binnen 2 weken 2 keer blaasontsteking

Discussion in 'Gezondheid' started by Vicki1991, Apr 4, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vicki1991

Vicki1991 Actief lid

Dec 4, 2012
    207
    0
    0
    Nederland
    Hallo Allemaal,
    Zijn er mensen die mij misschien hele goede tips gaan geven over het weghalen en weghouden van blaasonstekingen. Ik had nooit eerder last van maar de afgelopen 2 weken zijn geen leuke weekjes geweest.
    Ik was vorige week maandag naar de huisarts geweest met een potje urine en kreeg dinsdag een belletje daarvan om te zeggen dat ik inderdaad een onsteking had en dat ik een cuurtje kreeg om het weg te halen. Ik heb dus die kuurtje helemaal opgemaakt( ook was het moeilijk want ik kan niet zo goed tabletten/capsules slikken) en dacht ik afgelopen dinsdag eraf te zijn. Vanochtend lekker aan het werk toen ik dacht dat ik naar de wc moest gaan dus lekker naar de wc gaan en weer de blaasonsteking symptomen kwam te voorschijn :(
    Ik zat echt een uur of 2 te wiebelen op mijn werk vanwege de aandrang en de pijn in mijn onderbuik, 3 keer na elkaar probeerd te plassen en was de pijn ineens weer weg. Heb vanmiddag bijna geen last van gehad en nu vanmiddag weer begonnen, wat is dit erg.

Heeft iemand ideeen wat ik er aan kan doen? Of moet ik toch maar weer naar de huisarts bellen morgen en langs gaan :S ik ben dit echt zat aan het worden. Ik wil gewoon lekker van de zwangerschap kunnen genieten

2. Bertha

Bertha Bekend lid

Oct 13, 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Het kan zijn dat de AB Kuur onvoldoende zijn werk heeft gedaan, zou zeker je urine nogmaals laten controleren!

Cranberrysap drinken veranderd de zuurgraad in je blaas, en voorkomt een blaasontsteking.

3. Minerva

Minerva Niet meer actief

Dat denk ik ook ja! Heb ik namelijk ook een keer gehad. Eerste kuur sloeg gewoon niet goed aan of was niet voldoende.

4. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,924
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Eens met mijn voorgangers. Meest waarschijnlijk heb je niet twee keer een blaasontsteking, maar is de eerste gewoon nooit goed weggeweest. Een huisarts heeft de keuze tussen verschillende kuren bij geval van blaasontsteking en zal altijd eerst kiezen voor de meest onschuldige (ook gezien de zwangerschap). Het beste is om morgen even te bellen en het probleem voor te leggen. Waarschijnlijk zal ze een ander kuurtje voorschrijven.
    Je kunt ook voorstellen om je urine op kweek te laten zetten inclusief gevoeligheidstest. Hierbij wordt gekeken welke bacterie de ontsteking veroorzaakt en welke antibiotica het beste werkt tegen dat type bacterie. Dit is namelijk niet bij iedereen hetzelfde...

5. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Google eens op D-mannose... hèt natuurlijke middel tegen blaasontstekingen. En het werkt snel. Geen AB kuur nodig gehad, nog nooit.
    Een merk is bijvoorbeeld blasecare.

6. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Waarschijnlijk je een blaasontsteking waar de vorige kuur niet voor werkte. Er zijn verschillende kuren mogelijk bij blaasontsteking.

7. Vicki1991

Vicki1991 Actief lid

Dec 4, 2012
    207
    0
    0
    Nederland
    Vrijdagavond zijn we bij de huisartsenpost geweest omdat ik zo een last van heb gehad en dus bleek het niet alleen een blaasonsteking te zijn maar ook nierbekonsteking dus ik zit weer aan een kuurtje. URine is inderdaad in de kweek gezet en mag dinsdag opbellen over het resultaat.

Ik ben blij als ik van dit af ben want ik kan echt niks voor mezelf doen momenteel, alleen in mijn broek plassen ( ik heb echt geen controle over mijn blaas momenteel, vanwege de zwaarheid van de onsteking.) in bedje liggen proberen te slapen en op de wc zitten met pijn en alles.

Dankjewel voor de reacties meiden in ieder geval

Share This Page