Blaasproblemen kind

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Spectre, 10 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.030
    17.046
    113
    Vrouw
    #1 Spectre, 10 nov 2022
    Laatst bewerkt: 10 nov 2022
    Onze zoon van 5 is eigenlijk goed zindelijk.. 's nachts nog niet. Zijn luier zit 's ochtends echt nog heel vol en als je hem vraagt of hij zonder wil proberen, dan wil hij dat niet. Nouja prima, wij pushen hem verder niet.
    Nu is het zo dat hij de laatste tijd steeds vaker ongelukjes heeft, alsof hij net te laat is op de wc en dus zijn broek al wat nat is.. laatst moest hij zó vaak plassen, dat we dachten dat hij een blaasontsteking had.
    We hebben zijn urine ingeleverd, daaruit kwam dat er bloed in zat, het is op kweek gezet en daar kwam niks uit. Nu moet hij voor de zekerheid een echo laten maken van zijn nieren/blaas.
    Het is niet dat ik me er heel veel zorgen om maak, maar het houdt mij toch bezig merk ik.. het duurt ook nog 2 weken voor we terecht kunnen voor een echo.
    Is er hier misschien iemand waarvoor dit herkenbaar is??
     
  2. Chechi

    Chechi Niet meer actief

    #2 Chechi, 13 nov 2022
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2022
    Is de urine ook gecontroleerd op eiwitten of alleen ontstekingswaarden en bacteriën? Mijn zoontje heeft namelijk nierfalen gehad en had ook bloed in de urine. Dit is meestal zichtbaar doordat er ook eiwitten in zitten. Wanneer de nieren niet goed werken kan er ook sprake zijn van in eerste instantie vaak beetjes plassen. Verder andere klachten? Dikkere oogleden? Vocht vasthouden in voetjes? Is hij 1-6 weken geleden ziek geweest (keel of huidontsteking?)
     
  3. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.030
    17.046
    113
    Vrouw
    Wat heftig!
    Hij heeft wel regelmatig een luchtweginfectie.. maar maakt nu geen zieke indruk en heb ook niet het idee dat hij vocht vasthoudt.
    Ik weet eigenlijk niet of er ook op eiwitten is gecontroleerd. Doen ze dat niet standaard bij een urine test/kweek?
     
  4. Chechi

    Chechi Niet meer actief

    Geen idee. Eiwitten controleren doe je met een soort dipstick. Je zou het nog eens na kunnen vragen.. hopelijk niks ergs met je zoontje in ieder geval!
     
    Spectre vindt dit leuk.
  5. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.030
    17.046
    113
    Vrouw
    De echo van zijn nieren en blaas waren goed. We moesten opnieuw urine inleveren en er zat toch weer wat bloed in. Nu een doorverwijzing gekregen naar de kinderarts... ik denk zelf aan een overactieve blaas oid. Hij heeft ook nog steeds plasongelukjes dus we hopen dat er een oplossing gevonden gaat worden.
     
  6. Chechi

    Chechi Niet meer actief

    Fijn dat de echo goed was! Hopelijk snel duidelijkheid over hoe het wel zit..
     
    Spectre vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina