Laatst heeft de verloskundige genoemd dat een blaasontsteking anders kan aanvoelen tijdens de zwangerschap. Ze zei dat het kan voelen als een raar gevoel in je buik. nou heb ik sinds vannacht een rare buikpijn. Vannacht kon ik niet op mijn buik liggen, deed erg pijn en als ik op mij buik lag moest ik ook gelijk naar de wc. vanochtend tijdens het werk ook weer pijn onderin mijn buik, een beetje een zeurderig gevoel en het leek op een soort spierpijn. Het werd erger als ik mijn benen bewoog bij opstaan of bijvoorbeeld schakelen in dr auto. is dit nou het rare gevoek van blaasontsteking? Of hoort het er gewoon bij? en als ik een potje in lever bij de dokter, is het dan schadelijk als het toch blaasontsteking is?
Ik weet niet of het een blaasontsteking is, maar ik zou het wel even laten testen bij doktersassistente. Kan meestal zonder afspraak. Vraag gelijk of ze urine op kweek willen zetten (door welke bacterie wordt ontsteking veroorzaakt), meestal is dat E.coli, maar GBS zou ook kunnen en is belangrijk om te weten voor bij bevalling. In principe kan blaasontsteking geen kwaad, tenzij tijdens zwangerschap! Meer kans op nierbekkenontsteking, premature weeen, of andere narigheid.
Ik ben na een week buikpijn erachter dat ik een blaasontsteking heb. Ik heb erge buikpijn net boven mijn schaamstreek en bij mijn eierstokken. Je kan gewoon je urine inleveren bij de doktersassistente en die gaan het dan nakijken. Ik zou het toch even doen als ik jou was! De pijn wordt namelijk hoe langer je ermee loopt erger!! Succes!
Datvheb ik inderdaad ook, kan soms haast niet lopen. ik ben net heen geweest en het was geen blaasontsteking...
Ja, "men" zegt dat de overprikkeling van de blaas negatief effect kàn (geen wetenschappelijk bewijs!) hebben op baarmoeder. Daarnaast kan een verwaarloosde blaasontsteking een nierbekkenontsteking worden. En koorts is niet goed tijdens zwangerschap. Dus zekere voor onzekere nemen.
Ik dacht ook eerst een blaasontsteking te hebben. Getest maar bleek negatief. Nu, twee weken later, helse pijn in rechter zij (ook rug) en naar de onderbuik. Huisarts vermoed een nierstuwing (het plassen doet pijn op de bovenstaande genoemde plekken). Donderdag wordt er een echo van mn nieren gemaakt. Het kan komen doordat de baarmoeder groeit en tegen de urinewegen aan drukt. Deze worden dan af en toe afgeknepen waardoor de nieren niet alles naar de blaas krijgen afgevoerd. Zo ontstaat de stuwing in de nieren. Echt heel pijnlijk. Dit ontstaat volgena mijn huisarts meestal rond de 20 wk (kan ook later nog natuurlijk). Vanaf 19 weken werd mn buik ook pas wat meer zichtbaar..
Die buikpijn kan ook van de darmen komen die wat in de verdrukking raken en hun werk niet zo optimaal meer kunnen doen (door verdrukking en hormonen). Twijfel; altijd even een testje doen.
Ik heb vanmorgen te horen gekregen dat ik een blaasontsteking heb. Klachten al een week buikpijn rechtsonder, hoofdpijn en rug pijn.
Dames let op, naast dat het kan duiden kan het ook duiden op een schimmelinfectie! Ik heb dit zelf ondervonden, ik heb al een geruime tijd rechts onder in de buik pijn en pijn bij t plassen en vaak plassen en veel slijm. en steeds testte ik negatief op blaasontsteking. vd week heeft de gyn iets weggenomen en op kweek gezet en t blijkt een schimmel te zijn.