Blaasontsteking zonder pijn?

Discussie in 'De lounge' gestart door DQueen, 11 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peppabig

Peppabig Bekend lid

29 jun 2016
    528
    282
    63
    Misschien toch bellen dan?
    Als je zoveel pijnstillers slikt heb je misschien wel koorts maar wordt dat onderdrukt..
    Sterkte!

DQueen vindt dit leuk.
  2. Langmuts

Langmuts Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    @DQueen gewoon even bellen.. Je kunt niet presidium genoeg zijn. En degene aan de lijn kan je adviseren wat je nu kunt doen (langskomen of toch afwachten)
    Heb je toevallig kamille thee in huis? Daarmee stomen wilt ook goed. (emmer met kamille thee en gekookt water, en gewoon zo lang als lukt op gaan zitten /boven gaan hangen)

DQueen vindt dit leuk.
  3. Zulema

Zulema Fanatiek lid

8 aug 2019
    1.670
    1.136
    113
    Vrouw
    Even bellen hoor. Met een blaasontsteking moet je niet te lang rond lopen.

Ik heb heel snel blaasontsteking en de laatste keren ook wel eens zonder pijn bij het plassen maar dan had ik bijv. Wel buikpijn.

DQueen vindt dit leuk.
  4. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Dat losweken van reeds aanwezige bacteriën ken ik niet.
    Vind het ook niet terug in de nhg standaarden.

Kun je dit medisch onderbouwen?

5. DQueen

DQueen Niet meer actief

heb gebelt mag 20.15 uur even langskomen en potje urine meenemen.

Indiana, Ysabella, Peppabig en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Evanesco

Mag ik vragen waar dat stomen goed voor is?
    Daar heb ik echt nog nooit van gehoord (en werk toch al 15jr in de huisartsenzorg)

Ysabella en DQueen vinden dit leuk.
  7. Langmuts

Langmuts Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    Het verlicht gigantisch.. Ik kreeg ooit de tip van iemand die bijna maandelijks blaasontsteking kreeg en was nogal sceptisch, maar ik doe het nu direct als ik savonds of in het weekend iets ontdek..

Wat precies de werking is geen idee, maar helpen doet het wel ;)

Evanesco en DQueen vinden dit leuk.
  8. Evanesco

Misschien dat de warmte wat verdoofd?!

Fijn dat het verlichting geeft iig.

DQueen vindt dit leuk.
  9. Evanesco

Succes straks

DQueen vindt dit leuk.
  10. Langmuts

Langmuts Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    Als ik Google zo even snel moet geloven doodt het ook bacteriën, en heeft het echt een helende werking.

Mijn eigen ervaring, en van degene die me de tip gaf, is dat je er meestal een antibiotica mee kunt voorkomen..

Maar @DQueen lijkt al vrij ver heen te zijn als het daadwerkelijk blaasontsteking is, dus zal ik het puur ter overbrugging gebruiken en niet volledig op vertrouwen.
    Maar iemand die de blaasontsteking regelmatig heeft en herkent in het begin kan het prima doen (want die herkent het ook als het niet beter wordt)

DQueen vindt dit leuk.
  11. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Ik heb ook nooit plaspijn of buikpijn bij blaasontsteking. Alleen vaak moeten en beetje branderig. Helaas dus al 2x uitgelopen op een nierbek ontsteking.
    Als ik vaak moet en een blaasontsteking vermoed drink ik liters appelsap gemengd met water en verdwijnt het meestal zonder AB kuur

DQueen vindt dit leuk.
  12. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Ik heb ooit van iemand de tip gekregen om brandnetelthee te drinken, maar al te starten bij het lichtste vermoeden dat ik eventueel een blaasontsteking zou kunnen hebben. Gebeurde helaas heel vaak. Ik heb nu altijd deze thee in huis en tot nu toe,klopt even af, geen blaasontsteking meer gehad. Moet wel zeggen dat het wel meerdere koppen thee zijn dan. 1 kopje helpt niet. Beetje hetzelfde idee als de vitamine c, helpt bij de zuurtegraad.
    Maar zoals meerdere zeggen, is het bij ts waarschijnlijk al te ver heen voor dit huis, tuin en keuken trucje.
    Sterkte bij de huisarts, hoop dat het meevalt!

DQueen vindt dit leuk.
  13. DQueen

DQueen Niet meer actief

plas is afgegeven en wacht nog tot de huisarts me binnen roept.

Zulema en Langmuts vinden dit leuk.
  14. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ja zeker, hier al een keer of 10 blaas ontsteking gehad. En nooit pijn gehad.

Toevallig vorige maand nog, en 0 pijn. Kreeg ik maar pijn, zou ik het wat eerder door hebben. Nu merk ik het alleen aan de geur, vergelijk het altijd met een rook lucht

DQueen vindt dit leuk.
  15. Langmuts

Langmuts Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    Al iets bekend? Of ben je nog aan het wachten?

16. DQueen

DQueen Niet meer actief

wacht nog steeds. Weet alweer waarom mijn voorkeur naar morgen ochtend uitging in 1r instantie.

Evanesco vindt dit leuk.
  17. Langmuts

Langmuts Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    Oh bah dat lange wachten ook altijd bij de hap :( succes

18. DQueen

DQueen Niet meer actief

nou ben klaar, nierbekontsteking, waarschijnlijk weinig gemerkt door de pijnstillers van mijn nek. Heb volgens de oorthermometer van de huisarts ook verhoging (38,3) nu door naar de apotheek voor een antibioticakuur en zetpillen tegen misselijkheid (ik ga 9 vd 10 keer namelijk spugen van antibiotica).
    Straks thuis maar snel mijn bed in en hopen dat ik er snel vanaf ben. de arts stuurde voor de zekerheid de urine nog op om op kweek te zetten voor als de antibiotica niet aanslaat en dan nog gerichtere antibiotica te kunnen geven. Nu wel blij dat ik niet tot morgen heb gewacht.

Louise11110, Bailey07, maartje84 en 7 anderen vinden dit leuk.
  19. Gewooniemand

Gewooniemand Niet meer actief

Ja dat kan!
    Door dat ik het niet door had heb ik nierbek-ontsteking gehad.
    Even naar de huisarts gaan je urine laten controleren.

DQueen vindt dit leuk.
  20. Gewooniemand

Gewooniemand Niet meer actief

Beterschap!

DQueen vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina