Gewicht

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door noralien, 11 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Hallo,

Ik ben in het begin van mijn zwangerschap 5 kilo afgevallen. Dit zonder echt aanwijsbare reden, heb niet hoeven spugen of zo.
    Nu (bijna 30 wkn) ben ik nog steeds 2 kilo lichter dan voor mijn zwangerschap. Ik eet normaal (ook genoeg groente) en als ik heel eerlijk ben snoep ik zelfs iets meer omdat ik het gevoel heb dat het nu wel mag omdat ik nog niet ben aangekomen :oops:
    Maar ik sta nu al 3 mnd op hetzelfde gewicht terwijl ik om me heen hoor en lees dat iedereen er nu al heel wat kilo's bij heeft zitten.
    Ik ben van mezelf zwaar, dus kan het wel missen. Maar ik vraag me af of dit vaker voor komt en of bekend is of dit kwaad kan voor het kindje.

Alvast bedankt voor jullie antwoord,
    Groetjes Noralien

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Noralien,

het komt wel vaker voor, zeker bij wat zwaardere vrouwen. Het is niet erg, het kan geen kwaad.
    Snoepen is natuurlijk nooit gezond, mag wel maar met mate. Eet voldoende groente en fruit en bruin brood en drink genoeg water.
    Geen zorgen maken om je gewicht, iedereen is anders!

Mirjam

3. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Hoi Mirjam,

Bedankt voor je antwoord.
    Fijn om te horen dat het voor het kindje geen kwaad kan! Ik wist wel al dat ze mooi op groei ligt, ook al een hele geruststelling.
    En dat snoepen niet gezond is weet ik natuurlijk wel :oops:

Groetjes Noralien

Deel Deze Pagina