Blaasontstekingen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Lies1989, 5 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lies1989

Lies1989 Lid

23 sep 2011
    84
    0
    0
    Flevoland
    Hoihoi,

Momenteel ben ik 7 weken zwanger en heb ik zojuist de tweede antibiotica kuur gekregen :( dit door een blaasontsteking.
    In 2011 heb ik een kindje verloren met bijna 28 weken zwangerschap.. Deze zwamgerschap begon ook met blaasontstekingen ( uiteindelijk ook een streptokokken -b positief gekweekt en vermoedelijk hebben deze ook gezorgd voor het breken van de vliezen)

Ik ben nu ontzettend bang dat deze rot bacterie weer op komt spelen en ik straks weer een kindje verlies hierdoor..

Heeft iemand ervaring met streptokokken b/blaasontstekingen,,, ? Bestaat er op natuurlijke basis iets waardoor je het kam voorkomen? Ik drink nu voornamelijk cranberry en karnemelk om de urine zuur te houden

2. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    Haal ook goede (niet de meest goedkope) cranberry capsules en combineer (als dit al niet bij de capsules zit) met vitamine C. Ik ben ook gevoelig voor blaasontstekingen, als ik het aan voel komen (en ik slikte ze nog niet) begin ik gelijk met een dubbele dosis. Soms kan ik het dan echt voorkomen.

Jij hebt natuurlijk een beest bij je...dat kan het best wat lastiger maken. Veel drinken, cranberry...en misschien eens goed overleg met een gyn wat er evt. aan te doen is.

3. LemonPie

LemonPie Actief lid

21 aug 2015
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje meis, wat vervelend! Bah.

Ik heb veel en vaak blaasontsteking gehad. Ik ben een maand of 8 geleden begonnen met D-mannose (poeder).
    En als onderhoud slik ik elke avond voor t slapen gaan Blase care (mag ik dat hier zo noemen?)
    Hierin zit heel geconcentreerd cranberry, vitamine C en D-mannose.
    Toen ik ontdekte zwanger te zijn ben ik gestopt omdat ik zeker wilde weten dat t mocht. Voelde meteen weer onrustig in mn blaas. Nu slik ik het weer , na overleg met vk. Ik slik iets minder, maar neemt toch wat angst weg.
    Ik hoop dat t voldoende is voor mijn blaas. Drink ook nog cranberry sap erbij en verse jus.

Ik hoop echt dat het bij jou beter gaat!

4. Simmiee

Simmiee Actief lid

15 apr 2015
    396
    222
    43
    Zelf ben ik ook heel gevoelig voor blaasontstekingen en heb ik tijd goede cranberry pillen in huis, dit helpt enorm bij mij. Mag ik vragen met hoeveel weken je de eerste keer een blaasontsteking had? Ik zit op het wachtbankje nu en heb een hardnekkige blaasontsteking op dit moment..zelf nergens aan gedacht maar ha wil ivm mogelijke zwangerschap niet alle antibiotica voorschrijven..zelf denk ik alleen dat het deze ronde ook niet raak is maar goed...

Deel Deze Pagina