Heb sinds enkele dagen pijn met plassen en na het plassen ongesteldheidspijn... Kan dit komen van blaasontsteking?? Wil wel naar de ha, maar deze is met vakantie tot volgende week maandag.. Heb niet zon zin om naar vervangend te gaan, maar begint steeds pijnlijker te worden... Tips van jullie? EN kan het kwaad?
het klinkt zeker als blaasontsteking.. je kan als het goed is je urine gewoon inleveren bij de assistente sochtends hoef je geen afspraak voor te maken maar gewoon even langs gaan en vragen of ze dit willen controleren op blaasontsteking mocht dit het geval zijn dan krijg je een resept mee voor een kuur en dan ben je klaar.. teminste zou werkt het bij onze wel en mijn vorige huisarts ook. anders morgen ochtend gewoon even bellen en vragen hoe of wat.
Volgens mij krijg je in zo'n late termijn van je zwangerschap geen antibiotica, maar een goede tip is om 's avonds vitamine C1000 bruis in een half glas water op de lossen en te drinken voor je gaat slapen. Het zuur uit de vitamine C doodt de bacterien. Je kunt het bijv van kruidvat/trekpleister kopen. 1 buisje met 20 tabletten kost 2.70
ja wel heen gaan hoor ook nu krijg je er wat voor ik heb het ook ben er inmiddels weer vanaf (opluchting) maar je rikeert ook een nierbekontsteking gewoon even urine inleveren bellen en kuurtje zonodig ophalen
je krijgt er zeker wel een kuur voor. gewoon even een vervangend bellen en vaak kan je gewoon een plasje inleveren (of daar in een potje plassen) en ze doen even met een stikje gelijk testen, als het niet duidelijkis gaat hij op kweek. dat is het.. Blaasonsteking kan in alle termijnen van een zwangerschap harde buiken en daardoor uiteindelijk weeen opwekken, daarnaast doet het vaak minder zeer en dus kan het makkelijker naar je nieren gaan terwijl je het niet echt oelt..dus als je twijfelt ALTIJD laten testen.
in dit late stadium krijg je waarschijnlijk Amoxiciline en geen nitrofurantoine meer. Als ze in de apotheek weten dat je zwanger bent zullen ze hier zelf ook op letten. Maar zeker even langsgaan, gewoon morgenvroeg plasje opvangen en naar die vervanger gaan. Die doen er een dipstick in en binnen 2min heb je de uitslag en een kuurtje. Echt even doen want t kan pijnlijker worden en zoals hierboven al gezegd wordt evt een nierbekkenontsteking. Veel drinken zal ook het advies erbij zijn, dus daar kun je alvast mee beginnen en goed uitplassen