn welkom!

Zien jullie er ook zo ontzettend moe uit?

16. Myo

Myo Fanatiek lid

Feb 11, 2011
    1,352
    0
    36
    Nou dames, aan alle ervaringen te lezen, hoort het er dus bij! Waar zou het toch goed voor zijn zo vroeg in de zwangerschap? Ik wist wel dat het op het einde voorkwam, om je voor te bereiden op de nachtelijke uitjes naar de baby.....
    Ik heb helaas ook nog geen trucjes ontdekt om door te kunnen slapen! Sporten helpt niet, later naar bed gaan helpt niet, een nachtmutsje mag niet ;).
    Nou ja, ik overleef het wel. Maar jammer dat we niet meer lekker kunnen uitslapen nu het potentieel nog zou kunnen :p

17. allie

allie Lid

Feb 4, 2011
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb het ook! soms nachtmerries. dan weer vaak plassen. echt raar, ben je zo moe, slaap je s nachts ook nog eens slecht....! als de wekker s ochtends gaat (lees: mn dochtertje staat te schreeuwen in bed) heb ik het gevoel dat ik nog maar net slaap!

Share This Page