Pffffff word soms zo gek van sommige mensen met hun zogenaamde goede adviezen. Dit mag je niet eten,dat mag je niet eten.............laat me dat zelf even lekker bepalen zeg. En dan hebben we het nog niet eens over mijn buik...............jij groeit ook met de dag..............jij word straks tonnetje rond omdat je nu al flink bent aangekomen ,ja hallo,ben 25 weken zwanger! ........enne je kont word ook steeds dikker. Vind het zelf allemaal reuze meevallen,als de kleine maar gezond is toch? Maar sommige mensen maken me af en toe toch wel wat onzeker. Hebben jullie ook zo,n last van die kritieken? en hoe ga je er mee om? liefs Tanja
herkenbaar! O MY GOD! Ik word er gek van. Waarom doen mensen dat. Mensen denken opeens dat ze ALLES mogen zeggen. Ik zeg gewoon zoiets terug als "goh, wat complimenteus". Dan kijken ze vaak heel vreemd. Of "voel je vooral niet geremd". Je mag best een opmerking terug maken hoor. Daar vragen mensen gewoon om.
nog geen last van, gelukkig! Maar dat kan ook komen omdat ik al vrij vroeg bij iedereen heb aangekondigd (bij mijn moeder bijv) dat ik niet van commentaar gediend zou zijn aangezien IK degene ben die zwanger is
Ja echt vreselijk! ..Ik herken het hoor...Ik verdedig me tegenwoordig al en zeg bij voorbaat al, ja ik groei snel en heb een hele grote buik...maar het is toch nooit goed...mensen hebben altijd wel wat...zo hoor ik ook standaard bij mijn zoontje op school...ohh je jas gaat steeds strakker zitten en altijd dezelfde moeder en altijd een paar keer per week... gek wordt je ervan...Maar ja laat maar l***en
Joh het is altijd wat...of je wordt te dik of je komt niet genoeg aan in hun ogen. Moet er wel ff bijzeggen dat me schoonzus van 39 zwanger is van haar 3de, me broers eerste, dat ze niet weet waar foliumzuur goed voor is...en ze is ziek geweest van filetamerican...gegeten terwijl ze zwanger was...kind maakt het best alleen je vraagt je af....waar ben je mee bezig :
Haha, herkenbaar hoor (behalve dat van die buik dan, dat valt mee)! Hier vooral als ik mee wil helpen in de kerk. Er moet altijd wel wat van buiten naar binnen gedragen worden, maar ik mag niets meer doen. Je bent zwanger dus je bent zwakzinnig? Alsof ik niet zelf kan bedenken wat ik wel en niet kan. Ik voel me soms echt ziek ofzo, terwijl ik me kiplekker voel! Natuurlijk moet je goed tillen en je rug niet te zwaar belasten, maar ik mag wel iets!
Geen last van. Ik heb alleen al wel heel vaak moeten horen of ik geen tweeling verwacht, dan kan ik inmiddels ook echt dom terug reageren: Ja, klopt; alleen verstopt die ene zich steeds! Of deze: tweeling? Nee joh; achtling, wist je dat nog niet! Bleeeeeh!
in mijn directe omgeving valt het nu wel weer mee, ik heb een paar keer heel direct gereageerd en duidelijk laten weten dat ik daar een eigen mening over heb. maar ik begrijp je frustratie heel goed, echt, waar bemoeien mensen zich mee, straks na de geboorte schijnt het nog erger te worden zeker als je voor het eerst moeder wordt, dus kom goed voor jezelf op
Zeker herkenbaar. Maar ik merk dat ik me ook sowieso heel erg aan mensen kan irriteren. Bijvoorbeeld aan collega's. Een collega tegenover zit de hele dag met z'n schoenen te tikken en vals mee te zingen met liedje, met z'n brood te smakken. AAAAAAH Ik wordt niet goed van die kerel.
