Tijdens borstvoeding niet ongesteld?

Discussion in 'Zwangerschap' started by , Jan 6, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Werden jullie ongesteld tijdens borstvoeding?

1. Nee, ik werd niet ongesteld zolang ik borstvoeding gaf.

2. Ja, ik werd vrijwel gelijk weer ongesteld (normaal verloop).

3. Ja, ik werd binnen een half jaar weer ongesteld.

4. Ja, ik werd na een half jaar weer ongesteld.

5. Ja, maar pas na een jaar (heb langer borstvoeding gegeven).

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Niet meer actief

Hallo dames,

Even een vraag over borstvoeding.
    Ik hoor dat de kans groot is dat je tijdens borstvoeding niet ongesteld wordt en dus onvruchtbaar bent (het meerendeel en niet iedereen).

Wij willen graag een 2e er vrij snel achterna (geen jaar wachten) als het aan ons ligt. Kan ik er vanuit gaan dat ik binnen een half jaar gewoon weer ongesteld ben?

Liefs

2. Jazzie

Jazzie Bekend lid

Dec 6, 2008
    787
    0
    0
    Zolang je nachtvoeding geeft heb je grote kans dat je geen eisprong hebt. zodra er wat meer uur tussen je voedingen gaat zitten dan heb je kans op een eisprong. Ik heb een neef en nicht die schelen een jaar. moeders dacht dat borstvoeding een goede anticonceptie was :)
    Hangt er dus van af. verschilt pp.

het enige nadeel is wel dat je niet weet wanneer je je ei hebt.. dus ook moeilijker met testen. en je bv kan terug gaan lopen zodra je zwanger bent. (dat hoeft alleen een probleem te zijn als jij dat vind)

liefs Jazzie

3. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Bij mij duurde het 10 maanden voordat ik weer ongesteld werd.... heb 9,5 mnd borstvoeding gegeven.....

Zijn trouwens zat vrouwen die gewoon zwanger worden hoor tijdens bv...
    voor jou een voordeel, voor mij een nadeel.... ;)

ik kan niet tegen cerazette... dus wij mogen met de rubbertjes gaan klooien... :)

4. Niet meer actief

Ok, en na hoeveel maanden gebeurd dat meestal?
    Gemiddeld gezien?
    Maar aan de poll te zien zijn tot nu toe de meeste binnen een half jaar weer ongesteld.

5. Jazzie

Jazzie Bekend lid

Dec 6, 2008
    787
    0
    0
    http://www.borstvoeding.com/aanverwant/ ... eid-1.html

misschien heb je hier wat aan.
    Het is namelijk zo persoon verschillend. Ik dacht te hebben vernomen dat je sowieso min om de 4 uur moet voeden. en overdag om de 3 uur. dat je dan de hoogste KANS heb op geen eisprong. (geen garanties)
    en de een slaapt met 5 weken al door. en de ander pas met 3 maanden.

Zo lastig al die verschillen.

Liefs Jazzie

6. Amom22

Amom22 Niet meer actief

Ik werd na 8 maanden ofzo ongesteld, geef nog steeds borstvoeding

7. suikerboon

suikerboon Bekend lid

Dec 30, 2007
    924
    0
    0
    arbeidster
    menen
    ik geef borstvoeding, maar niet volledig meer;
    alleen smorgens en savonds. in het begin ben ik ongesteld geweest, maar nu niet meer. ik weet niet of het door de borstvoeding komt of dat ik zwanger zou kunnen zijn, want we gaan namelijk voor een tweede :D

8. Niet meer actief

Ok, leuk! Dat zouden wij dus ook willen..
    Mooi snel achter elkaar!

9. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

Feb 15, 2008
    1,890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    ik heb een jaar of vier een in zeer Christelijke gemeenschap gewerkt, waar anticonceptie niet mag. ze gebruiken daar dus het volgende als 'maatregel':
    -voor het zingen de kerk uit
    -periodieke onthouding
    -borstvoeding

de gezinnen zijn erg groot daar; 10 kinderen binnen 10-15 jaar is geen uitzondering!

dat even om aan te geven hoe 'succesvol' de maatregelen zijn. borstvoeding is NIET betrouwbaar als anticonceptie, nooit, ook niet als je op verzoek voedt. heb plenty voorbeelden gezien van vrouwen die (ongewenst/ongepland) weer heeeul snel zwanger waren terwijl ze op verzoek voedden.

je weet nooit wanneer je vruchtbaar wordt; je eitje rijpt immers vóór je voor het eerst ongesteld wordt. kortom: je weet het nooit zeker.

10. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

moest zo lachen toen ik dit las....
    christelijke "gemeenschap"die voor het zingen de kerk uitgaan.... :)

(bedoel dit trouwens niet kwetsend, maar de woordspelingen die erin staan zijn erg grappig)

11. Niet meer actief

Dat is ook juist de bedoeling haha, ik zou het niet als anti-conceptie willen gebruiken, zou het zelfs jammer vinden als het bij mij een eisprong uit zou stellen.

12. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Ik werd niet ongesteld en heb 7 maanden borstvoeding gegeven. daarna heb ik pas een eisprong gehad (was wel meteen weer zwanger).
    Als dat een reden zou zijn om geen bv te geven dan kan ik daaraan toevoegen dat bv inderdaad geen veilige vorm van anticonceptie is dus dat je wel zwanger zou kunnen raken.
    Maar dat is allemaal voor later. Ik zou eerst maar eens gaan genieten van je zwangerschap en van het kindje dat nog gaat komen en je daarna pas druk maken over een volgende.

13. Niet meer actief

Het zou zeker geen reden zijn om geen borstvoeding te geven hoor.
    Dat ben ik zowiezo van plan, wel of geen eisprong ;) .

Ik zal me ook maar eens goed gaan verdiepen in het borstvoeding geven.. Ik was namelijk van mening dat je minimaal een half jaar lang net zo veel voedingen moet geven als de eerste weken...
    Maar verneem nu dat het toch anders zit ;)

14. 4days

4days Niet meer actief

Ik was alweer een maand nadat het vloeien van de bevalling gestopt was ongesteld... Ik was flink aan het balen, maar voor jou zou het dus fijn zijn! ;) Hou er wel rekening mee dat je problemen met de borstvoeding kunt krijgen als je meteen weer zwanger raakt.

15. Lilly

Lilly Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ik heb in de tijd dat ik bv gaf eens gelezen dat je echt elke 3 uur BV moet geven wil je echt onvruchtbaar zijn.

De hormonen die er namelijk voor zorgen dat je niet vruchtbaar bent werken maar tot 3 uur na het voeden. Zodra je kindje gaat doorslapen en dus langere tijd tussen de voedingen laat zitten kun je dus weer vruchtbaar zijn.

Als jij snel zwanger wilt raken na je bevalling kan dat dus prima volgens mij.

16. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,238
    1
    0
    Belgie/NL
    Dus als je een paar keer op een dag borstvoeding geeft, dan ben je onvruchtbaar?

17. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik gaf al geen nachtvoeding meer met 3 maanden, Sven sliep toen door.

mijn laatste menstruatie was 28 februari 2007. lees goed: 2007.

dus pas op met niet vruchtbaar zijn als je bv geeft en niet ongesteld word ;)

18. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik sluit me trouwens verder bij cossy aan, je bv kán flink verstoord worden door een volgende zwangerschap. ik heb in de laatste maand Sven moeten bijvoeden met flesvoeding, omdat hij hongerig bleef en ik heb helse pijnen gehad, at elke voeding te huilen. na 9 maanden zijn we gestopt, terwijl ik heel graag een jaar vol wilde maken, dus hou er wel rekening mee dat de bv periode korter kan zijn in zo'n geval.

mijn tweede zwangerschap was trouwens wel 'gepland' hoor, voor zover je kunt plannen. we wilden dit heel graag :D

19. MisssZ

MisssZ Bekend lid

Nov 20, 2008
    541
    0
    0
    't Gooi
    Ik heb 7 maanden bv gegeven en ben volgens mij 9 maanden niet ongesteld geweest. En in al die maanden onveilig gevreeën maar niet zwanger geworden. Ben 2 of 3 keer ongesteld geweest en toen was het raak.

20. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik ben na de bevalling borstvoeding gaan geven. Geef op dit moment nog 3x op een dag borstvoeding. En ben na de bevalling nog steeds niet ongesteld geweest, na 9 maanden was ik zonder ongsteld geweest te zijn weer zwanger.

Share This Page