zo'n last van maagzuur, tips?

Discussion in 'Zwangerschap' started by anneke81, Sep 1, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. anneke81

anneke81 Actief lid

Dec 8, 2006
    161
    0
    0
    Ouderenzorg
    Hoi Meiden,

Heeft één van jullie toevallig HET wondermiddel tegen maagzuur? :)
    Ik heb er gedurende de dag last van, maar dan is het wel vol te houden door kleine beetjes te eten.
    Het is vooral s nachts dat ik er enorm last van heb. Van de dokter heb ik antagel gekregen, een drankje. Maar ook dit werkt niet.
    Ik kan eigenlijk alleen rechtop op de bank nog enigszins comfortabel slapen.
    En ik moet nog 10 weken...

Groetjes
    Anneke

2. peertje

peertje Fanatiek lid

Mar 20, 2009
    1,671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    hier ook heel veel last, vooral snachts, bij mij helpt vanille vla en melk goed..in ieder geval een paar uur! misschien heb je er wat aan! sterkte!

3. fafje

fafje Niet meer actief

4. Lolake

Lolake Actief lid

May 24, 2007
    203
    0
    0
    Ik had bij mijn eerste dochter verschrikkelijk veel last van maagzuur. Ik mocht toen van mijn gyn Gaviscon siroop nemen. Ik weet niet of dat bij jullie ook bestaat. Vond dit verschrikkelijk slecht want is met anijssmaak (en lust dit totaal niet). Maar als ik dit nam was dat maagzuur zo over en kon ik tenminste slapen.
    Was voor mij echt een wondermiddel.
    Nu bij mijn tweede heb ik het ook. Nog niet zo hard als bij mijn eerste. Maar wordt dit terug zo ga ik me vlug terug om een nieuwe fles gaviscon.
    Hopelijk ben je er wat mee.
    Groetjes

5. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    met 2 kussens slapen helpt hier al iets en verder rennies.

Melkproducten helpen, echter niet teveel want dat prikkelt de maag net weer en dan heb je weer meer maagzuur.

In principe is antagel wat je gekregen hebt net iets sterker dan de middeltjes die je zelf kunt kopen. Dus gaviscon en rennies.

Verder koffie thee en koolzuur laten staan. Scherpe gerechten ook even laten staan

6. onelove

onelove Actief lid

Mar 8, 2009
    180
    1
    0
    lerares
    Zuid Holland
    gewoon de kauwtabletten van rennie gebruiken. Heb ik ook gedaan en dat hielp pas.

succes!

7. Trui

Trui Lid

Aug 20, 2010
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij mij hielpen de rennies dus helemaal niet...werd er alleen maar misselijk van. Ik heb toen de tip gekregen voor Regla PH kauwtabletten. Misschien dat dat een oplossing voor je is

8. H83

H83 Lid

Jul 9, 2009
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rennie helpt bij mij ook niet, Gaviscon wel... en dan de pepermunt smaak ;)

9. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

May 23, 2010
    1,387
    74
    48
    Amsterdam
    Ik heb hier ook enorm veel last van omdat ik normaal gesproken Omeprazol slik omdat ik een ontstoken maagwand heb. Nu krijg ik Antagel, veel vind ik dit niet helpen. Mij helpt het toch het meest mijn maaltijden te verdelen over de dag, kleinere maaltijden, daarnaast niet te vet eten of te pittig. En als ik dan last krijg neem ik of een Rennie of een glas melk, die drink ik dan langzaam op. Helpt ook erg goed.

10. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

May 23, 2010
    1,387
    74
    48
    Amsterdam
    Oh ja, en als je in slaap gaat vallen eventjes half rechtop zitten, heb ik ook pas gehad, bij mij gaat de maagzuur ook over in maagpijn namelijk, omdat het dus geïrriteerd is. Dan ga ik halverwege de nacht half rechtop liggen met 2 kussens en val ik in slaap en heb ik geen last meer

11. misa

misa Niet meer actief

Ik heb er (nog) geen last van, maar heb gehoord dat vanille vla moet helpen.

12. trotsemamma

Aug 4, 2010
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het enige wat bij mij hielp was wat extra kussens in bed zodat je niet helemaal plat ligt met slapen. Heb ook vanille vla geprobeerd en rennies, maar bij mij hielp het niets. Toen mijn kindje ingedaald was veranderde er ook niets. Wat een opluchting was het toen hij geboren was! Gelijk nergens meer last van.

13. Bajou

Bajou Fanatiek lid

Feb 10, 2009
    4,599
    1
    0
    België
    ik neem niks van medische middeltjes (gewoon persoonlijk) maar heb het ook erg gehad! Het enige wat ik vond helpen was een grote kom vanillevla... lekker fris uit de ijskast, voor het slapengaan.
    Succes ermee, weet hoe vervelend en pijnlijk!! het kan zijn

14. peertje

peertje Fanatiek lid

Mar 20, 2009
    1,671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    tis echt bij iedereen verschillend....ik had bij mn dochter gaviscon endat hielp toen goed....had ik nu ook gehaald, maar daar moet ik nu zo van spugen, dat ga ik niet meer gebruiken....dus zo zie je maar,....je moet t zelf uitproberen wat bij jou t beste helpt!

15. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,812
    19,101
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik ben nu toch maar aan de rennies gegaan. In het begin hielp een half bekertje melk en een paar hapjes droog bruin brood voor het slapen gaan nog wel een beetje. Met melk moet je trouwens oppassen, want het kan je maagzuur ook juist erger maken.

Verder drink ik geen prik meer. Vooral cola is een ramp als je maagzuur hebt. Ook drink ik geen vruchtensappen meer.
    Verder zorg ik dat ik ruim voor het naar bed gaan al niets meer eet en drink, zelfs geen water. Ik kan niet plat gaan liggen als ik in het uur daarvoor nog gegeten en gedronen heb,
    Hoofdeinde omhoog helpt bij mij een beetje tegen maagzuur. maar dan kan ik weer niet slapen.

Het is toch een kwestie van uitproberen wat bij jou werkt.

16. Ir3n3

Ir3n3 Bekend lid

Sep 27, 2009
    681
    0
    0
    Weddingplanner
    Assen
    Antagel werkt super!!

17. MeisjeV

MeisjeV Bekend lid

Nov 11, 2009
    750
    0
    0
    MAMA & student
    verschillend wat bij wie helpt.
    Bij mij verkoelt melk en vanillevla heel erg. Cola werkt ook top.
    Moet in kleine porties eten, niet te gekruid en slik ernaast ook nog ranitidine op recept van de gyn. Helaas helpt het steeds minder goed hoe mn zwangerschap vordert.

Hopelijk na de geboorte van de 2ling dat ik er minder last van ga krijgen.

18. femke1987

femke1987 Actief lid

Jun 11, 2009
    416
    0
    0
    gaviscon en rennie kan ik nu niet tegen word het erger van en krijg er braak neigingen van ik heb altijd een pak melk naast me bed staat en ik gebruik sinds een paar weken maalox dat werkt bij mij erg goed als ik daar 2/4 kauwtableten van neem verdeeld ovedr de dag en dan zowie zo een half uur voor het slapen gaan heb ik er eigelijk geen last van

Share This Page