omdat ik helaas heel weinig fruit lust drink ik bijna elke avond twee uitgeperste sinaasappels om toch wat vitamine binen te krijgen. banaantje lust ik ook nog wel maar teveel bananen is niet goed voor de stoelgang. verder eet ik wel voldoende groente. vind ik wel lekker. is dit heel slecht alleen maar die sinaasappels als fruit? wil natuurlijk het beste voor mijn baby maar als ik een hapje appel bv neem krijg ik echt al braakneigingen. krijg het echt niet weg!
Volgens mij is iets van fruit nog altijd beter dan helemaal geen fruit. Ik krijg van sinaasappelsap wel heel erg het zuur. Weet niet hoever je bent in de zwangerschap maar je kan hier later wel wat last van krijgen door het drinken van sinaasappelsap.
ben 25 weken maar heb er nu gelukkig nog geen last van. (wel van het zuur) maar niet van de sinaasappels.
je wilt niet weten hoeveel versgeperste sinasappelsap ik gedronken heb tijdens mn zw.schap. Ik was werkelijk verslaafd een aantal maanden! En niets geen problemen hoor. Je lichaam geeft zelf aan wat het nodig is, dus als jij zin hebt in sin.sap, dan moet je het gewoon drinken.
Wel nee, helemaal niet erg. Als je je zorgen maakt dat je niet genoeg vitamines binnenkrijgt dan zou ik multivitamines voor zwangere vrouwen slikken. Iets eten tegen je zin is inderdaad niet prettig.
Ik ben gek op sinaasappels en manderijntjes, verder niet zo op andere fruit. Maar er zitten hele goede vitamientjes in sinaasappels, dus ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken!
Ik ben op het moment verslaafd aan manderijnen, maar krijg dan helaas wel meer last van mijn maagzuur........ wat ik nu doe (en wat scheelt) is gewoon de manderijnen eten gelijk na mijn lunch of gelijk na het avondeten....... dan heb ik er minder last van .
2 sinaasappels lijkt mij prima! Gelukkig krijg ik er ook niet het zuur van, ik heb gisteren een pers gekocht, ben echt hopeloos met sinaasappels schillen! Maar ik eet nog veel meer fruit; appels, bananen, pruimen, mandarijnen. Weet je wat ook lekker is? Alles in een blender gooien met of zonder yoghurt, mmm!
Ik ben ook niet zo van het fruit (en al helemaal niet van persen, schillen ed..). Ik drink daarom iedere morgen een glaasje versgeperst sap uit die flessen van de AH. Jammie, dan kun je ook een beetje afwisselen. Heb ook last van maagzuur, maar de AH heeft ook een paar soorten sap zonder sinaasappels. Maarruh iedere dag sinaasappels kan echt wel hoor, no problem! Als je er geen last van hebt, gewoon lekker drinken
mijn moeder vertelde toevallig vandeweek dat ze tijdens de zwangerschap van mij verslaafd was aan sinaasappels! en bij mn zus weer aan melk!
Bedoel je die glazen flessen? Niet schrikken hoor; ik had een jaar geleden een fles sinaasappel, kiwi gekocht en ik stik me zowat bij m'n eerste slok! Had ik een stickertje in mijn mond van een kiwi! Klantenservice gebeld op hoge poten en die gaf toe dat er hele vruchten vermalen worden in die sap, dus met schil, klokhuis, pitten etc...... Ze werden wel gewassen, pfff! Ik kreeg nog wel een leuk kookboek toegestuurd, maar sindsdien geen "vers" sap uit pak of fles meer voor mij! Ik pers wel lekker zelf!
Ik lust ook totaal geen fruit. Krijg dat echt niet weg maar versgeperste sinaasappels wel. Dat is dus de enige mogelijkheid voor mij om vitamines binnen te krijgen verder eet ik wel gewoon groentes.
ik denk dat er een hoop ongezondere mensen zijn dan jij met je twee sinaasappels! Al is variatie natuurlijk altijd beter. Is het zo dat je niet zo houdt van het eten van fruit? Of is het puur de smaak? Anders kun je namelijk ook andere fruitsappen maken, in de blender is het zo gebeurd. Als je die niet hebt kan een staafmixer ook (heb je toch nodig voor de babyprakjes straks) wat water of eventueel yoghurt/ melk bijmengen en klaar. is mijn standaards ontbijt. ik doe er nog wat vezels bij, goed voor de stoelgang!
nee ik houd gewoon niet zo van fruit. alleen dus uitgeperste sinaasappels en soms een banaantje of in de zomer een nectarine of watermeloen maar das nu ook niet meer lekker. verder appels of kiwi,s krijg ik echt niet weg.
@kaatje: waar kun je die vezels kopen? klinkt namelijk wel goed, ik blend vaak sapjes maar wil ook wel meer vezels binnen krijgen.
sommige (grotere) supermarkten hebben ze wel. Anders een natuurwinkel zowiezo. Er zijn allerlei opties: tarwe of haverzemelen, tarwekiemen, lijnzaad (goed voor foliumzuur, en veel andere vitamines!), psyllium, vanalles. Kijk maar eens in het 'gezondheidsschap' in de supermarkt. Zonnatura heeft volgens mij e.e.a. in het assortiment. Ander bij de natuurwinkel gewoon even vragen wat ze zoal hebben. Je hebt ook van die potten met producten speciaal 'voor de stoelgang'. Dit zijn vaak poly of oligosaccharide (lange suikerketens), werken ook wel, maar ik vind de meer natuurlijke opties fijner. Een handje ouderwetse havemout kan ook trouwens... Ik mag zelf geen gluten dus alle tarwe en haver valt af, dus ik gebruik boekweitvlokken en lijnzaad meestal.
He meiden, even zodat jullie het weten: geperste vruchten staan niet gelijk aan de aanbevolne 2 stuks fruit per dag... Je mist een hoop vezels en er gaan ook nog andere voedingsstoffen verloren als je ze perst/blendt, enz. 't Is natuurlijk altijd beter dan niets, maar je vervangt dat allemaal niet met die drankjes van tegenwoordig, dus als je echt je stoffen binnen wilt krijgen, zul je toch echt fruit moeten ETEN, Daarnaast is het zo dat je bepaalde voedingsstoffen alleen opneemt in combinatie met andere, dus potten pillen geven je bepaald niet de hoeveelheid vitamines/vezels of wat dan ook wat er op staat... 't Is maar even dat je het weet,
Bij de Kruidvat hebben ze ook zemelen. Bij de reform-/biowinkel hebben ze zakjes tarwe- en havervlokken enzo, alleen kan je je sapje dan niet meer drinken, dan wordt het lepelen hoor!