Hallo Monique, Mijn placenta ligt helemaal over/voor me baarmoedermond tot wanneer kan dit veranderen? Gr karin
Goedenavond Karin, Het ligt eraan of de placenta geheel over je baarmoedermond ligt of maar een klein beetje. Door het groeien van de baarmoeder wordt de placenta vaak omhoog getrokken, waardoor het niet meer voor de baarmoedermond ligt. Vaak in het 3e trimester wordt dan een echo gemaakt om de placentalokalisatie vast te stellen. Dus tot die tijd kan de placenta zeker optrekken. Alleen als de placenta geheel over de baarmoedermond ligt acht ik de kans klein dat de placenta geheel omhoog getrokken wordt. Maar wat heeft de echoscopist gezegd over de placenta bij de echo? Ik ben benieuwd! Succes! Groetjes Monique
Dat me placenta geheel over me baarmoedermond ligt. Ze gaat het 23-1 nader onderzoeken dan ben ik z21 weken en mocht ze dan weer niks kunnen zien (kindje en hartje enz...) moet ik richting Sophia kinderziekenhuis voor een echo. Zij zij ook dat die nog omhoog getrokken kan worden maar was benieuwd tot hoeveel weken dit kon. Gr karin
Ik hoop echt dat de placenta nog omhoog getrokken wordt! Ik ben benieuwd de 23e. Goede jaarwisseling toegewenst! Groetjes Monique