Even een vraag voor alle moeders, die nog een eigen moeder en een schoonmoeder hebben. Zondag is het moederdag en voor velen weer een verplicht bezoek aan (schoon)moeder. Maar nu ben je zelf moeder... Hoe doe je dat? Let op: de poll is niet anoniem! Dit jaar gaan we eerst naar mijn schoonouders (die wonen verder weg). We gaan zaterdag al en blijven daar slapen. Dan gaan we naar huis en naar mijn ouders. Die wonen dichtbij. Nu is Ilias nog klein, dus hij maakt moederdag nog niet echt bewust mee. Maar volgend jaar denk ik wel (hij is dan 2,5). Het lijkt me leuk om zelf echt een moederdag te hebben, gewoon lekker met mijn man en zoontje. Zonder verplichte bezoekjes. Maar ja... je hebt zelf ook nog een (schoon)moeder... Hoe denken jullie hierover?
Dit is mijn eerste moederdag en ik weet nog niet of ik wel naar anderen ga. Heel misschien naar mijn moeder en misschien gaat mijn man nog naar zijn moeder. Maar daar ga ik niet mee naar toe. Geen zin!
alleen naar mijn moeder, bij m'n man doen ze niet aan moederdag... dat heeft z'n moeder zelf afgeschaft hoewel ik moet zeggen: We gaan eigenlijk ook niet naar mijn moeder maar zien haar bij de verjaardag van m'n neefje dit jaar. Dan krijgt ze wel wat.. (wat ik nog moet halen)
we gaan wel naar mijn vaders vriendin met een kleinigheidje mijn moeder is overleden en schoonmoeder geen idee waar die uithangt..... smorgens thuis ontbijten lunchen bij vader zijn vriendin en smiddags een verjaardag
wij gaan alleen naar mijn moeder.. vriendlief heeft eigenlijk nooit zoveel met moederdag gedaan, dus zijn moeder rekent er ook niet op.. het liefst blijf ik lekker thuis, maar mijn moeder kan niet tegen kritiek dus ga ik braaf daarheen, om gezeur van de familie te voorkomen
ik heb gestemd op wij doen niet aan moederdag voor oma's. mijn eigen moeder is dood en mijn schoonmoeder geven we een belletje en sturen een kaart.we gaan geen 250 km rijden omdat het "moederdag" is. moederdag is voor de mama van de kinderen en dat ben IK dus.
Ik ga naar mijn moeder. Mijn man moet werken. Tis meer omdat ik dan wat te doen heb, dan vanwege moederdag. Ze krijgt een bloemetje denk ik. Wij wisselen de 'feestdagen' meestal af. Het ene jaar hier, het ene jaar daar. Mijn moeder is weduwe en dus neig ik wel meer om bij haar op bezoek te gaan. En anders gaat ze mee naar mijn schoonouders. (die overigens 2 uur rijden hier vandaan wonen en dat is dus niet naast de deur)
Eerste moederdag en manlief moet werken...ja ja hij is muzikant dus andere (rare) tijden! EN...het is ook nog onze trouwdag!!! we hebben besloten maandag dan iets leuks te doen dan zijn we overdag allebei vrij (met de kleine)!!tis niet anders...vandaar dat ik lekker naar mijn moeder ga (en m'n vader haha)!
We hebben alleen mijn moeder nog (mans moeder is overleden) en ik heb haar gevraagd of ze het leuk vindt om even hier een kop koffie te komen drinken. We doen er verder overigens niks aan qua cadeaus ofzo, hoor. Tis echt alleen voor de gezelligheid
Dit is mijn eerste moederdag, maar ik ga ook even naar mijn eigen moeder, puur omdat ik dat leuk vind om te doen. Per slot is ze mijn mama .
Mijn moeder en schoonmoeder komen hier want we vieren mijn zoontje zijn eerste verjaardag. Dit is m'n tweede moederdag want vorig jaar op moederdag is hij geboren
Ik ga in de ochtend met mijn dochter naar mijn moeder. Mijn man moet voetballen. In de middag na dochters slaapje gaan we naar schoonmoeder. Beiden wonen hier ook dicht in de buurt dus is makkelijk te doen.
Ik zeg beide moeders. Mijn eigen moeder is overleden, maar omdat mijn vader 3 kinderen in zijn eentje heeft moeten groot brengen verdient hij een vader EN moederdag !!
Het is mijn aller- aller- allereerste moederdag!!! Dus ik krijg baby en ontbijt op bed van mijn man, de schat. Wel nadat ik zelf met baby beneden ben geweest om te voeden en te kolven (dat ellendige kolven altijd, ahh) maar dan kruip ik gewoon weer terug in bed. Daarna gaan we naar mijn schoonmoeder waar we altijd snel weer weg zijn. We vinden het daar niet zo gezellig maar ze is toch de moeder van mijn man. En dan 's middags gaan we naar mijn moeder en daar zullen we wel de hele middag blijven hangen. Het is een flink eindje rijden en mijn zus komt dan ook met haar vriend en dat is altijd wel gezellig.
Ik zou het ontzettend leuk vinden als ik dit jaar een eigen moederdag krijg, maar helaas heb ik nogal drammerige schoonouders die zwaar verontwaardigd zullen zijn als we niet bij hun komen. Vorig jaar zijn we bezweken onder de druk, maar ik hoop heel hard dat mijn man (en zoon natuurlijk ) dit jaar wat voor mij hebben geregeld. Afwachten maar!
Mijn allereerst moederdag! Maar... Vriendlief moet werken tot 14.00 uur dus wel lekker van mijn meisje genieten, maar geen ontbijtje voor mij... Denk dat vriendlief wel iets voor me gekocht heeft Wij, mijn ouders en schoonouders hebben een stacaravan op een camping. Mijn (schoon)ouders zijn dit weekend lekker naar de camping en wij zijn dus thuis... Het hangt er vanaf hoe laat ze thuis zijn of we nog even langs gaan. Ik denk dat we wel even bij mijn schoonouders langsgaan, die wonen hier maar 5 min. vandaan en zijn meestal niet zo laat thuis. En dat ik maandag even langs mijn ouders ga, want die blijven meestal tot laat op de camping en zijn waarschijnlijk pas laat thuis.
Geen van beiden. Schoonmoeder op vakantie en mijn moeder woont bijna 3 uur reizen van ons vandaan. Nou zijn ze beiden ook niet meer van het moederdag vieren en vinden ze gelukkig dat dat nu een dag voor mij is . Overigens moet mijn man 's ochtends en 's avonds werken en ik moet vanaf 12.00 tot vroege avond werken (allebei werkzaam in de horeca). Wij vieren dus maandag pas moederdag als we allebei vrij zijn. Kijk er nu al naar uit .