Lage hcg waarde rond 4 weken zwanger

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by mamaLot, Jun 1, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamaLot

mamaLot Lid

May 31, 2010
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste verloskundige,

Gisteren schreef ik dit:

Met 2 miskramen in het verleden ben ik zo bang.........Ik dacht vandaag: laat ik nog eens testen, want donderdag en zaterdag waren die van Kruidvat (2 voor 5) heel duidelijk positief. De ene met ochtendurine, de andere met middagurine (maar 5 uur niet geplast en 1 glas gedronken expres, haha). Nu vanochtend, ongeveer tweede of derde urine wordt het streepje dus niet donkerder, hij lijkt eerder lichter....Nu moet ik zeggen dat het controlestreepje ook wat lichter lijkt. Heb ik dan minder urine gebruikt of gaat dit weer een miskraam worden?

Vanmorgen heb ik trouwens de laatse test gedaan die ik nog had liggen en die was gewoon weer donker (wat zijn toch eigenwijs en onzeker). Nu heb ik vanmorgen de uitslag van mijn HCG van maandagmorgen en deze is maar 41. Nu heb ik donderdag een positieve test gehad, maar omdat ik een hele onregelmatige lange cyclus heb, was dit echt op de gok. Eigenlijk had ik mijn NOD pas zaterdag of zondag verwacht. Kan het zo zijn dat ik dus pas 4 wk en een dag zwanger was op de tijd van het bloed prikken of is dit eigenlijk zo goed als zeker een verloren zaak omdat ik al zo snel een positieve test had en het niet lijkt te stijgen? Ik moet volgende week weer bloed prikken. wat een spanning............

Dank je!

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Wat een spanning! Een Hcg waarde zegt nog niets! Nu moet het gaan stijgen, dus de volgende uitslag gaat je meer zeggen!
    Nogmaals de donkerheid van de test zegt niets! dus pin je daar niet op vast!
    Vertrouw op je lichaam!
    Imke

Share This Page