Blaasontsteking

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sam0110, 1 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Hoi,

Doordat ik nu last van harde buiken heb probeer ik zowat de oorzaken te vinden en eentje ervan is blaasontsteking.
    Voor mijn zwangerschap heb ik er al enkele gehad en ik ben er gevoelig aan.
    Nu lees ik dat je het kan hebben zonder iets op te merken?

Klopt dit, heeft iemand ervaring met blaasontsteking en zwangerschap?
    Probleem is dat het en feestdag is en morgen zondag, is maandag dan te laat om naar de HA te gaan?

2. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

ik heb veel blaasontsteking gehad bij mijn zwangerschap, maar nooit een verband gehad met harde buiken. wat wel hielp tegen (beginnende) blaasontsteking: cranberry, heel veel sap drinken (om het uur een glas) en pillen eventueel. vitamine c, en alles wat zuur is helpt ook, en heel veel drinken, dan spoel je het uit. zorg dat je goed je blaasleegplast, en meteen gaan als je aandrang hebt.
    Wel oppassen dat je het niet verwaarloosd, dan kan het overslaan naar je nieren.

3. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Hi!

Let goed op jezelf, je kunt inderdaad blaasontsteking hebben zonder dat je het in de gaten hebt!
    De klachten zijn anders, of zelfs niet echt aanwezig.

Ik heb met 15 weken een blaasontsteking gehad en toen voelde het net zoals voor mijn zwangerschap aan, dus pijn bij het plassen.
    Met 29 weken heb ik weer blaasontsteking gehad en toen had ik die week alleen last van véél harde buiken.
    Ik heb het advies van de verloskundige om mijn urine te laten checken in de wind geslagen, met als gevolg dat ik op het eind van die week zaterdagnacht in het ziekenhuis ben geland omdat ik om de 3 minuten een harde buik kreeg, wel 1,5 uur lang! Dus: PAS OP!
    Ik had dit echt niet zien aankomen, maar door de ontsteking kreeg ik wel 'contracties' dus het leek er in eerste instantie op dat ik zou gaan bevallen....
    Advies van mij luid ook: cranberrysap, en verder gewoon veel water drinken komende 2 dagen.
    Het kan volgens mij niet zoveel kwaad als je genoeg blijft spoelen, je bent pas 18 weken zag ik.
    Maar als je het niet meer zou houden van de buikpijn: bel gewoon de huisartsenpost. (maar probeer eerst paracetamol als je echt pijn hebt, is ook het eerste wat ze je daar zeggen)

Je moet jezelf niet gek maken, ik heb ook deze week uit voorzorg weer mijn urine laten checken. Was niks aan de hand, maar ik had ook weer meer last van harde buiken.
    Dus blijf alert, maar ga jezelf niet vanalles wijsmaken. Maandag gewoon even je urine na laten kijken.
    Nog een fijn en relaxed weekend!
    xx

4. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Hoi,

Bedankt voor het antwoord.
    Ik ga maandag zeker langs de dokter om mijn urine te laten checken.

5. Niet meer actief

Sam, mocht je het tot die tijd niet vertrouwen breng je anders je urine toch even langs de huisartsenpost?

Deel Deze Pagina