Hoi, ik ben na mijn missed abortion gecurriteerd op 17 Januari. Ze hebben het niet goed gedaan dus ik ben op 24 Januari na-gecurriteerd. Het was mijn eerste zwangerschap en ben 20 jaar. Het bloeden is vrij snel gestopt, na ongeveer 3 dagen en pijn heb ik eigenlijk niet gehad. Ik heb vanaf die tijd ook gewoon weer gevreeen. Nu is mijn vraag waneer je een eiersprong krijgt na een curretage. En mag je eigenlijk wel meteen weer zwanger worden? Ik heb 10 maart pas een controle afspraak bij de gynaecoloog. Ze zei na de 2e curretage dat ik misschien kans had op een verkleving van de baarmoeder door de 2 operaties. Ben best wel bang dat ik misschien helemaal geen kinderen meer kan krijgen Groetjes Sisqa
hoi, de kans dat er verklevingen optreden en je helemaal geen kinderen meer kunt krijgen is gelukkig erg klein. Na een miskraam en/of curettage duurt het vaak langer voor je cyclus weer op orde is. Wanneer dan de eisprong is weten we eigenlijk niet, dat kan bij iedereen anders zijn. Reken er maar op dat de cyclus nu wel 6-8 weken kan duren en dat je eerste ongesteldheid heftiger is dan je gewend bent. Je mag wel meteen weer proberen zwanger te worden, maar je weet dan dus alleen niet hoe lang je zwanger bent. Maar omdat je toch een termijnecho krijgt is dat geen probleem. Als je wilt weten wanneer je een eisprong hebt moet je ovulatietesten doen, maar vanwege de waarschijnlijk langere cyclus heb je kans dat er veel moet doen deze eerste ronde. Mirjam
Hoi Mirjam, Bedankt voor je antwoord. Ben wel wat gerustgesteld wat betreft de verklevingen. Heb sinds gisteren opeens wat bloedverlies. Steeds een paar druppels en dan weer niks :s. Tis een beetje rood bruin. Vraag me af of dit ongesteldheid is (wel heel vroeg) of iets anders? Me cyclus is echt in de war. Ik wacht met spanning mijn afspraak af, jammer dat het zolang duurt