Ik had een vraag aan de dames die inmiddels al bevallen zijn. (logisch, anders zou ik geen vraag plaatsen bij na de bevalling hihi) En dan bedoel ik de dames, die tijdens hun zwangerschap b.i. hadden. Je hoort van de meeste kwaaltjes, dat die na de bevalling zo goed als (meteen) over zijn. Ik vroeg me af of dit met b.i. ook zo was? In welke mate heb je het gehad? En hoe lang heb je er na de bevalling nog last van gehad? Alvast bedankt! KuZz Wendy
Ik denk dat er een kans is dat ik het heb. Morgen weet ik meer want ik ga naar een osteopaat ten rade. Het doet veel pijn als ik mijn benen optil en als ik stap.
Ik heb tijdens mijn zwangerschap ook last gehad van b.i. Het begon bij mij heel erg te worden met 26 wkn (gruwelijk pijn in het schaambeen, kon niet lang lopen noch zitten), kreeg toen fysiotherapie. Pas in de laatste weken werd het ietsje minder en dan vanaf week 34 maar toen had ik ook zwangerschapsverlof. Na de bevalling was het niet meteen over. Ik had nog 2 weken last van b.i. en daarna was het over. @ Daisy: Inderdaad het bed op klossen zou verboden moeten worden voor vrouwen met b.i. Het is echt een 'crime' . Het was voor mij echt pijnlijk om van zo'n hoog bed eraf te moeten. Gelukkig mochten we van de kraamhulp na dag 2 de klossen wegdoen. Omdat ik al aardig was opgeknapt en niet bedlegerig was.
@amalia... huh? Mijn fysio heeft het er zelfs over om nu al het bed op klossen te zetten. Ivm met makkelijker uitstappen, vanwege de b.i.
Ja, nou.... nee! Moest ook erg veel moeite doen om in en uit bed te komen. Had ook vreselijke pijn aan mijn schaambeen. En dan je bed op- en af moeten schuifelen... vreselijk . Dus mijn kraamhulp verloste me ook uit mijn lijden door te zeggen dat het niet meer hoefde.
Ben 1,73m maar bed werd zo hoog, dat ik op mijn tenen moest staan, en dan nog net mijn kont erop kon wippen. En dan maar naar achteren schuifelen.
@ Daisy: zelfde verhaal was hier, ontzettend pijnlijk en steeds op je tanden bijten om uit bed te stappen. @ Wendy: Ik ben ook lang, ook 1.80 De fysio zal ook een man zijn, die volgensmij geen flauwbenul van heeft.. Eigenlijk zijn de klossen ook meer bedoeld voor de kraamhulp en niet voor de net bevallen vrouw, voor ons heeft het geen toegevoegde waarde.
Was ook 't advies dat ik in eerste instantie kreeg. Probeer het maar gewoon uit. Klossen zul je toch in eerste instantie moeten plaatsen, tenzij je bed al een aardige hoogte heeft.
Ik had ook bi tijdens mijn zwangerschap. Na mijn bevaling was ik er eigenlijk nagenoeg vanaf alleen als ik veel gedaan heb voel ik het nog een beetje. Bv als ik ver en hard gelopen heb. Maar lang net zo erg als tijdens mijn zwangerschap.
Ik had het ook.. maar het is nu een half jaar later. En nog steeds niet over Soms krijg ik Btje niet eens uit bed.
heb ook behoorlijk last gehad van bi, vanaf 18 weken al! maar gek genoeg was het na de bevalling (wel ks) weg. Na 2 weken heb ik nog wat last gehad en dat was het. Gelukkig maar want mijn fysio zag het somber voor me in! haha
@TS: vanaf week 18 is de BI begonnen, en op 't laatst kon ik bijna niks meer. Na de bevalling de eerste week echt rustig aan gedaan, alleen in bed en het verzorgen van de baby aan de KV / man overgelaten. Daarna kalmpjes aan weer opgebouwd - heb ook fysio gehad in 't kraambed - en nu kan ik al vrij veel weer. De bekkenklachten beperken zich nu tot het schaambot, maar dat heeft nog even. De meeste klachten die ik nu heb horen bij de bekkenbodem.