Blaasproblemen na je bevalling?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Firstbaby, 30 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Wie had er blaasproblemen na de bevalling? Of kon moeilijk plassen?

Vertel hier jouw ervaringen.

2. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    ik heb lange tijd last van incontinentieklachten gehad, gaat nu al weer beter, nu alleen nog bij extreme druk. Wat ik je kan aanraden is fysio bij een bekkentherapeut en als dat niet werkt naar een bekkenpoli.

3. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Kun je jouw incontinentieklachten omschrijven? Had je soms ongewild urineverlies of kon je juist moeilijk plassen?

4. Dushi

Dushi Niet meer actief

Ik kan nog steeds met regelmaat moeilijk plassen.
    Wel merk ik dat mijn darmen er iets mee te maken hebben. Vlak voor een stoelgang kan ik erg slecht plassen.
    Op een site heb ik gelezen dat dit vaker voorkomt, het heeft ook nog wel eens met overgewicht te maken. Komt nog bij dat ik me er druk om zit te maken, dus stress is ook een factor.... ik ben zo dom om niet even naar de huisarts te gaan. :rolleyes:

5. draaimolen

draaimolen Actief lid

22 apr 2007
    479
    0
    0
    Ik kon de eerste 3 dagen na de bevalling helemaal niet plassen, voelde de druk op mijn blaas totaal niet. Was echt een eng idee. Heb de eerste paar dagen dus ook een katheter gehad en gelukkig kwam het gevoel na een paar dagen vanzelf weer terug.
    Heb nu gelukkig nergens meer last van en kan mijn plas goed inhouden. Kan ´m niet zo lang als vroeger meer ophouden, maar dat was toch al niet goed, dus maakt niet uit. Ga nu gewoon eerder naar de toilet. Ik was ook bang dat ik blijvende schade had opgelopen...

6. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Ik kan nog steeds niet plassen helaas. Het is alweer 12 dagen geleden dat ik ben bevallen.

7. draaimolen

draaimolen Actief lid

22 apr 2007
    479
    0
    0
    Maar dat kan toch niet?! Loop je dus al 12 dagen met een katheter rond? Je plas zal toch eruit moeten? Ik zou toch echt even langs je gyn of huisarts gaan, want dat kan niet goed zijn. Succes!

8. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Ik catheteriseer mezelf. Dat heb ik in het ziekenhuis geleerd.

Ik heb vandaag een beetje geplast :) Ben benieuwd of het me zo weer lukt.

9. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    Beide. Als ik nodig moest (dat moet al vrij snel want weinig capaciteit) dan was het echt rennen. De spier was gewoon te zwak.
    Verder, als ik dacht laat ik maar vast gaan - dus gewoon moest, maar nog niet heel nodig, dan kon ik niet plassen. Ik heb wel 6 weken gehad dat ik niet bewust kon gaan plassen, dat reageerde gewoon nog niet lekker. Heel vaag ja. Ik kon door mijn bekkenbodem-oefeneningen gewoon voelen dat de controle van achter naar voor terug kwam, heel langzaam zeg maar.

Nu nog wel, als ik een volle blaas heb en aandrang krijg heb ik moeite het op te houden. Stress-incontinentie alleen bij grote druk (denk aan een achtbaan...) of bij een hele volle blaas.

10. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0

Ik snap het. Ik heb giser dus geplast eenmalig. Later wilde het niet lukken terwijl ik nodig moest. Toen ben ik mezelf gaan catheteriseren. Toen ik klaar was moest ik opeens nodig naar de toilet en kwam er wat druppels uit. Ik denk dat het tijd nodig heeft voordat mijn blaas weer zelfstandig kan plassen. Ik wacht dus geduldig af.

Ik vind het knap van je dat je alweer zwanger bent. Voor mij is mijn blaasprobleem echt een belemmering om de komende jaren aan een tweede te beginnen. Ik wil eerst volledig hersteld zijn.

11. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    Ik ben zeker niet al weer zwanger hoor, ha ha! En dat gaat ook niet meer gebeuren. Vooral na de laatste bevalling, nu bijna 15 weken geleden, heeft mijn bekkenbodem te lijden gehad. Een volgende gaat echt problemen geven.

Ik hoefde trouwens niet te catheteriseren, ik kon het redden door strategisch op de buik te drukken. Wat ook niet fijn was, met name niet toen ik nog veel vloeide, maar ja....Door dat gedoe zakte mijn bm ook maar langzaam.

12. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Sorry ik was even in de war en had niet goed gekeken. Ik ging ervanuit dat je bovenste tekst je zwangerschapsduur was haha.

Wat goed dat jij niet hoeft te catheteriseren. Dat houdt in dat je blaas in ieder geval wel zelfstandig kon plassen.

Ik kan dus sinds gister opeens spontaan plassen. Wat ben ik blij zeg. Ik dacht dat ik nooit meer zou kunnen plassen.

13. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Ik heb je topic gevolgd en schrok me rot dat dit ook kan gebeuren na een bevalling, gelukkig wist ik dat van te voren niet :(

Is het nu weer helemaal goed?

14. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Ik kan sinds een paar dagen weer zelfstandig plassen. Ik kon mijn geluk niet op.

Ik kan me voorstellen dat je je rot bent geschrokken. Ik was ook geschrokken toen ik me realiseerde dat ik niet kon plassen. In het ziekenhuis vertelde de verloskundige, gyn. en uroloog dat het veel vaker voorkomt bij vrouwen die net bevallen zijn. Maar op de een of andere manier wilde ik dat niet geloven. Ik had het namelijk nooit eerder gehoord. In de toekomst kijkend zag ik mezelf al mijn hele leven vast aan een catheter en ik heb er gewoon nooit bij stil gestaan dat je blaas ook zo overstuur kan raken van de bevalling. Gelukkig is het precies na 2 weken gewoon gelukt. Volgende keer zal ik er opletten dat ik op tijd moet plassen.

15. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Hoi Firstbaby,

Ik kan niet slapen en zit wat te neuzen op het forum en kwam deze topic hier tegen. In een andere topic heb ik al verteld van mijn blaasproblemen en ik zie hier dat je nu toch ook eindelijk weer zelf kan plassen.
    Dat is, hoe gek het ook klinkt, wel een felicitatie waard!

Ook zie ik dat je het eng vind om weer zwanger te worden.
    Of je dat nu ook nog hebt weet ik niet, maar ik kan je wat dat betreft misschien toch enigzins geruststellen. Bij mijn eerste had ik blaasproblemen en bij mijn tweede had ik nergens last van :)
    Bij beide was ik ingeleid en gingen de bevallingen snel, maar dus alleen bij de eerste had ik de blaasproblemen en bij de tweede ging met mij alles goed en mochten we de tweede dag weer naar huis.

Geniet van je gezinnetje!

Groetjes,
    Giegel

Deel Deze Pagina