zalmsalade

Discussion in 'Gezondheid' started by eve, Sep 1, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. eve

eve Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    4,525
    0
    0
    Den Haag
    Heb net een boterham met zalmsalade (uit zo'n bakje van AH) op. Lees ik de onderkant en zie tot m'n schrik dat er behalve gekookte zalm ook gerookte zalm in zit :( Weet dat ik niet al te moeilijk moet doen met eten maar schrok er toch wel van!

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Was het verse salade, die je bij de kaas en worst kunt krijgen, of een bakje zoals van de Johma. De laatste zit conserveringsmiddel in, dus ik denk dat het daarmee wel mee zal vallen. Die eerste zijn vers bereid en zou ik in het vervolg laten staan.

Ik kan me wel goed voorstellen dat je geschrokken bent.

3. eve

eve Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    4,525
    0
    0
    Den Haag
    Het was zo'n bakje a la Johma. Dus idd met conserveringsmiddelen. Dat klinkt al wat beter gelukkig. Dank voor je antwoord!!!!

4. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    Juist verse gerookte zalm kan toch geen kwaad? Je moet toch juist uitkijken met vacuumverpakte, de langer houdbare gerookte zalm...

Ik zou het niet weten of het heel veel kwaad kan....ik denk dat het voor een enkele keer niet echt kwaad kan....ik heb per ongeluk ook wel eens dingen gegeten, die eigenlijk niet mochten...

5. eve

eve Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    4,525
    0
    0
    Den Haag
    Oeps :cry: . Nou weet ik het ook niet meer. Denk dat ik maar net ga doen of ik het niet gegeten heb.

6. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    @chacha: Maar de Johma salades zijn heel anders dan vers verpakte zalm. Dit is helemaal bewerkt met conserveringsmiddelen enzo. Ik denk dat het allemaal wel mee valt, maar ik zou volgende keer toch selleriesalade pakken ofzo.

@Eve: Hehe, ja, je kunt er nu toch niks meer aan doen. Maar zoals ik al zei, volgens mij valt t wel mee.

7. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    @ eve....ik wil je ook helemaal niet bang maken hoor....het kan vast geen kwaad....en Johma is een bekend merk die echt niet de repuatatie wil hebben dat er listeria in hun salades zitten. De eisen zijn echt wel streng hoor....Waarschijnlijk hebben ze inderdaad wel een bewerking gehad zoals Daphne 82 al zei...

@ daphne 82: Ik denk dat het ook wel meevalt...ik was alleen ff in de war van hoe het nu zit....

Misschien idd de volgende keer een tonijnsalade....??

8. Panda

Panda Fanatiek lid

Feb 6, 2006
    2,248
    0
    0
    Ik weet 't ook nooit hoe dat nou precies zit :( Voor de zekerheid neem ik dan altijd maar wat anders. Ga me na de bevalling wel weer te buiten aan al die lekker dingen =P~

9. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    hmmmzz... Ik heb in de koelkast ook een lekker stukje gerookte zalm liggen... Mag ik die nu wel of niet eten?

10. MarionM

MarionM Bekend lid

Aug 2, 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Ik weet niet beter dan dat je gewoon gerookte zalm mag eten, het is toch niet rauw maar gerookt!!!

11. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    *Onderdrukt een heel klein zuchtje ;)*

Je màg gerookte zalm eten, mìts het vers bij de visboer vandaan komt. Dus niet die vacuum verpakte uit de supermarkt vandaan (visboer heeft soms ook vacuum verpakte, die mag ook NIET) Juist tijdens het vacuum verpakken kàn het fout gaan, dat heeft verder niets met de zalm te maken! Het is gewoon niet goed om vacuum verpakte producten te gebruiken, die verder niet bereid hoeven te worden....Dus vacuum verpakte zalm (of andere producten) uit de vriezer die je nog moet bakken, stoven of weet ik veel wat kan GEEN kwaad!

12. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel

Sjips.... Nou, misschien dat ik mijn moeder er dan mee blij kan maken :) ! Vriendje lust het niet....

Share This Page