wie herkent dit of heeft dit ook

Discussie in 'Gezondheid' gestart door sweetnesey, 16 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetnesey

7 nov 2008
    77
    0
    0
    Breda
    Hallo allemaal,

Sinds ongeveer een week heb ik last van echt goeie hoofdpijn en misselijkheid en het gevoel hebben dat ik moet overgeven.
    Ook heb ik dan last van hartkloppingen, snel moe en als ik teveel doe dan merk ik het ook maar ook krijg ik dan een harde buik (niet achter elkaar hoor zo af en toe)
    In het begin van mijn zwangerschap was mijn bloeddruk erg hoog maar de laatste tijd is hij goed.
    Zou het met mijn bloeddruk te maken kunnen hebben?
    Misschien is het toch wel verstandig om een afspraak te maken met de huisarts?

Groetjes Tamara

2. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Ik zou beginnen met het inschakelen van je vk of gyn. Ik heb ergens gelezen dat het terugkeren van misselijkheid/ hoofdpijn op zwangerschapsvergiftiging kan duiden, maar ja, met die term wordt al vrij snel gegooid ;)

Hoofdpijn kan ook duiden op bloedarmoede. Hartkloppingen zijn "normaal" Komt omdat je hart ineens veel meer moet pompen en bloed moet verwerken.
    Maar nogmaals ik zou je vk bellen hoor!

3. sweetnesey

7 nov 2008
    77
    0
    0
    Breda
    Nou dan bel ik toch even de gyn want ik moet pas 1 mei weer terug dan kan ik mijn afspraak eerder verzetten.

bedankt voor je reactie :D

4. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Beter een keer voor niets bellen dan niet bellen toch? ik ben benieuwd wat ze zeggen :)

Succes!

5. sweetnesey

7 nov 2008
    77
    0
    0
    Breda
    Hoi hoi,

Ik had geister meteen gebeld toe ik je bercihtje had gelezen.
    Nou ik kon meteen komen ze hadden bloed geprikt en urine en mijn bloeddruk gemeten.
    In mijn bloed en urine was goed alleen mijn bloeddruk was erg hoog.
    Ze hebben een paar keer gemeten hj was wel iets gedaald na een tijdje.
    Met de kleine is alles goed beweegt goed en ze hadden nog even een echo gemaakt maar zag er goed uit.
    Volgende week vrijdag moet ik weer terug voor mijn bloeddruk.
    Voel me nog wel misselijk en vandaag overgegeven, maar goed moest rustig aan doen en dat terwijl ik dacht dat ik al rustiger aan deed.
    Ik werk in de zorg en ik doe al wat minder kwa werkzaamheden maarja toch ga je dingen doen zeker als het druk is dus ik heb me maar ziek gemeld en hopen dat ik me wat beterder ga voelen.

En wat je zegt bellen kan geen kwaad beter teveel als te weinig :D

6. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Goed dat je hebt gebeld! Je kunt toch geen risico's lopen.
    Iederen zwangerschap is anders. Ik denk dat je lijf je nu aangeeft dat je rustig aan moet doen (ook al is dat misschien moeilijk). Probeer daarnaar te luisteren.
    Sterkte en probeer toch maar te genieten ondanks je klachten.

7. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Nou fijn. Je bent nu misschien wat meer gerustgesteld dat het met je kindje goed gaat! Dus nu gaat het alleen nog om je bloddruk. Kan natuurlijk ook wat hoog zijn vanwege de spanning. Ik heb dat ook altijd als ik nar het ziekenhuis moet :( De gyn maakt dan maar altijd een grapje dat het door haar komt :)
    Misschien komt je misselijkheid ergens anders van? Iets verkeerd gegeten ofzo iets? Lekker uitrusten en rustiger aan doen!

Groetjes!

Deel Deze Pagina