Maagzuur

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Lientje, 23 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Heeft iemand tips tegen brandend maagzuur? Ik heb er al de hele week last van.

2. fee

fee Lid

12 aug 2006
    63
    0
    0
    Hoi Lin
    Vervelend he die maagzuur.
    Heb er ook flink last van.
    In heb begin hielp een hap vla goed.
    Later ben ik overgegaan op de rennies (dit mag gewoon)
    Maar die helpen nu ook al niet te best meer.
    Nu vertelde ze me bij de apotheek dat rennies de klachten verergeren.
    Eerste paar dagen helpen ze goed, maar je maag gaat steeds meer om rennies vragen.
    Ik zit nu aan een drankje Antagel.
    Helpt redelijk, en s nachts toch een rennie.
    Maar bij de apotheek hebben ze verschillende middeltjes.
    Gewoon even uitproberen wat je het fijnst vind.
    Ik heb ook verschillende mensen gehoord dat winegums helpen.
    Heb ik zelf n0g niet geprobeerd, dan zou ik de hele dag winegums moeten eten met die klachten van mij.
    succes Groetjes Fee

3. fee

fee Lid

12 aug 2006
    63
    0
    0
    Oh lees net verderop dat kamillethee ook goed is voor maagzuur.
    Ik ga morgen dus gelijk kamillethee halen
    gr
    Fee

4. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ik kan het nog steeds verdragen met pepermunt wat bij mij ook helpt is melk.
    Ik wil liever geen rennies ofzo nemen ook al weet ik dat het geen kwaad kan.

5. melody

melody Bekend lid

29 mrt 2006
    672
    0
    0
    Warme melk...
    Tijdens het slapen een extra kussen zodat je hoofd hoger ligt dan je maag...
    Niet te veel en te gekruid eten, zeker niet voor het slapen gaan...
    Rennies, pepermunt, gele vla, jogurt, hapje suiker/tandpasta...

Dit zei mijn vk gister tegen mij...
    Ik heb ook een anijs-achtig (gaviscon?) middeltje van mn nicht gekregen maar ik hou er zelf niet zo van om zomaar iets in te nemen en volgens de vk was het ook beter om het eerst met de "huis"middeltjes te proberen.

Ik begin er zelf ook meer last van te krijgen... vooral na de pizza van zaterdag en cheese onion chips :( Dus die laat ik voorlopig wel ff staan...

6. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    idd wijngums :) ik ben al jaren maagpatient en wijngums helpt mij fantastisch als ik last heb van mijn maag

ook heb ik medicijnen natuurlijk maar als ik het met wijngums kan laten verdwijnen dan doe ik dat liever

ook nog erg lekker ;)

7. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Bedankt voor de tips!

8. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Antagel bij de apotheek halen, mag je gebruiken en helpt echt heel goed!

9. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

25 mrt 2006
    978
    0
    0
    Ik heb even meegelezen. Bedankt voor de tips!

Melk en Rennies gebruik ik al, nu toch maar de winegums proberen en de Antagel als back-up onthouden.

Ik heb er al sinds 17 weken last van. Het is af en toe echt om GEK van te worden! Ik vrees ook een beetje voor de rest van de zwangerschap, want het schijnt alleen erger te worden. Zucht ...

Antagel here I come!

Groetjes,

Dominique

10. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Maalox,dat was mijn beste vriend tijdens de zwangerschap ;)

11. Six

Six Actief lid

22 mei 2006
    449
    1
    0
    Gelderland
    Dit heb ik juist van mijn VK getipt gekregen. Mag dus gewoon, staat ook in de bijsluiter. En... helpt reuze goed!
    Succes ermee!

12. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Hoi,

Ik ben al jaren een maagpatient en Gaviscon mag je gewoon gebruiken tijdens de zwangerschap en help ook nog eens heel goed.
    Maar het allerbeste is nog gewoon opletten wat je eet en drinkt, niet te gekruid of veel zure dingen en vooral niet een uur voor dat je naar bed gaat iets eten.

Melk helpt trouwens bij mij ook, maar melk gaat na een tijdje gisten en word dan ook weer zuur.

Groetjes Anna.

13. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Geen koolzuurhoudende dranken drinken en niet te gekruid eten.

Ik gebruik voor ik ga slapen een Rennnie en slaap met het hoofdeinde vh bed hoger.

14. Sidessa

Sidessa Lid

31 okt 2006
    94
    0
    0
    Maasmechelen
    Ik loop er ook al mee vanaf het begin eigenlijk. Heb een tijdje rennies gebruikt en ben er toen mee gestopt. Hielpen op den duur niet meer. Drink veel water als ik het zuur heb en mentos, die laten het ook wegzakken. Maar moet zeggen het word inderdaad erger en erger naar het einde toe. Hoop dat ik snel moet bevallen!

Loop gelukkig al met 2 cm opening dus einde in zicht, haha

Groetjes Claudia

15. jada

jada Actief lid

30 jan 2006
    131
    0
    0
    hilversum
    Ik las ergens van iemand die vertelde op je linkerzij liggen in bed.Bij mij hielp dat inderdaad.Toen ik me om ging draaien op de rechterkant (ben n.l. erg onrustig in bed) begon het maagzuur gelijk te komen.En ook neem ik wel rennies die werken redelijk tot goed bij mij.

16. Cis

Cis Actief lid

12 jun 2006
    274
    0
    0
    Ik heb er ook al vanaf week 13-14 last van. Heb al van alles geprobeerd (gaviscon, antagel, maalox), maar bij mij helpen de drankjes nauwelijks. Ook kamillethee, vla etc slaan nauwelijks aan. Ook heb ik al met van alles wel en niet eten/drinken geprobeerd, maar echte verbanden kan ik nog niet leggen (ja koolzuur, spruitjes en tomatensoep/saus, dat gaan echt niet). Ik 'slaap' op 3 kussens en zoveel mogenlijk op mijn linkerzij. Draaien betekent nieuwe golven.
    Maar de ene dag is het erger als de andere, dus ik geniet maar van de minder erge dagen en wacht maar tot het voorbij is. Verder schijnt er weinig aan te doen te zijn...

17. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Bij mij hielp Antagel eerst heel goed. Maar nu niet meer :( Kent iemand een beter drankje?

Deel Deze Pagina