Ik weet dat jullie geen artsen zijn, maar daar kan ik nu niet terecht en heb toch wat vraagjes. Heb zelf nog nooit een blaasontsteking gehad voor zover ik weet, maar vraag me of de klachten die ik nu heb een blaasontsteking kunnen zijn? Ga morgen of overmorgen sowieso urine inleveren als het aanblijft of erger wordt, maar las op thuisarts dat even afwachten geen ramp is. Klachten die ik heb: -pijn branderig gevoel bij begin van het plassen en na afloop -constante (branderige) aandrang -kleine beetjes plassen Ik drink heel veel nu en neem (ook al is het niet bewezen) een bruistablet vitamine c. Maar iemand die deze klachten bekend voorkomt?
Klinkt inderdaad als een beginnende blaasontsteking. Veel drinken is goed, cranberrysap schijnt goed te zijn.
Ja, klinkt echt als blaasontsteking. Bij mij trekt er ook altijd nog een heel naar gevoel door mijn handen. Dat kon de huisarts niet verklaren, maar mijn moeder heeft precies datzelfde gevoel. Zal wel bij ons horen Idd, veel water drinken of cranberrysap. Soms geven ze al geen eens een kuurtje meer, maar laten ze het je lijf zelf oplossen. Als het dan te lang duurt, vaak alsnog een kuurtje.
Ik heb ook liever alleen een kuurtje als het echt niet anders kan, maar we gaan volgende week op vakantie en dan zou het wel fijn zijn als ik er dan niet heel erg last van heb. Op dit moment is het niet eens heel pijnlijk, maar vooral een heel vervelend gevoel zeg.
Klinkt als een beginnende blaasontsteking, heel vervelend. Inderdaad goed drinken en evt iets van cranberry tabletten, sap, thee oid. Hier verergerd het altijd snel, dus een dag mee rondlopen is dan geen pretje. Sterkte!
Klopt, dat las ik ook. Alleen veel water drinken volgens mij. Ach het zal ook geen kwaad kunnen denk ik?
Ik heb vorige week ook een beginnende blaasontsteking gehad zo'n anderhalve week na mijn bevalling en dit kunnen inderdaad klachten zijn die daarbij horen. Zowel van verlos als huisarts assistent kreeg ik als advies heel erg veel water en dat verlichtte ook de pijn bij het plassen, vitamine C tabletten en cranberry tabletten (dus niet het sap) Het is bij mij na drie dagen vanzelf overgegaan!
Wat fijn dat het zo snel over is gegaan. Ik had de vitamine c in huis, dus daar al mee begonnen en heb ook al 2 liter op. Hopelijk helpt dat.
Ja veel water drinken zodat je blaas spoelt. Nee het kan geen kwaad maar je drinkt het wel voor de kat z'n viool.
Ja dat zal ik doen. Krijg nu ook krampen. Pff en gaat al zo lekker met mijn gezondheid momenteel.. nou ja. Zijn ergere dingen denk ik dan maar.
Als het lekker gaat met de gezondheid gaat het soms op andere vlakken ook lekker . Dat kan ook wel eens blaasontstekingen geven Cranberry maar echt een hoop . Volgens mij was daar onlangs onderzoek naar gedaan en moet je per keer 150ml drinken. Kleine hoeveelheden doen niets uit.
Ik zou morgenochtend even een zgn gewassen plas bij de assistente inleveren. Zij kunnen hem sticken en bij twijfel zetten wij hem dan een nachtje op kweek om te zien of er een overgroei aan bacterien komt. Breng je het vrijdag dan kan die niet meer op kweek bij de huisarts ivm het weekend. Ik heb ooit als kind een blaasontsteking gehad en daarna gelukkig nooit weer. Poosje terug ook een branderig gevoel bij plassen maar dat kwam omdat ik vaak mijn plas veel te lang ophoud. Daarna met veel drinken en op tijd naar het toilet en vooral goed uitplassen ging het weer over. Hopelijk gaat het snel beter.
Ah wat naar! Natuurlijk zijn er ergere dingen maar dit is voor jou ook heel rot nu. Rustig aan en beterschap!
Ja misschien helpt het laatste ook wel voldoende, maar als het morgenvroeg nog zo vervelend is, zal ik idd even urine wegbrengen. Goede tip van vrijdag, zou ik niet aan gedacht hebben.
Ik kocht in het verleden nog wel eens cranberry capsules. Ik had het idee Dat die best goed hielpen eigenlijk. Wat vervelend ts. Natuurlijk zijn er ergere dingen, maar weet uit ervaring dat je van een blaasontsteking best naar kunt worden. Beterschap
Ik heb al regelmatig op vrijdag urine weg gebracht, zowel.privé als voor mn werk en deze kan altijd gewoon op kweek hoor.
Hier goede ervaringen met cranberry capsules. Heb ook 2 clienten die regelmatig blaasontsteking hebben maar met de cranberry capsules niet meer. Dochter was er met cranberry beertjes snel vanaf. Slikt het nu preventief en (afkloppen) al tijden geen blaasontsteking meer gehad.