hoera wij zijn zwanger maar....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door geluk2009, 26 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. geluk2009

geluk2009 Actief lid

24 jan 2009
    157
    0
    0
    ik ben heel erg moe heb ontzettende keel pijn en hoofdpijn en een volle neus en lichte verhoging...... kan dit nou niet kwaad voor je baby? lig al rustig thuis maar hoop natuurlijk wel dat het goed gaat en niet einigd in een mk......help

2. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    nee, kan geen kwaad. het is wel vervelend voor jou, want je mag nu bijna geen medicijnen gebruiken (ook geen keeltabletten of neusspray!).

ik zou je huisarts even bellen en vragen wat je wél mag, zodat je er wta sneller bovenop bent.

mijn verloskundige zei me dat je kindje op deze manier ook weerstand opbouwt (ik ben zelf al een maand aan het snotteren en kwakkelen, vandaar dat ik het ook gevraagd had: of het kwaad kon).

sterkte, enne... gefeliciteerd met je zwangerschap!

3. geluk2009

geluk2009 Actief lid

24 jan 2009
    157
    0
    0
    gelukkig geeft me een grote gerustellin dat ik bijna niets mag nemen heb ik voor ons kindje wel over!

als die verkoudheid en lichte verhoging maar geen kwaad kan.

dan je wel!

4. tanja1979

tanja1979 Actief lid

3 okt 2008
    217
    0
    0
    paracetamol mag altijd hoor! ;)
    Heel veel beterschap

5. LittleMommy

LittleMommy Niet meer actief

Tegen verkoudheid kun je stomen met vaporix, dit mocht ik toen wel.. Alleen niet op je huid smeren, eventueel met slapen gaan op een servetje of iets naast je leggen..Voor keelpijn mocht ik homeovox gebruiken..

Ben met 14 weken ofsow ook goed ziek geweest en flink verkouden & last van me keel, had het overlegd met mijn huisarts over deze producten en mocht het gewoon gebruiken tijdens de zwangerschap, behalve dan dat de vaporix niet op de huid gesmeerd mocht worden..

6. dolfina22

dolfina22 Actief lid

8 dec 2008
    276
    1
    0
    leerling verzorgende ig
    tiel
    hey hey
    wat ik weet is dat je beter een paracetamol kan nemen tegen verhoging omdat verhoging niet zo heel goed is maar voor de rest kan een griepje geen kwaad alleen is erg vervelend suc6 ermee xxx

7. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Paracetamol en water met zout koken en dat als neusdruppels gebruiken ;)

8. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Tip: Stomen kun je altijd het beste met alleen heet water doen (dus niets erin als dampo ofzo). Die middeltjes irriteren je slijmvliezen namelijk alleen maar meer, dus je zult er niet erg van opknappen. Stoom van alleen heet water verzacht juist. (als advies van de KNO-arts gekregen nav chronische verkoudheidsklachten - nu eindelijk over!!)

9. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ja dat heb ik ook gehoord. ik stoomde altijd met kamillethee. Irriteert dat dan ook? omdat het wat natuurlijker is ga ik ervanuit dat dit niet perse meer irriteert.
    Gelukkig kan griep geen kwaad. Heb nu al 3x griep gehad. Je bengt nu eenmaal vatbaarder voor griep. Zolang je geen koorts hebt hoef je je geen zorgen te maken. Gewoon uitzieken

Beterschap!

10. geluk2009

geluk2009 Actief lid

24 jan 2009
    157
    0
    0
    is verhoging heel erg dan in het begin van je zwangerschap?

11. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    @ Ellen: kamille is niet erg, volgens mij, maar heeft ook weinig toegevoegde waarde (behalve dan dat het lekker ruikt, hahaha)

@ geluk: bel anders gewoon ff met je vk om te vragen wanneer het kwaad kan. Zij kan je zo antwoord geven, en dan weet ze er ook meteen van :) Je zal echt niet de enige zijn met deze vraag.

12. Mar001

Mar001 Actief lid

25 nov 2007
    148
    0
    0
    Ik heb het babyboom zwangerschapsboek en daar staat in dat je paracetamol gerust kan nemen, mits echt nodig en niet te veel.
    Als je koorts hebt boven de 38,5 is het zelfs aan te raden; koorts is ongezond voor de ongeboren baby en zijn/haar hartslag stijgt ervan.

Deel Deze Pagina