Wie weet hier antwoord en stel mij gerust? Harde buiken

Discussion in 'Zwangerschap' started by jannn, Jan 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jannn

jannn VIP lid

Jul 13, 2008
    5,942
    89
    48
    Ha meiden,

Ik heb vanaf vorige week (week 19) steeds harde buiken. Vooral als ik druk bezig ben op mn werk. Kheb nl best een zwaar beroep, veel tillen en met mensen bezig. Ik werk in een verpleeghuis!

Nu hoor ik hier en daar zeggen dat het absoluut NIET goed is dat je nu al harde buiken heb. Dat het gevaarlijk is en dat het de bevalling opgang kan wekken etc.
    Wie weet of dit waar is en of het gevaarlijk is dat je harde buiken heb? En waarom?
    Ik heb dan ook wel aardig wat pijn!

Ik hoor graag van jullie.

Liefs jannn

2. Female24

Female24 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    2,595
    0
    0
    Hallo,

het is zeker niet gezond als het er teveel zijn en dan kan het wel de bevalling op gang zetten! dus zou even met de vk overleggen of het niet beter is dat je minder gaat werken... succes

3. henkie24

henkie24 Niet meer actief

hallo!

harde buiken af en toe kunnen geen kwaad maar als je ze veel en misschien idd nu al heb is het een teken dat je rustiger aan moet doen. ik heb ook in de zorg gewerkt dus weet wat het is. werk zelf nu in een winkel en ben vanaf 23 weken ook halve dagen gaan werken omdat 40 uur per week gewoon teveel werd.

geef het aan. misschien kun je minder of ander werk gaan doen. in de zorg is dat vaak heel goed mogelijk.

4. jannn

jannn VIP lid

Jul 13, 2008
    5,942
    89
    48
    Ha henkie24

Had ik ook aangegeven maar moet het toch blijven proberen. En het zware werk aan mn collega's overlaten. Ik kan dat niet zo snel..
    Kblijf dan lopen.

Hoe is het dat bij jou gelopen. Gaf je het aan en mocht je gelijk minder gaan werken?
    Het doet ook erg pijn, ze zeggen dat het nl een wee is en niet goed is.

Liefs jannn

5. valentijn1980

valentijn1980 Actief lid

Dec 13, 2008
    329
    0
    0
    rotterdam
    Ik heb ook zoveel harde buiken gehad dat ik met spoed naar het ziekenhuis moest.
    Harde buiken doen niet altijd kwaad. De vk kan nakijken of de harde buiken veel kwaad kunnen. Maar je moet natuurlijk sowieso geen dingen doen waardoor je pijn in de buik krijgt. En of ze kwaad kunnen of niet, je zal toch rustiger aan moeten doen.

6. henkie24

henkie24 Niet meer actief

nee meid. dat zware werk aan een ander over laten is heel leuk maar werkt niet in de praktijk. ik heb tegen mijn baas gezegd dat ik het echt niet meer kon hele dagen en dat ie kon kiezen tussen halve dagen of niks. ja komt zo heel hard over. zo is het natuurlijk niet letterlij gegaan. maar wel die richting opgestuurd zeg maar. mijn baas had gelukkig alle begrip. en het was zo geregeld. ik had ook last van me bekken heel erg en liep daar voor ook bij de fysio en die had ik ook achter me staan had dat evt nodig geweest. maar je MOET echt voor jezelf opkomen hoor, het is JOU lijf en jou babytje en daar moet je allebei heel heel zuinig op zijn. als ik jen og ergens mee kan helpen mag je me altijd pb en hoor!

liefs

7. mamita feliz

mamita feliz Actief lid

Oct 20, 2007
    260
    0
    0
    docente
    Lima
    Ik had bij mijn eerste zwangerschap ook heel veel harde buiken vanaf 6 maanden en moest toen stoppen met werken. ALs het er echt veel zijn, is het echt niet goed. Ik zou het echt rustiger aan proberen te doen. Succes

8. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

ik snap wel dat je je daar zorgen om maakt, misschien kan de verloskundige of fisio je houdingen aanleren zodat je je lichaam zoveel mogelijk ontziet tijdens werk, vooral als je om bepaalde handelingen niet heen kunt, het zwaarste til werk kan je misschien door iemand anders laten doen, of samen met een collega? Met alle respect natuurlijk

9. prinsesje

prinsesje Lid

Jul 1, 2008
    48
    0
    0
    doktersassistente
    lexmond
    te vaak harde buiken is idd niet goed.
    Je mag er zo,n 10 per dag hebben maar die moeten niet te lang aanhouden.
    Het hoort er wel een beetje bij.
    Soort voorbereiding op de bevalling.
    Ik heb er ook last van gehad en heb dit toen met mijn verloskundige overlegd.
    Ik werk om een verpleegafdeling en mag van haar geen bedden meer wegbrengen tillen enz...
    Het gaat nu een stuk beter en voel me er goed onder.
    Goed om je rust te nemen.
    Je kan nog je hele leven werken maar niet je hele leven zwanger zijn.
    Doe rustig aan.

gr

10. marit123

marit123 Actief lid

Jan 2, 2007
    330
    0
    0
    Ik had het ook rond die termijn, maar wel zonder pijn. Mijn verloskundige vertelde dat er meestal een aanleiding voor is, zoals bukken of tillen of als je blaas vol is. Maar als je ook pijn hebt zou ik het toch wel bespreken, volgens mij is dat niet goed.
    Succes!

Marit

11. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

Jul 25, 2008
    1,945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Jep, hier nog iemand met te veel harde buiken, al volgens mij vanaf 16 weken ofzo en na 20-22 weken echt dagelijks veel vaker en 's nachts lag ik er gewoon de hele nacht wakker van, want die waren ook vaak pijnlijk en hielden behoorlijk lang aan.

Ik ben eigenlijk hierdoor sinds vorige week helemaal gestopt met werken (ziektewet in gegaan) en ik doe geen zwaar werk (juist zittend!) maar door de rugpijn die ik daarvan kreeg had ik ook meer harde buiken.
    's Nachts heb ik ze nu nog wel, maar wel minder en overdag zijn ze op 1 hand te tellen.

Wat een opluchting dit! Eigenlijk had ik dit misschien eerder moeten doen, ik ben steeds minder gaan werken maar dat had gewoon geen zin.

Ik heb nu een doorverwijzing naar de fysio voor mijn rug en wie weet kan ik dan nog wel ff zonder rugpijn en dus zonder harde buiken aan het werk :)

Oh volgens mijn VK en arts waren ze niet gevaarlijk, harde buiken zijn alleen gevaarlijk als ze echt regelmatig komen (elke 10 minuten bijvoorbeeld). Of als je er dus inderdaad meer hebt dan zo'n 10 per dag die lang aanhouden, want dat KAN de groei van je kindje belemmeren.
    Het is zeg maar niet zo dat elke harde buik meteen slecht is voor je kindje, het is toch wel iets wat er ook bij hoor en de een heeft er meer last van dan de ander.

12. makey

makey Fanatiek lid

Feb 16, 2006
    1,999
    0
    0
    idd het zal wel door je werk komen ik had en heb bij de tweede ook steeds harde buiken bij enige inspanning heel vervelend zelfs al met bukken .
    Het enige wat je kunt doen is niet te veel tillen misschien wat korter werken 6uurtjes of 4uurtjes.
    zelf zit ik nu even helemaal thuis maar hoop wel weer voor halve dienstjes te gaan werken maar dan doe ik lichtere dingen want in die tijd hoef je geen zware te doen pillen delen eten smeren en delen etc.
    zou het bespreekbaar maken bij je teamleider.
    ik werk hier nog maar net maar ze maaakten er totaal gen probleem van

Share This Page