‘Type’ kerstboom

Discussie in 'De lounge' gestart door ZoWelkom84, 18 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Wie o wie kan mij helpen?

    wij hadden altijd een kunst kerstboom.. ja idd niet heel sfeervol i know maar is echt wel een mooie boom, alleen ik heb nu met drie kinderen totaal geen zin om hem in elkaar te zetten en uit elkaar te zetten, wat een gedoe(!) echte tuig je af en gooi je naar buiten en is binnen 5 min opgehaald:)

    Nu zoek ik een type boom wat echt wel een volle boom is en niet te fijne naalden heeft en niet heel snel uitvalt..

    hebben jullie foto’s of een type waar ik eens naar kan kijken?
     
  2. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    Wij halen altijd een nordmann.
    Valt niet zo snel uit en heeft wat dikkere naalden.

    Maar het aftuigen vind ik wel altijd een gedoe hoor :roflmao: overal die naalden.
     
  3. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Wij hebben ook altijd een Nordmann, valt inderdaad nauwelijks uit (wel met aftuigen helaas :roflmao:).
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  4. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Een Nordmann idd.
     
  5. miss C

    miss C VIP lid

    20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    Hier inmiddels al een paar jaar een echte neppert :D
    maar toen wij nog een echte kerstboom hadden, kochten we altijd een nordmann..
     
  6. prjbt

    prjbt Niet meer actief

    Wij hebben geen boom. Ideaal :roflmao:
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  7. Noa88

    Noa88 Lid

    2 nov 2020
    59
    50
    18
    Vrouw
    Een Nordmann. Vind ik persoonlijk de mooiste boom. Bij mij gaat hij wel snel hangen. Iemand daar een tip voor? eigenlijk zagen we zelf nooit nog een extra stuk af, dat doen ze bij de intratuin al geloof ik
     
  8. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Ik heb al 15 jaar een nepperd.
    Wel extreem mooi, niet van echt te onderscheiden. Prikt ook bij op en aftuigen.

    Wij doen het zo: manlief haalt uit de schuur of zolder (ligt eraan waar dan weer wonen)
    Ik zet hem in elkaar. En pas de volgende dag ga ik hem optuigen. Soms nog een dag later.
    Ligt eraan hoe ik me voel. (Chronisch pijnpatiënt)

    Bedenk maar zo: anders ben je tijd kwijt aan het uitzoeken vd boom. Meeslepen vd boom (al kan je ze vaak wel laten bezorgen)

    Maar in de tijd vd echte bomen: een Nordmann.
    en dan liet ik hem gelijk goed zagen, dat ie makkelijk past in de houder. Nam ook de houder mee. Zetten ze hem dr gelijk in. En werd ie ook nog bezorgd. En op zijn plek gezet. Toendertijd een man, waar je absoluut niets aan had.

    Kerst decoratie: ik doe er rustig een week over om de woonkamer te versieren.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  9. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Dat had ik vorig jaar ook, woonde toen op 32m2.
    Ik had een kersttak in een vaas. En flink geknutseld aan items voor het raam.
     
  10. miss C

    miss C VIP lid

    20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    dit heeft mijn vader ook altijd heel erg!
    ik vind planten en bloemen altijd heel mooi maar ik vergeet ze gewoon water te geven, heb wat dat betreft echt geen groene vingers.
    zo ook bij de kerstboom, stond altijd 3 a 4 weken en hingen nooit.
    mijn tip is dus geen water geven :D

    inmiddels al een aantal jaar een neppe boom dus water geven hoeven wij niet meer aan te denken.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  11. Noa88

    Noa88 Lid

    2 nov 2020
    59
    50
    18
    Vrouw
    Hahaha ik weet niet of ik dat durf:oops:
     
  12. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.213
    18.955
    113
    Zelfde hier.
     
  13. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Wij zagen altijd een stuk af en gaat nooit hangen. Wel ook voldoende water geven.
     
    Noa88 vindt dit leuk.
  14. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Zijn wij 1 jaar vergeten en nog nooit zoveel naalden verloren als dat jaar. Dus zou vooral wel water blijven geven.
     
  15. miss C

    miss C VIP lid

    20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    Wij hadden nagenoeg nooit uitval van naalden, maar dat zal wel toeval zijn geweest:p
     
  16. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Zijn er ook nog verschillende varianten van Nordmann? Buiten afmeting om?

    nordmann is wel populair zo te lezen haha!
    Geniaal! Jij denkt ze zetten hem er maar gelijk op scheelt mij ook hoop ellende haha!

    beem aan dat een Nordmann bij een gamma minder is dan intratuin? Zijn ze overigens ook online te bestellen
     
  17. prjbt

    prjbt Niet meer actief

    Dat doen wij ook. Ik heb een kerststicker besteld voor het raam over de gehele breedte en ijspegel lichtjes voor het raam. Verder nog een kerstslinger met Kerry Christmas tegen de muur en op de hoek van het aanrecht nog een mooi kerststukje. Verder nog verspreid een aantal lantaarns en dan is het echt kerst zonder een boom die in de weg staat.

    En dan vergeet ik de little people kerststal nog
     
  18. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Dank jullie wel!

    ik ben nog inspiratie aan het op doen voor aankleding in huis.. vrijdag even naar de intratuin kijken of ze daar nog wat leuks hebben of ideeen.

    raamsticker heb ik nu van sinterklaas en die kan overgezet worden naar kerst..
    houten kerst slinger vind ik ook leuk maar al die gaten in mijn muur weer soort van minder
     
  19. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    Wij hebben altijd een boom, voor in de vensterbank een kerstdorp, achter nog 2 kleine boompjes en lichtjes op de kast.
    En een raamtekening of sticker.
     
  20. Zomerbloem

    Zomerbloem Fanatiek lid

    19 mrt 2018
    2.121
    2.572
    113
    Vrouw
    Bij mijn boom deed ik een kleed overheen en kon ik zo op zolder zetten:roflmao:
     
    GossipGirlxoxo en MamaChantal vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina