Lotte heeft op het moment een blaasontsteking. We zijn al bijna 2 weken met haar aaan het tobben. Telkens weer over de 40 graden koorts, dan weer even niet en dan opeens weer wel. Uit een bloedonderzoek bleek dat ze een virale infectie had, maar uit urineonderzoek bleek toch dat er een ontsteking zat. We konden nog even afwachten met het beginnen van een kuurtje omdat ze nu weer 2 dagen koortsvrij was, maar vanmiddag toch weer tegen de 39 gragden koorts. Kuurtje nu dus toch weer gestart. (ze had er net al 1 achter de rug) Heeft 1 van jullie kindjes ook wel eens blaasontseking gehad en hoe verliep dit verder?
ik heb het vroeger heel veel gehad. Met heel veel drinken kom je een heel eind, vooral lauwe thee vliegt door je lichaam zo in de blaas. Mijn collega heeft het ook veel en slikt dan extra vitamine C. Dat kun je niet teveel hebben, alles wat je over hebt gaat naar de blaas. Maar of het werkt en of het kan bij kleine kinderen weet ik niet... Ikzelf kreeg altijd een kuurtje en dan met veel drinken ging het wel over.
goh, kunnen ze zó klein ook al blaasontsteking krijgen? Ik heb zelf geen ervaring, maar de dochter van m'n zus slikt al jaren pillen met granberry geloof ik. Moet je maar es ff bij de drogist vragen...
Onze kleine meid heeft toen ze anderhalf een een gecompliceerde blaasontsteking gehad. Dwz. dat zowel de blaas als urinewegen ontstoken waren. Aan mijn ervaring over hoe het beloop was heb je eigenlijk niet veel. Zoals ik al zij was een een gecompliceerde urineweginfectie waarvoor opname volgde in het ziekenhuis. Ze staat nog steeds onder frequente controle van de kinderarts omdat de klepjes van de urineleider niet goed werken. Meestal groeien ze hier overheen, maar dat moet goed in de gaten gehouden worden omdat de nieren aangestast zouden kunnen worden, met alle gevolgen van dien (er stroomt dus urine terug van de urineleider naar de nieren). Maar gelukkig gaat het goed met haar hoor! Ik wens jou en je dochter heel veel sterkte. Hopelijk slaat de nieuwe kuur snel aan en knapt ze gauw op!
mijn dochter heeft dat ook 3 weken geleden gehad. ze had 40 graden koorts, wij naar de huisarts gegaan, hadden een plastuitje meegekregen voor de plas 's nachts op te vangen. dag erna mee terug. had ze infectie. we kregen een pencilinekuur voor 7 dagen. 3x op een dag om de 8uur in haar mondje spuiten. na 2 dagen was de koorts weg en was ze al redelijk opgeknapt. toen e kuur afgelopen was. moesten we 3 dagen wachten daarna weer een plastuitje gebruiken. die dag erna weer laten controleren. nu was er nog minimaal iets van ontsteking, maar nu moeten we het over een maandje weer voor de zekerheid laten checken
Gaat nu gelukkig wat beter, kuur lijkt aan te slaan. We geven de kuur alleen wel om de ongeveer 6 uur, zodat we lotte niet wakker hoeven maken. Ze gaat dan namelijk niet meer slapen en maakt er een feestje van zoals afgelopen nacht ( zucht...) Vandaag contact gehad met de kinderarts en wij moeten idd ook iedere maand de urine laten controleren en over 3 maanden moeten we bij de kinderarts terugkomen. P73: je dochter moet wel flink ziek geweest zijn zeker, zielig hoor! Gelukkig gaat het nu goed! Ben zelf toch wel bang dat we vaker mee te maken gaan krigen, heb het zelf ook altijd veel gehad. Maar goed, we zien wel. bedankt voor de reacties!