blaasontsteking?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tifa, 29 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tifa

tifa Bekend lid

6 jan 2014
    512
    0
    0
    NULL
    NULL
    Laatst heeft de verloskundige genoemd dat een blaasontsteking anders kan aanvoelen tijdens de zwangerschap.
    Ze zei dat het kan voelen als een raar gevoel in je buik.
    nou heb ik sinds vannacht een rare buikpijn. Vannacht kon ik niet op mijn buik liggen, deed erg pijn en als ik op mij buik lag moest ik ook gelijk naar de wc.
    vanochtend tijdens het werk ook weer pijn onderin mijn buik, een beetje een zeurderig gevoel en het leek op een soort spierpijn. Het werd erger als ik mijn benen bewoog bij opstaan of bijvoorbeeld schakelen in dr auto.

is dit nou het rare gevoek van blaasontsteking? Of hoort het er gewoon bij?
    en als ik een potje in lever bij de dokter, is het dan schadelijk als het toch blaasontsteking is?

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Gewoon even urine laten checken ;)

3. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

23 okt 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Ik weet niet of het een blaasontsteking is, maar ik zou het wel even laten testen bij doktersassistente. Kan meestal zonder afspraak. Vraag gelijk of ze urine op kweek willen zetten (door welke bacterie wordt ontsteking veroorzaakt), meestal is dat E.coli, maar GBS zou ook kunnen en is belangrijk om te weten voor bij bevalling.

In principe kan blaasontsteking geen kwaad, tenzij tijdens zwangerschap! Meer kans op nierbekkenontsteking, premature weeen, of andere narigheid.

4. tifa

tifa Bekend lid

6 jan 2014
    512
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke,dus als je zwanger bent kan het dus wel kwaad?
    ik ga inderdaad zo hey potje in leveren

5. Moniek84

Moniek84 Lid

15 sep 2013
    40
    0
    0
    Ik ben na een week buikpijn erachter dat ik een blaasontsteking heb.
    Ik heb erge buikpijn net boven mijn schaamstreek en bij mijn eierstokken.
    Je kan gewoon je urine inleveren bij de doktersassistente en die gaan het dan nakijken. Ik zou het toch even doen als ik jou was!
    De pijn wordt namelijk hoe langer je ermee loopt erger!!
    Succes!

6. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Echt even laten checken, dan weet je het zeker. Je kunt er beter op tijd bij zijn!

7. tifa

tifa Bekend lid

6 jan 2014
    512
    0
    0
    NULL
    NULL
    Datvheb ik inderdaad ook, kan soms haast niet lopen.
    ik ben net heen geweest en het was geen blaasontsteking...

8. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

23 okt 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Ja, "men" zegt dat de overprikkeling van de blaas negatief effect kàn (geen wetenschappelijk bewijs!) hebben op baarmoeder. Daarnaast kan een verwaarloosde blaasontsteking een nierbekkenontsteking worden. En koorts is niet goed tijdens zwangerschap. Dus zekere voor onzekere nemen.

9. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Ik dacht ook eerst een blaasontsteking te hebben. Getest maar bleek negatief. Nu, twee weken later, helse pijn in rechter zij (ook rug) en naar de onderbuik. Huisarts vermoed een nierstuwing (het plassen doet pijn op de bovenstaande genoemde plekken). Donderdag wordt er een echo van mn nieren gemaakt.

Het kan komen doordat de baarmoeder groeit en tegen de urinewegen aan drukt. Deze worden dan af en toe afgeknepen waardoor de nieren niet alles naar de blaas krijgen afgevoerd. Zo ontstaat de stuwing in de nieren. Echt heel pijnlijk.

Dit ontstaat volgena mijn huisarts meestal rond de 20 wk (kan ook later nog natuurlijk). Vanaf 19 weken werd mn buik ook pas wat meer zichtbaar..

10. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Die buikpijn kan ook van de darmen komen die wat in de verdrukking raken en hun werk niet zo optimaal meer kunnen doen (door verdrukking en hormonen).

Twijfel; altijd even een testje doen.

11. roosviceetje

roosviceetje Bekend lid

24 aug 2009
    988
    1
    0
    Zuid Holland
    Ik heb vanmorgen te horen gekregen dat ik een blaasontsteking heb.

Klachten al een week buikpijn rechtsonder, hoofdpijn en rug pijn.

12. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    Dames let op, naast dat het kan duiden kan het ook duiden op een schimmelinfectie!
    Ik heb dit zelf ondervonden, ik heb al een geruime tijd rechts onder in de buik pijn en pijn bij t plassen en vaak plassen en veel slijm. en steeds testte ik negatief op blaasontsteking. vd week heeft de gyn iets weggenomen en op kweek gezet en t blijkt een schimmel te zijn.

Deel Deze Pagina