Hallo verloskundige(n) Ik heb vandaag mijn 1e echo gehad! Ik ben iets minder ver (5 dagen) zwanger dan verwacht... 30 december was 1e dag van laatste menstruatie, dus dan zou ik met een perfecte cyclus van 28 dagen op 6 oktober uitgerekend zijn. Ik heb na het stoppen met de pil een cyclus van 32 dagen en 1 van 34 dagen gehad, dus de termijn kan best kloppen. Volgens de vk ben ik 7 weken en 2 dagen zwanger ipv 8 weken en uitgerekend op 11 oktober. Het vruchtje zag er goed uit en het hartje klopte.... :inlove: Wat wel gek was, is dat er nog een wandje in mijn baarmoeder zit. Achter dat wandje zit nog een kleine kamer. Dat 2e kamertje is veel kleiner dan de 'hoofdkamer' en er zit ook geen vruchtje in. De vk denkt dus dat het in eerste instantie een tweeling-zwangerschap is geweest. Ik heb daar nooit iets van gemerkt ofzo, heb niet gevloeid oid. Ik moet over 3 weken terugkomen om de termijn nogmaals te bepalen, omdat het nu nog wat vroeg was. Ook wil ze dan kijken of het wandje dan ook weg is. In de meeste gevallen verdwijnt het wandje volgens de vk en is deze niet te zien op een volgende echo, maar als dat niet het geval is, word ik doorverwezen naar de gyneacoloog. Gaat dat wandje idd vaak uit zichzelf weg? Volgens de vk hoef ik me geen zorgen te maken, maar ja...dat doe ik stiekem toch wel wat. Het is niet dat ik het oordeel van mijn vk niet vertrouw hoor, maar vind het fijn om te horen dat het vaker voorkomt en dat die wandjes uit zichzelf verdwijnen. Het is een heel verhaal geworden... Bvd voor het lezen en beantwoorden. Groetjes Elly.
Hoi Elly, het klopt helemaal wat je vk heeft gezegd. Het kleine vruchtzakje wordt dan door je eigen lichaam geresorbeerd en daar merkt een zwangere vrouw meestal niets van. Dus geen zorgne maken, ook je kleintje heeft daar geen last van. Groetjes Brigitte