Blauwe plek na breuk

Discussie in 'De lounge' gestart door Anan, 25 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.005
    2.371
    113
    3,5 week geleden heb ik mijn voet op 2 plekken gebroken. En ik vermoed ook de enkelbanden gescheurd. Ik heb er nu een walker om heen (2,5 week). De eerste week had ik gips maar daar kreeg ik enorme blaren van. Het zou in principe voor 4 weken zijn. Maandag mag ik heen en ik hoop dat het ding af mag. Maar ik ‘schrik ‘ wel een beetje van de hoeveelheid blauwe plekken en hoe zwart ze nog zijn. Heeft iemand ervaring met breuk cq gescheurde enkelbanden? En hoe lang hield je zulke blauwe plekken?

2. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Anan vindt dit leuk.
  3. Novi

Novi Niet meer actief

Vervelend zeg dat je jouw voet gebroken hebt! Ik vind de blauwe plekken eerlijk gezegd niet heel schokkend. Als ik me stoot aan de tafel heb ik heftigere plekken. Heeft volgens mij te maken met dunne aders. Blauwe plekken zijn volgens mij ook geen gevaar voor je gezondheid. Dus ik zou me er niet te druk om maken. Beterschap!

Anan vindt dit leuk.
  4. Zeebra

Zeebra Bekend lid

5 aug 2020
    975
    1.256
    93
    Vrouw
    Blauwe plekken heb wel een aantal weken (6-8)nodig om geheel weg te trekken. Ze kunnen langzaam uitzakken/uitlopen. Gaan alle kleuren vd regenboog aannemen.
    Mbt enkelband geen ervaring. Wat zei de arts hierover? Vermoed hij dit ook of is het afwachten?

5. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.005
    2.371
    113

Huisarts dacht toen aan breuk of gescheurd. Ik ziekenhuis bleek breuk boven op voet en aan zijkant voet. Geen breuk in de enkel. Maar gescheurd kunnen ze geloof ik niet zien op foto. Toen ik vroeg of ik over 4 weken weer kon rijden kreeg hij nog net niet de slappe lach ;)
    Heb nooit eerder iets gebroken of gescheurd dus weet ook niet zo goed wat normaal is. Weet wel dat de enkel iig behoorlijk zeer doet waar het boven op redelijk op lijkt te zijn (kan tenen weer bewegen zonder pijn). Maandag zal ik sowieso meer horen maar had beetje gehoopt dat ik maandag weer gewoon zou kunnen lopen maar als ik t nu voel en zie hoe t er uit ziet heb ik er een hard hoofd in :(

6. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.173
    113
    Eens!

Anan vindt dit leuk.
  7. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

10 jul 2008
    1.619
    1.332
    113
    Westland
    Qua uiterlijk ziet het er echt heel "normaal" uit hoor, geen zorgen om maken!

Anan vindt dit leuk.
  8. Linnidee

Linnidee Fanatiek lid

15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Vorig jaar heb ik mijn enkel gebroken en paar jaar geleden m’n schouder (ik ben nogal onhandig soms haha). Maar toen ook enorme blauwe plekken. Is normaal hoor en kan echt wel een paar weken duren voordat het wegtrekt. Beterschap!

Anan vindt dit leuk.
  9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.814
    113
    Ja dit. Ben van de week licht door mijn enkel gegaan en mijn enkel is veel blauwer, terwijl het misschien een lichte kneuzing is. Vind het ook zeker niet schokkend, gezien de verwondingen die je hebt. Beterschap!

Anan vindt dit leuk.
  10. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.005
    2.371
    113
    Ok jullie berichten stellen me gerust haha! Vriend heeft net arnica tabletten gehaald dus hopelijk helpt dat wat

aicirtap en Lies1611 vinden dit leuk.
  11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.814
    113
    4 week is heel snel hoor, 6 week is een redelijke termijn. Toen ik mijn enkelband gescheurd had voelde ik het soms na een half jaar nog. Denk dat je iets te snel wilt.

Zeebra en olleke vinden dit leuk.
  12. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.005
    2.371
    113

Had jij ook met je enkel dat je op een gegeven moment door de houding ban je voet een zeurende pijn in je scheenbeen/ aanhechting voet hebt? Is pas sinds paar dagen maar hij zit natuurlijk al 3,5 week in een soort onnatuurlijke houding

13. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.005
    2.371
    113
    daar ben ik inmiddels ook bang voor. Als ik hem maar wat mag belasten vanaf volgende week. Nu volledig op krukken en ben het zitten en niks kunnen zo enorm zat (het gezin overigens ook omdat ze alles voor me moeten doen haha)

14. Linnidee

Linnidee Fanatiek lid

15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Nee dat had ik niet volgens mij, wel had ik in het begin heel erg het idee dat m’n gips te strak zat maar dat ging over toen de zwelling afnam.

Anan vindt dit leuk.
  15. Mamavandrie34

Mamavandrie34 Fanatiek lid

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Ik heb als puber een breuk gehad op mijn voet (middenvoetsbeen). 3 weken in de gips. Toen de gips eraf ging, was mijn voet nog erg blauw. Ik kon toen nog zeker een week niet fatsoenlijk lopen (terwijl ik wel op de gips kon lopen). Daarna zeker een paar weken regelmatig pijn gehad. Nu, 25 jaar later, is het weleens gevoelig (ik kan ook de breuk nog voelen, als een soort litteken op mijn bot. Er zit natuurlijk helemaal geen vlees/spier/ver op die plek, alleen maar huid)
    Dus ik schrik niet van je foto’s, lijkt me heel normaal.
    Sterkte verder, en beterschap!

Anan vindt dit leuk.
  16. mama2bengeltjes

mama2bengeltjes Fanatiek lid

28 jan 2015
    1.199
    531
    113
    2 jaar geleden heb ik mijn talusbotje gebroken en enkelbanden flink uitgerekt en was ook heel blauw en dat heeft maanden geduurd voor dat weg was. Geloof trouwens dat het het talusbotje heette, in elk geval botje bovenop de voet.
    Sterkte!

Anan vindt dit leuk.
  17. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    Je kan evt traumeel proberen.combi van smeren en innemen werkt het beste

Anan vindt dit leuk.
  18. He wat vervelend!
    2 jaar geleden heb ik mijn enkel gebroken en mijn banden gescheurd.
    Na 6 weken gips, heb ik een half jaar fysio therapie gehad. Eerst 2x per week. Toen 1x per week en op het laatst 1x per 2 weken.
    Mijn kuitspieren waren ook gekrompen door het letsel en gips, dat kostte best wat tijd om die ook weer te rekken en ook om mijn enkel weer steviger te krijgen!

Veel sterkte met het herstel!

Anan vindt dit leuk.
  19. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nou voor 2,5 week vind ik dat heeeeeel erg meevallen hoor!
    Komt wel goed ;)

men succes met het herstel!

Anan vindt dit leuk.
  20. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik heb ooit mijn enkelbanden gescheurd en dat was ontzettend dik en blauw. Bij oprekken ook zo blauw. Ik raad je aan om hoe dan ook nadat het gips er af is naar een fysiotherapeut te gaan. Die kan kijken wat er verder nog aan de hand is en je helpen met alle pezen en banden weer goed te krijgen. Ik heb naderhand nooit meer last gehad van mijn enkel.

Deel Deze Pagina