Owwww jah! dan is het nog een slagje erger,,,incl wild vreemde mensen in een winkel die het jasje dicht doen (terwijl het zweet op haar koppie staat....) :x Blijf van me kind af!...maar je staat zo verbluft te kijken en kan alleen stom lachen
ooww achh ahahaha dat heb ik ook maaar trek me er niks meer van aan, het is nooit goed in hun ogen. ik heb er wel eentje op het werk..een klant dan en die voelt zich ERRUG betrokken bij mijn zwangerschap die wilt elke dag echt elke dag weten hoe groot de baby nu is en hoe zwaar hij weegt.. ja weeet ik veell meestal verzin ik maar wat
Hmm ja herkenbaar.. Ik heb een vriendin (een vriendin notabene!) die het ineens nodig vindt om overal opmerkingen over te maken in de trant van "Goh, je tieten zijn wel gegroeid zeg!", "Zwangere muts" of "Bolle" of "wat zie jij er MOE UIT ZEG!".. Tja.. niet echt leuk.. alsof zij volle zalen trekt . Maar goed, ik ontwijk ik haar momenteel gewoon, voor zover dat kan als je samen werkt .
haha, wel herkenbaar. Ik kan me ook echt aan alles ergeren! Ik ben nu bijvoorbeeld de hele dag door misselijk door de zwangerschap. Een collega van mij net "je moet toch nog een keer de dokter bellen hoor, misschien hebben ze nog andere medicijnen", ik sta nu wekelijks in contact met dokter en vk en heb echt wel alles geprobeerd wat mogelijk is. Toch wekt mijn collega de indruk dat ik niet genoeg doe om van de misselijkheid af te komen. Je mag zowiezo bijna niets aan medicijnen slikken als je zwanger bent. Zegt ze net "dat duurt niet lang meer of die zit ziek thuis"! AHHHHHHHHHH Ik ben al zo prikkelbaar! Kan haar wel naar de keel vliegen. Maar goed......adem in..........adem uit........adem in.......pffffffffff
Vreselijk die opmerkingen. Ben blij dat ik af en toe een opmerking krijg van nou hij word al flink die buik, maja 36 weken, ben er bijna vanaf... Maar dat zijn opmerkingen van mensen die ik niet vaak zie, dus valt het wel op zo'n verschil. Wel kreeg ik laatst de opmerking van iemand hier uit de flat. Hey ben je zwanger? Euh jah, oh hoe ver ben je nu. Nou 33 weken. haha... stond ze toch mooi effe te kijken, tja der om heen kan je niet :S
haha dat merk ik zelf ook,als mensen iets negatiefs zeggen (wat ze soms helemaal niet zo bedoelen) heb ik al de neiging om chagerijnig uit mn slof te schieten maar probeer me maar zo veel mogelijk in te houden,maar dat is soms o,zo moeilijk
dus........eigenlijk gaat het haast bij iedereen zo zo te lezen. Iedereen krijgt op en aanmerkingen,ga me er lekker niks meer van aantrekken en lekker genieten van mn "te dikke"buik, mn megakont, en de overtollige kilo,s ........maar het allerbelangrijkste van het wondertje in mn buik
Pff, hier word ik ook gek van! Er is 1 iemand, die vergelijkt mij met alle andere zwangeren om haar heen.. Ik heb zelf nog best een bescheiden buikje vind ik, maar zij vind natuurlijk van niet (terwijl voor de rest iedereen zegt dat ik een mooi bescheidene buikje heb) Ze vergelijkt me steeds met iemand die nu op knappen staat, en als ik naar de foto's van diegene zijn buik kijk, is de mijne egt TOTAAL ANDERS.. Toen ik 6 maand was, zei die vriendin van me: jah zo was die van dat andere meisje ook, en als ik dan kijk naar de foto van haar met 6 maand, is die van mij togg egt wel een stuk kleiner.. Zij heeftf ook sinds kort allemaal striemen gekregen omdat zij de laatste maand super is gegroeid, en natuurlijk ga ik dat volgens die vriendin van mij ook krijgen! Ze heeft altijd wel iets op te merken en te doen.. klaat et altijd maar over me heen gaan, want zij is de enige die altijd wel WAT te "ZEIKEN" heeft over wat ik wel en niet in mijn zwangerschap moet doen of ga krijgen..