Hi dames, Vanwege een longembolie die ik in het verleden heb gehad krijg ik na de bevalling 6 weken antistolling. Heeft er iemand ervaring met antistolling en borstvoeding? Ik leg deze vraag uiteraard ook voor aan mijn gyn maar die afspraak is pas eind deze maand. Alvast bedankt!
Oh dat is al fijn om te horen. Ik vroeg me namelijk af of het wel mogelijk is aangezien mijn longarts vertelde dat de baby een klein gedeelte van de anti stolling via de bv binnenkrijgt. Wordt dit opgelost met een dosis vitamine K of heb je speciale antistolling?
Hmm volgens mij niet hoor. Ik gebruikte tijdens de hele zwangerschap fraxiparine en na de bevalling ook nog een paar maanden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me niet helemaal herinner wat de arts er precies over zei, het is al acht jaar geleden ook. Haha. Maar het kan dus wel!
Ook hier prima gegaan. Moest fraxiparine spuiten ivm trombose in de voorgeschiedenis. Heb gewoon borstvoeding gegeven, en dat was geen enkel probleem.
Longartsen hebben daar geen verstand van. Zowel vitamine K antagonisten (zoals acenocoumarol, Sintrom) en heparines (zoals nadroparine, Fraxiparine) gaan niet over in moedermelk.
Is geen probleem, Vriendin heeft gewoon bv kunnen geven en moest ivm leiden 5(?) Factor tijdens en na zwangerschap spuiten Heb zelf na de ks ook heparine gehad en kon prima bv geven. .
Jup, hier exact hetzelfde. Ook door longemboliën in het verleden (uiteindelijk veroorzaakt door proteine C deficientie) aan de Fragmin, welke ook na de bevalling 6 weken doorgespoten moet worden. Geen enkel probleem icm borstvoeding.
Geen ervaring met medicijnen en borstvoeding, maar ken je deze lijst al? https://www.borstvoeding.com/problemen/medicijnen/2015NL.html