Help.... Minder beweging en dikke voeten...

Discussion in 'Gezondheid' started by Barbara85, May 24, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Barbara85

Barbara85 Actief lid

Nov 3, 2016
    281
    7
    18
    Fotograaf
    Den Haag
    Meiden misschien maak ik me zorgen om niks maar heb vandaag een dag dat de baby een stuk minder beweegt dan anders... ook valt me op dat ik ineens wel hele dikke voeten heb, gister was het lang niet zo erg. Kan dat met elkaar te maken hebben? Moet ik me zorgen maken?

2. elita

elita Bekend lid

Feb 25, 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
    Minder leven is altijd reden om je vk te bellen toch

3. Barbara85

Barbara85 Actief lid

Nov 3, 2016
    281
    7
    18
    Fotograaf
    Den Haag
    Ja dat wel.. alleen ik twijfel om niet voor niks te bellen. Hij had vanmiddag nog wel de hik.. maar hij is minder bewegelijk... maar denk misschien kan dat ook met indalen te maken hebben....?

4. Do1981

Do1981 VIP lid

Dec 9, 2016
    5,483
    3,341
    113
    Ik kreeg laatst de tip van vk om op bed te gaan liggen (rug) en dan moest ik in 2 uur de baby minstens 20 keer voelen. Echt alle beweginkjes tellen/turven. Als het dan minder is zou ik even bellen.

Ik merk vaak dat als ik minder beweging voel het vooral ligt aan het feit dat ik zelf druk ben/ergens anders mee bezig. Even gaan liggen en met aandacht voelen dus.

Als je twijfel blijft houden zou ik altijd even bellen overigens.

(Die keer dat ik ging liggen en tellen voelde ik hem uiteindelijk wel 30 keer in 20 minuten, is erg beweeglijk baasje).

5. Mythique

Mythique Fanatiek lid

Apr 3, 2015
    4,778
    3,907
    113
    Altijd bellen bij minder beweging. Beter 10 keer voor niets dan 1 keer te laat!

Heb je hem vannacht wel gevoeld?

6. birds86

birds86 VIP lid

May 13, 2013
    5,305
    2,002
    113
    Female
    Ondertussen al meer gevoeld?
    Bij minder of niet voelen bewegen plaag ik m ff. Ik duw zelf even op mn buik om hem wakker te maken en ga even liggen. Als dat niet werkt ga ik bellen, gelukkig nog niet voorgekomen. Heeft je kleintje geen ritme met bewegen?

7. gemini020

gemini020 Actief lid

Sep 28, 2014
    444
    57
    28
    Koud water drinken en wat zoets of een banaan eten helpt ook, en inderdaad op je rug liggen, meestal voel ik hem dan vrij snel

8. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

Oct 12, 2015
    3,438
    1,423
    113
    Female
    beter een keer teveel gebeld dan 1 keer te weinig gebeld. ik zou zeggen gewoon bellen.

9. MirW

MirW Fanatiek lid

Apr 20, 2017
    1,748
    555
    113
    Die dikke voeten kunnen heel goed "gewoon" van de warmte zijn.
    Ik had het de vorige zwangerschap ook, tijdens de vakantie, een heel eind gelopen in de bloedhitte en realiseerde me bij thuiskomst ineens dat ik het mannetje een hele poos niet gevoeld had. Ik was doodsbang... Ben op de bank gaan liggen, maar er gebeurde niets. Pas toen ml, die vond dat ik me echt aanstelde..., hem een beetje begon te plagen werd hij kennelijk wakker en begon de boel van binnen op stelten te zetten...

Maar als je je zorgen maakt altijd de vk bellen ! Daar zijn ze voor en ze hebben gauw genoeg even de doptone of echokop op je buik gezet!

10. Marshmallow

Marshmallow Actief lid

Jan 9, 2017
    148
    4
    18
    Rustig gaan liggen inderdaad en als je de baby na 2 uur nog niet voldoende voelt de VK bellen. Vocht kan makkelijk door warmte komen en dan is er niks aan de hand. Maar ik had het vorige zwangerschap en toen had ik pre eclampsie.

Share This Page