hard groeiende buik..

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Efilja, 20 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Efilja

Efilja Nieuw lid

2 apr 2008
    3
    0
    0
    Hai daar,

Ik heb een vraagje over mijn buik en de eventuele lengte van mijn zwangerschap..
    Vorige week dinsdag heb ik een test gedaan en vorige week woensdag, bij beide testen zag je een duidelijke maar licht gekleurde extra streep. een positieve test.. neem ik aan :oops:
    Ik probeer zwanger te raken dmv van zi en als het de laatste keer is aangeslagen zou ik nu vijf week zwanger zijn. Ik heb echter een buik staan die veel verder lijkt. Ik ben echt fors gegroeid (op mijn buik) terwijl ik niet extra eet.
    De één na laatste keer dat ik zi gedaan heb was 29 februari en toen ik 9 april een test deed gaf die negatief aan. Kan het niet toch zo zijn dat ik nu al verder in mijn zwangerschap zit? Vind het verwonderlijk dat ik zo hard groei terwijl ik dat bij mijn dochter helemaal niet had.
    Ook heb ik forse bandenpijn die ik ook niet van mijn vorige zwangerschap herken, iig niet van zo vroeg in zwangerschap..
    Ik hoop dat je me een antwoord kan geven want ben zeer benieuwd naar jou mening..

Fijne avond en groetjes Eef

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi eef,

Bij een tweede zwangerschap (of meer) heb je vaak al veel eerder een buikje. Deze is niet zozeer afkomstig van je baarmoeder maar heeft er wel mee te maken. Je baarmoeder duwt je darmen omhoog en dat geeft vaak het buikje. Toch zou het kunnen dat je langer zwanger bent ondanks de negatieve test. een echo zal dit uiteinelijk uitwijzen. Maak een afspraak bij je verloskundige voor rond je 7e, 8e week dan zit je altijd goed.

Imke

Deel Deze Pagina