Iemand hier ervaring mee? en bij voorbaat, ja ik weet dat ik de huisarts moet bellen en de adviezen hier niet van een arts komen maar hier kan je alleen voor 10.00 uur urine afgeven. Kan je een blaasontsteking hebben zonder een pijnlijk branderig gevoel te hebben bij het plassen? Ik moet nu heel vaak plassen heb elke keer het idee dat ik heel nodig moet maar als ik ga zitten heb ik juist gigantische moeite om te plassen. Komt niet op gang, moet kracht zetten. En ik heb behoorlijk veel pijn in mijn linkeronderrug / flanken (nieren?). Ben benieuwd of er hier blaasontstekingsdeskundigen zijn? en is dit iets wat je wel een dagje kunt laten wachten of is dit iets waarvoor je ook de dokterspost mag bellen?
Ja, dat kan zeker, zeker als het opstijgt. Mbt het ‘s ochtends inleveren van urine: Ik heb ook wel eens op vrijdagmiddag gehad dat ik wakker werd met een blaasontsteking (toen had ik ‘s nachts gewerkt) en dat ik in overleg met de assistente toch urine mocht brengen omdat we het weekend in gingen.
Je eigen huisarts zou ik bellen, huisartsenpost is voor spoed buiten kantooruren. Maar ja, soms heb je niet alle klachten bij een blaasontsteking. Als je flanken zeer doen, zou ik zelf wel vandaag naar de huisarts bellen, want ik heb 2x een nierbekkenontsteking gehad en dat doet erg zeer.
Ja hoor, dat kan. Had ik tijdens mijn zwangerschap ook. En mijn oudste dochter heeft het zo ook een keer gehad. Ik zou in ieder geval extra gaan drinken, zodat je ook wat te plassen hebt. En het spoelt schoon. Afhankelijk van hoe erg je klachten dan blijven/worden zou ik de hap vanavond bellen. Want zo de nacht in gaan is niet tof. Of toch even je huisarts bellen. Je kan dan wel niet je urine inleveren, maar misschien hebben ze wel zinvol advies.
Ja, dat kan. Ik heb verschillende blaasontstekings gehad en elke keer was het anders. De laatste keer verging ik van de pijn met zweet uitbraken erbij, dat ik tegen de assistent van de huisartsen post zei dat ik nog liever beval. Maar heb ook wel eens een blaasontsteking gehad dat een beetje pijn bij het plassen deed. Ik zou wel even bellen om het even te checken en zonodig een kuurtje vragen.
Assistente gesproken, mag morgen ochtend urine brengen en de huisarts zat vol dus kon me ook niet nog vandaag te woord staan. Haar advies goed drinken en paracetamol/ibuprufen tegen de flanken pijn. En als het erger word vanavond de dokterspost bellen.
Hier ook ooit blaasontsteking gehad. Had echt alleen giga pijn in mn buik als ik over hobbels reed met de auto. Ha dacht aan een blindedarmontsteking maar was een blaasontsteking.
Cranberrysap drinken! Is misschien een beetje overbodig advies maar was nog niet genoemd, dus ik dacht ik zeg t toch even. (Tijdens het typen van mijn bericht ineens wel zie ik ) Kan goed helpen. Een assistente van onze huisarts zei een keer dat je blaasontsteking vrijwel altijd zonder medicijnen kan oplossen door veel te drinken. Maar met jouw pijn klachten kan t ook meer zijn dan blaasontsteking dus sowieso even laten checken. Sterkte!
tgg.. even een urine controleren is zo gedaan, hoeft geen consult van een huisarts bij. Voorwaarde is wel dat je de urine een aantal uren in je blaas hebt. Denk niet dat de HAP blij wordt van het advies van deze ass! Voor nu: lekker veel drinken: goed doorspoelen, thee, water, liever geen zoete dingen, wel cranberrysap. Niet wachten met plassen maar gewoon ook lekker vaak gaan, zodat die bacterie zsm wegspoelt en geen tijd heeft voor voortplanting!
Goed dat je dat laatste zegt daar zei de ass niets over en ik was juist aan het ophouden omdat ik telkens voor bijna niets naar de wc toe ga.
Ik had laatste een blaasontsteking en kreeg nog geen ab ik moest eerst de blaas goed verzuren. Dus inderdaad cranberry sap, water met veel citroen sap etc drinken. Na 3dgn was ik klachtvrij. Ook ik had geen pijn bij plassen zelf,wel aandrang en rugpijn.
Waarom zou de HAP daar niet blij mee zijn? Standaard advies hoor. TS kan prima tot morgen wachten, tenzij ze ziek wordt/koorts krijgt. Dan zeker de hap bellen. Cranberry heeft geen zin als de ontsteking er al zit. Dan doet het niets meer. Dit werkt alleen preventief. Heel veel water drinken, goed uitplassen. Na het plassen de bekken even kantelen, dan komt er meestal nog wel wat uit.
Ik heb dit ook wel eens, dan lijkt het alsof mijn lichaam een virus aan het wegspoelen is. Pijn aan de flanken heb ik dan weer niet gehad. Goed dat je hebt gebeld iig! Hopen dat over gaat.
Eens met de bovenstaande adviezen, als extra aanvulling wil ik meegeven dat als je koorts krijgt en of je jezelf ziek gaat voelen, je wel even contact met de hap opneemt. Eventueel zou je voor het slapengaan nog een vitamine C bruistablet kunnen nemen. Sterkte!
Misschien is het al gezegd hoor, maar het kan idd dat je een ontsteking hebt zonder pijn. Ik heb zelf meerdere keren per jaar blaasontsteking Maaarrr; toeval of niet, ik slik nu sinds een half jaar elke dag een cranberry tablet (Kruidvat) en sindsdien geen last meer gehad. Kan toeval zijn hoor, maar is het proberen waard toch? Succes iig. Het kan zó pijnlijk zijn!
De cranberry bevat behalve vitamine C ook zogenoemde proanthocyanidinen. Die zorgen er niet alleen voor dat bacteriën zich niet aan de blaaswand kunnen hechten, maar ook dat aan de blaaswand gehechte bacteriën worden losgeweekt. De bessen zijn hierdoor effectief bij het voorkomen en bestrijden van blaasontsteking.
Ik twijfel nu wel weer of ik wel of niet moet bellen. Pijn in mijn flank word erger, kan eigenlijk geen houding vinden waarin het niet pijn doet. Heb vanmiddag paracetamol en ibuprufen genomen maar slik voor mijn nek ook oxycodon nog best een hoge dosis ivm de operatie vorige week. Dat laatste zou toch een goede pijnstiller moeten zijn maar ondanks dat dus toch meer pijn dan vanmiddag. Hoop eigenlijk een beetje op tijd in slaap te vallen en dan kan ik morgen vroeg meteen urine afgeven.
Dat kan absoluut, blaasontsteking zonder pijn bij het plassen. (Geen ervaringsdeskundige, wel verpleegkundige) Ik zou de HAP bellen als je teveel pijn hebt om tot morgen te wachten of hoge koorts krijgt.