Blaasontsteking zonder pijn?

Discussie in 'De lounge' gestart door DQueen, 11 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DQueen

DQueen Niet meer actief

dat wist ik niet, weer wat geleerd!

edit. @Cin85 krijgt de eigen huisarts dan ook nog melding dat een patient bij de HAP is geweest?

Cin85 vindt dit leuk.
  2. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.168
    1.332
    113
    Ik heb dit vaak als advies gehoord van de gynaecoloog, verloskundige en huisarts hier in Duitsland. Helpt heel goed inderdaad.

Langmuts vindt dit leuk.
  3. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.168
    1.332
    113
    Beterschap!!

DQueen vindt dit leuk.
  4. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Dit is absoluut niet overal zo.

Het advies dat ik geef gaat niet langs de arts. Wij hebben geen inbox waar dit in terecht komt.
    Misschien dat dat komt omdat wij nog niet geaccrediteerd zijn?!

Durf het niet te zeggen.
    Als ik twijfel overleg ik natuurlijk altijd.

Neemt niet weg dat het advies aan @DQueen niet correct was.

Cin85 en DQueen vinden dit leuk.
  5. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Geeft niet, je kan tenslotte niet alles weten. ;)

En in tegenstelling tot wat iemand net over mij zei, heb ik er dus wel degelijk verstand van
    Wij zijn inderdaad wel geaccrediteerd, maar voor die tijd was het ook al zo.
    Maar wij zijn ook een opleidingspraktijk (voor zowel artsen als assistentes), dus alles gaat exact volgens de regeltjes. En daarnaast is een van mijn collega's ook tuchtarts, dus zij is nog meer van de regels. ;)

6. Evanesco

Wij zijn ook opleidingspraktijk.
    Maar als de aios, co of stagiair iets doet laat ze het dossier open tot het gecontroleerd is.

Voor beide manieren is wat te zeggen.
    Maar wij als assistentes worden dus niet gecontroleerd.

Nou wil ik niet zeggen dat dat perse goed is hoor. Want zoals je zegt, arts is altijd eindverantwoordelijk.

Cin85 vindt dit leuk.
  7. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Er komt een bericht van de HAP bij de huisarts. Dezelfde dag nog.

Cin85 vindt dit leuk.
  8. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Sorry, ik had geen melding van je edit gehad.

Maar er gaat direct (digitaal) een melding naar je huisarts, met daarbij een verslag van het gehele consult op de hap. De huisarts dient dat consult dan weer over te nemen in jouw dossier.

Hoe gaat het nu?

DQueen vindt dit leuk.
  9. DQueen

DQueen Niet meer actief

Ben net wakker geworden zonder koorts of verhoging dus het gaat vooruit, helaas nog wel flink pijn. Hopelijk zakt dat ook in de loop van de dag.

10. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Mijn werkgever kijkt alles na wat ik doe. En meestal eind van de dag even de daguitdraai doornemen waarop hij ziet welke patienten ik heb gezien en gesproken. Hij zegt naam pt, ik vertel wat ik heb gedaan. Bij twijfel kijkt ie even wat ik heb opgeschreven in dossier. Lijkt me heel normaal?

11. DQueen

DQueen Niet meer actief

Maar stel nou dat de arts dan denkt mmm... Liekje dat heb je niet helemaal goed aangepakt en die patient had ik toch graag willen zien. Bel je die patient dan terug of is het daar dan al te laat voor en denkt hij dat komt dan toch morgen wel of die gaat dan maar langs de HAP.

12. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dan laat ik die nog even komen. Maar dat is zelden nodig gelukkig. Ik doe dit werk al 13 jaar. Meestal kijkt ie ook tussendoor naar mijn consulten of telefonische consulten, dus dan nog tijd zat om even iemand terug te bellen.

DQueen vindt dit leuk.
  13. Evanesco

Heb er nooit zo over nagedacht eigenlijk.
    En als je het zo zegt klinkt het wel logisch.

Hier wordt dat niet gedaan. Als ik twijfel overleg ik. Verder word er niets gecontroleerd.

14. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nou is mijn werkgever ook wel een neuroot, perfectionistisch en dwangmatig :roflmao: Maar voor mij ook wel weer fijn. Ik doe gewoon mn ding, en als het niet goed is, hoor ik het wel. Zo heb ik de laatste jaren steeds wat meer verantwoordelijkheid gekregen en zie ik kleine kwaaltjes op mijn eigen spreekuur.

DQueen en Ysabella vinden dit leuk.
  15. Evanesco

Ook dat heb ik idd, keelpijn, oorpijn, ndat soort dingen.
    Ook alleen bij twijfel kijken de artsen mee.

Volgende week werkoverleg. Ik zal het eens bespreekbaar maken.

16. Els25

Els25 Niet meer actief

@DQueen Ik las dat je een ab kuur hebt gekregen. Gaat het al beter? Vanmiddag geen koorts meer gehad?

Zulema en DQueen vinden dit leuk.
  17. DQueen

DQueen Niet meer actief

Wat lief dat je ernaar vraagt. Ik heb nog wel last maar gelukkig al minder dan woensdag middag. Vanmorgen had ik nog verhoging en dat is nu over gelukkig. Heb 14.00 uur laatste paracetamol genomen dus durf wel te zeggen dat het niet daardoor gezakt is maar omdat het beter gaat. Hopelijk ook snel van de pijn af, zo zonde dit in het weekend.

Zulema en Evanesco vinden dit leuk.
  18. Els25

Els25 Niet meer actief

Hé, dat klinkt goed. Fijn dat de medicijnen werken. Alvast een heel fijn weekend gewenst.

DQueen vindt dit leuk.
  19. DQueen

DQueen Niet meer actief

Dat soort dingen worden hier nooit door de assistentes gedaan. Misschien dat het spreekuur daarom ook zo vol zit altijd. De assistentes doen naast hun assistente werk hier wel de dingen als wrat behandelingen, hechtingen verwijderen, b12 injecties, hartfilmpjes en dat soort dingen.

Evanesco vindt dit leuk.
  20. DQueen

DQueen Niet meer actief

Jij ook een fijn weekend!

Els25 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina