hallo allemaal, Beetje genant onderwerp maargoed. Bij mijn eerste zwangerschap was er niks aan de hand, en hebben wij vrolijk sex gehad tot de dag voor de geboorte van F. Was wel iets meer een troep (met slijm etc.) maar verder geen probleem. Deze keer is het anders. Op de één of andere manier is het van onderen heel ruim en verlies ik ontzettend veel slijm. Voor manlief is de lol er dus wel vanaf. Die heeft het idee dat hij in een soort enorme pot slijm zit te roeren (sorry voor de beeldende omschrijving ) Ook bij mezelf voelt het helemaal niet fijn meer, ik heb regelmatig gewoon pijn tijdens de sex. Ondertussen doen we het dus nog 1 keer per week, maar meer omdat het ff moet dan omdat we er zo'n lol in hebben. Ik heb al geroepen dat we maar wat creatiever te werk moeten gaan (wij zijn niet zo van de gekke dingen in bed) maar ik ben eigenlijk heel benieuwd of er meer meiden zijn die hier ook last van hebben en of je er iets aan kunt doen.
uhh ja ik ken het. Maar 1 keer in de week is wel veel. Ik kan op 1 hand tellen hoe vaak wij sex hebben gehad tijdens de zw.schap en dan zit de bevruchting er ook bij. Het doet bij mij ook pijn en heb geen idee hoe het komt. Een heel rottig brandig gevoel is het in ieder geval. Wou dat ik je kon helpen maar ben zelf ook ten einde raad. Liefs
Hoi, hier is het ook absoluut niet wat het zou moeten zijn. Mijn hoofd zegt zin et hebben,maar mijn lichaam wertk niet mee. Ook veel vochtiger, maar ook pijnlijker inderdaad. Waar dit vandaan komt, geen idee, maar ik hoop wel, dat het heeeel snle weer verdwijnt! Er zijn heel veel vrouwen die er last van hebben, dusss het zal er wle bij horen! Succes, en laat het maar voor wat het is, probeer te genieten van andere manieren inderdaad, dat doen wij ook, en ik probeer me maar voor te houden dat het alleen tijdens de zwangerschap is! Succes, liefs vita
Wij hebben op het moment ook maar iets van 1x in de week sex, wat dus wel een stukje minder is als normaal. Misschien zou je meer andere activiteiten in bed kunnen ondernemen, dus i.p.v de "daad", dingen die geen pijn doen enzo
iedereen heeft het over MAAR 1 keer in de week maar dat valt toch best mee ?? Maar het is wel heel vervelend, vind het vooral erg voor m`n man. Ik heb er eigenlijk ook geen behoefte meer aan. Telkens komt dat rotgevoel weer en de angst ervoor zit ook in m`n hoofd. Eigenlijk fout natuurlijk maar het is niet anders. Maar met 1x per week zou ik al heel blij zijn hoor
Tijdens mijn eerste zwangerschap hadden we evenveel sex als voor we zwanger waren, ook in de 1e 3 maanden. Deze keer heb ik helemaal geen zin in sex, ik ben gewoon veel te moe en heb gewoon geen zin. We hebben het geloof ik pas 1 keer gedaan sinds we weten dat ik zwanger ben. Ik ga er vanuit dat het na week 12 gewoon weer als vanouds gaat, maar ja de sex is sowieso minder sinds onze 1e geboren is. We zijn allebei gewoon veel vaker moe!
Hier sinds 3 wkjes ook steeds minder sex....zin is er van beide kanten ontzettend, heb geen pijn oid...maar het is zo'n gedoe...tenminste juist niet ahhaa...we vinden het zo saai...hij kan alleen nog maar tegen mn rug aan kijken...en ik naar de muur...nou wat een lol ahha...en ja je doet het voor het hoogtepunt..maar niet dat je ff uitgebreid gaat sexen...ook veel te vermoeiend moet ik eerlijk zeggen... Maar goed wel vervelend voor jullie dat jullie zo'n pijn hebben.. succes allemaal met de laatste loodjes...en de dames die nog niet zo ver zijn....de zin komt wel terug als de kwaaltjes voorbij zijn
1x in de week vind ik ook nog best veel hahah daar komen wij niet aan Hier ook veel slijm en voor mij voelt het anders en soms ook niet fijn.
hier de eerste 3 maanden weinig gesext, maar meer omdat ik geregeld bloedverlies had, nu is het weer helemaal normaal....het is niet dagelijk(zou hubbie graag willen), maar 2-3 per week echt wel.... ik heb deze zwangerschap al een behoorlijke buik, dus we moeten wel afwisselen.... bij mijn zoon lag ik met 25 weken al in het ziekenhuis, dus hebben we het niet zo lang kunnen volhouden, ben benieuwd hoelang ik het nu vol hou....haha....
hehe ik ben nog niet eens zwanger en wij doen het soms wel minder dan 1 keer in de week dat komt omdat ik op dit moment dan ook niet echt lekker in mn vel zit maar de ene keer is t om de dag de andere keer 3 weken niet heeeel verschillend hihi t ligt er maar net aan als we erg moe zijn hebben we echt geen fut om ''dat hele gedoe te gaan ondernemen" hahaha
nou 1x in de week is het hier ook niet meer....helaas. Heb er effe geen zin meer in, soms opeens wel en dan tja..... Maar nu voel ik me al een weelkje niet zo lekker en dan heb ik dus echt geen zin in sex. Vooral niet toen het zoooooo warm was...
Hier ook amper seks hoor! 1x in de 2/3 week.. Mij voelt het juist nauwer aan, en doet het zeer.. tips: misschien niet verplicht seks hebben? Maar gewoon proberen spontaan te houden, en als je echt zin hebt! En elkaar verwennen met masseren, flink knuffelen doen wij vaak, en ik heb er plezier genoeg aan haha.. Misschien heb je er wat aan
Wij hebben daar hier helemaal geen last van.. Wel van die enorme buik die in de weg zit... Gelukkig zijn er ook nog andere manieren Ik ben juist enorm aanhankelijk nu ik zwanger ben, ik heb echt behoefte aan de intimiteit samen.
Het is inderdaad geen heilig moeten. Maar wij hadden wél zin, tot het laatst aan toe, en we hebben destijds ook gewoon andere standjes geprobeerd. Als hij het ruim vindt aanvoelen, kun je eens kijken of het voor jou comfortabel is om het achterlangs te doen. Dan voel je kennelijk voor hem strakker aan en je buik kan dan alle ruimte krijgen die nodig is. En als ie te zwaar is. kun je hem steunen met een kussen...Voor mij was het met mijn zere bekken juist weer fijn om mijn benen bij elkaar te kunnen houden. Maar nogmaals: sex bezig je alleen als je er allebei zin in hebt en ff geen puf is volgens mij bij veel zwangeren doodnormaal hoor! En je kunt ook itiem zijn zonder sex, gewoon heerlijk knuffelen is nu misschien wel gewoon veel fijner!
Dat je meer slijm (afscheiding?!) hebt, lijkt me niet heel vreemd. Zeker met de warmte van de afgelopen weken, lijkt me dat zelfs vrij normaal. Dank voor je beeldende uitleg, maar ik kan me best voorstellen dat het voor je man dan niet zo meer hoeft. Zoals anderen zeggen; het moet geen moetje worden. Ik moet bekennen dat bij ons de keren dat we sex hebben gehad sinds de bevruchting toch echt op 2 handen te tellen zijn. En dat komt vooral omdat ik helemaal niet lekker in mijn vel zit, veel moe ben en gewoon meer behoefte heb aan intimiteit door knuffels en aanraking dan per se sex. Misschien als je het moeten loslaat en op een andere manier de genegenheid bij elkaar zoekt, je al een halve oplossing hebt. Dan wellicht nog een ander standje, op je zij en hij achterlangs, waardoor je toch wat nauwer bent. Maar het hoort denk ik bij je lichaam (en dan dus door de warmte) dat alles wat ruimer, zachter en vochtiger is in deze periode.
Dat gevoel ken ik dat je juist meer behoefte aan intimiteit hebt! Het is gewoon niet leuk meer ik wil de hele avond wel knuffelen en lekker bijelkaar liggen, maar vriendlief heeft daar niet de hele tijd zin in. En ja sex lukt ook niet meer buik zit steeds in de weg en ik heb last van bloedingen na die tijd dus echt prettig is dat ook niet! Liefs
Tijdens de eerste 3 maanden moest ik 3 maak per dag Utrogestan capsules opsteken en dat was een vieze bedoening dus dan was het ook al wat minder! Hier nu ook ongeveer 1maal per week sex of 'andere noodoplossing die mijn ventje ook wel leuk vindt' haha Is hier ook meestal wat pijnlijker en die buik zit wat in de weg enzo... Ik heb nog wel zin hoor, maar als het dan echt zover is...
De eerste paar weken hebben wij ook heel weinig sex gehad omdat ik enorm misselijk en moe was. Daarna kwam het weer helemaal terug en moest ik manlief soms zelfs smeken "Ah toe, heel eventjes maar... Je hoeft het niet eens af te maken " gelukkig is dat ook weer voorbij want ik voelde me soms bijna bezwaard als ik weer wou... Begrijp me niet verkeerd, mn man doet het nooit met tegenzin maar voor hem is sex echt iets wat hij alleen wilt als hij zich helemaal lekker in zijn vel voelt. In die periode hebben we heel wat meegemaakt ( Zijn zus is overleden toen we 16 weken zwanger waren ) dus zat hij natuurlijk alles behalve lekker in zijn vel! Nu ( 23 weken ) ben ik weer enorm moe door de bekkenpijn, dat kost me echt al mn energie, maar gelukkig komen we nog aan de 1 a 2x per week. Manlief werkt 5 nachten in de week dus het is ook niet dat het altijd kan, we lopen elkaar vaak mis in bed en als je eenmaal uit bed bent heb je vaak zoveel anders te doen dat het er vaak niet meer van komt om tussendoor even samen te kroelen...
Ha meiden, Bedankt voor alle berichten. Ben allang blij dat ik echt de enige niet ben. Behoefte aan intimiteit heb ik wel, maar mijn man is niet zo'n knuffelaar. Hij krijgt al kippevel/jeuk bij het idee dat hij iemand over de rug gaat wrijven. (ook al is het zijn vrouw) Dus echt knuffelen ofzo zit er niet in. (verder is hij wel heel lief hoor) Maargoed. Die laatste weken maar gewoon rustig aan, wat alternatieven uitproberen, en dan hopen dat het na de bevalling wat beter gaat.