Keiharde ontlasting 16 weken zwanger

Discussie in 'Gezondheid' gestart door ukoldaatje, 8 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Poeh sinds een week of 2 kan ik niet of nauwelijks naar het toillet.

De ontlasting is ter grootte van knikkers en kei en kei hard met uitsteeksels, dus het is killing om naar de wc te gaan.

Ik heb geen buikpijn door obstipatie overigens.

Eet veel vezels, eet fruit, drink roosvise laxo, loop elke dag een rondje (gaat niet zo rap ivm BI)..gooi extra olie over het eten..

Ben even radeloos hoe kan ik nou gewoon naar de wc gaan zonder er angst voor te hebben, want het doet zo pijn en ik bloedt gewoon na de toilletgang dus er zal wel een aambei vanbinne geraakt zijn?

2. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    magnesium tabletten halen (eigenmerk) bij de apotheek. Kosten 3x niets, en werkt super goed. Zowel voor de ontlasting als voor beenkrampen.

3. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    in de buurt van Groningen
    Lactulose drankje. Eigenmerk van kruidvat.
    Al die vezels e.d. helpen op den duur niet meer.
    Erg pijnlijk idd.

4. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Psies die vezels doen niets meer.

Magnesiumtabletten en een drankje bij de drogist. Zal er eens langsgaan, dit is een drama elke keer zeg.

5. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    hier hetzelfde, iedere keer bloed:(

ik neem nu activia. even later voel ik mijn darmen rommelen en kan ik al heen, wat een opluchting als het er normaal uit komt.

6. hopelessinlove

hopelessinlove Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.143
    0
    0
    ik zou een lactulosedrankje volgens doktersrecept doen hoor. Volgens mij moet je de eerste keer betalen maar als je het blijft nodig hebben gedurende de zwangerschap hoef je het volgens mij niet meer te betalen omdat het dan chronisch is?! Weet het niet zeker hoor.

7. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Oh, ja, hier ook.... Verschrikkelijk pijnlijk en vervelend!!

Ik gebruik - normaal gesproken - Manna-Vijgensiroop van de Tuinen (of andere reformzaken). Dat werkt echt goed! Houdt het soepel en zorgt ervoor dat je regelmatig naar het toilet kunt.

Ik heb het nu al een paar dagen niet gebruikt en dat merk ik dan gelijk :(

8. sjak

sjak Niet meer actief

Ik heb ook lactulosesiroop gebruikt, maar wel kort, volgens de gyn krijg je dan luie darmen en doen ze het nog slechter...
    Bij mij werkt elke ochtend een sinaasappel op nuchtere maag en ik ben weer aan de koffie gegaan. (voor de sinaasappel zelfs)
    Het was hier zo slecht dat ik er zelfs klysma's voor gekregen heb van de dokter, maar mag ik alleen gebruiken als het echt niet meer gaat.

Volgens de gyn is het allerbeste twee kiwi's (met schil!) in de blender gooien en er een smoothie van maken, zonder banaan! Met (activa) yoghurt. De schil schijn je dan niet te proeven. (helaas vind ik kiwi's echt te vies!!!)

Succes

9. karine26

karine26 Actief lid

7 jan 2009
    283
    1
    0
    onderwijzeres
    Bergen
    Had dit tot 20 weken ook, niets hielp, van lactulose ed. kreeg ik enkel krampen en veel lucht... Als het echt te erg werd, gebruikte ik een glycerinesuppo. Maar wonder boven wonder is dit sinds 20 weken voorbij en gaa het elke dag heel vlot. Misschien dat het dus zichzelf binnenkort wel oplost binnen een aantal dagen/weken....

De gebruikelijke tips zul je wss wel al kennen, al helpt veel drinken en magnesium je inderdaad al een heel stuk vooruit....

10. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik neem 's ochtends een kopje koffie, dat wertk hier goed!

11. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    Wordt niet meer vergoed via de verzekering.
    Als je het op recept krijgt, moet je het ook betalen. Kruidvat eigenmerk is goedkoper dan bij de apotheek en het is dezelfde dosering.

12. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Hier ook veel last van harde ontlasting en gevoelig links onderin me buik!!! Ik gebruik nu van topvit die probiotica flesjes. Hoop dat dat gaat werken.....en in de ochtend een glas lauw water op me nuchtere maag....

13. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Hier ook tot bloedens toe op de pot. Echt een drama.

Moet madag weer naar huisarts toe en vraag dan iets op recept.

Wil geen luie darmen krijgen. Ik heb namelijk al trage darmen ivm Hashimoto, kan normaal eens per drie dagen naar de wc, maar dan is het wel gewoon zacht zeg maar, of in elk geval kan het er gewoon uit.

Nu ga ik elke dag wel omdat ik aandrang heb, maar is het maar een knikker of 2 a 3 die ik eruit moet werken met tranen over mijn wangen en tot bloedens toe.

Laat de huisarts nu maar even helpen.

Mijn broer raadde een lepel olijf olie eten aan, ben zo wanhopig nu dat ik dat maar es ga proberen, maandag duurt namelijk nog 3 nachtjes.

Kiwis op nuchtere maag heb ik ook al geprobeerd. Ook glas lauw water. Maar dat doe k elke dag al voor mijn medicijnen die ik een half uur voor het ontbijt moet innemen, krijg er wel krampen van, maar geen ontlasting helaas..

Denk dat ik idd lactulosi nodig heb. Hoop ook dat het met een week of 20 overgaat hoor.

Maar omdat ik al trage darmen had van mezelf, vrees ik het ergste..brr...

14. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Roosvice laxo heb ik ook nog gelezen dat dat nog wel wil helpen!!!

15. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    Het is erg vervelend!
    Maar als je al darm problemen hebt, zou ik inderdaad eerst maar even aan de huisarts vragen wat je mag hebben.

Lactulose heb ik een week gebruikt. Elke dag 30ml. Eerst kreeg ik er ook idd flatulentie van :), maar daarna begon het gelukkig wat op gang te komen en heb ik de lactulose laten staan.

Ik had ook nu tijdens de zwangerschap, hele harde ontlasting. Erg pijnlijk. Kiwi's, roosvicee laxo en wat al niet geprobeert. Toen maar uit nood het drankje gekocht. Heb ondertussen ook een zeer pijnlijke aambei ontwikkeld. Daar heb ik nu gelukkig lidocaine zalf voor gekregen van het ziekenhuis. Was niet vol te houden. Zo'n pijn, dat je er gewoon van moet huilen.
    Hopelijk blijft dat je bespaard!
    Sinds vrijdag j.l. is mijn kindje ingedaald en werken mijn darmen opeens weer redelijk normaal.

Misschien dat de huisarts je movicolon kan voorschrijven. Dat is meer met vezels. Ook dat moet je niet te lang gebruiken om luie darmen te voorkomen. Vlgs mij, wordt dat ook niet meer vergoed. Veel cliënten van mij, gebruiken dat. Lactulose trouwens ook.

Deel Deze Pagina