Wie van jullie is er verhuist van de ene kant naar de andere kant van het land? Hierbij gaat omdat er een koophuis is en vast werk. Hoe kan je dit goed op de kaart zetten om te verhuizen en welke stappen kan je hierin maken? Ik heb een dochtertje van 2.5 van met me ex die doet overal erg moeilijk en houd alles tegen Mijn huidige relatie woont 1 uur rijden vanaf onze officiële woonplaats ik heb alles al geprobeerd om haar ( dochtertje ) hoofdverblijf hier te krijgen bij mijn huidige vriend het hoofdverblijf is bij mij in onze eigen woonplaats en dat blijft zo ik mag haar alleen niet hier inschrijven in de woonplaats van mijn huidige vriend van mijn ex. Maar omdat hier allemaal makkelijker werk huis ect zou zijn even kort gezegd omdat ik ( nog) geen eigen huisje heb ben wel met bepaalde zaken bezig. Alleen de wachttijden zijn ontzettend lang voor een huurhuisje bv. Nu hebben we besloten om met zijn 3e te gaan verhuizen dichterbij mijn eigen omgeving omdat dan de dingen makkelijker zouden worden rond om mijn dochtertje. Alleen hoe kunnen we het beste de weg er naar toe bewandelen samen ik heb al een aantal optie bekeken. We hebben nog ongeveer andere half jaar tot dat mijn dochtertje daarnaar de basisschool moet. hopelijk hebben jullie positieve tips voor ons. Zodat het allemaal zou kunnen lukken!
Ik heb hier geen ervaring mee maar ik dacht dat het niet was toegestaan om zomaar naar de andere kant van het land te verhuizen zonder toestemming van je ex. Hopelijk zijn er hier meiden die je advies kunnen geven.
Wij zijn ook niet verhuist hier naar toe hoor. ik en me dochtertje wonen en staan nog steeds ingeschreven in onze eigen woonplaats Idd omdat mijn ex weigert toestemming te verlenen hiervoor. dankjewel!
Ik snap het niet. Eerst geef je aan dat je gaat verhuizen naar de andere kant van het land, dan gaat het om 1 uur en vervolgens dat jullie met z'n drieën besloten hebben om dichterbij je eigen woonplaats te gaan wonen.
Nee mijn vriend woont ong 1 uur bij ons vandaan waar ik en me dochtertje nu niet wonen hoor. in eerste instantie wilde ik en me dochtertje daar gaan wonen ect maar mijn ex geeft geen toestemming hiervoor dat gaat helaas niet lukken. alles geprobeert hierdoor willen we kijken of wij dan met zijn 3e samen kunnen gaan wonen dichterbij. alleen mijn vriend heeft een koopwoningen vandaar de vraag hoe die weg het best kan bewandelen. snap je?
Huh ik snap er niets van? Dus t gaat om t koophuis van je vriend. Dat moet dan toch gewoon te koop worden gezet?
Huh, dus als je een ex hebt die niet wil dat je elders gaat wonen, dan mag dat ook niet? Vreemd verhaal. Ik ken mensen die wel gewoon verhuisd zijn, alleen was het zo dat degene die dan verhuisde er voor zorgt dat de kinderen dan bij ex komen en weer opgehaald worden. Zou toch wat zijn als je een boze ex hebt, dat je dan niet kunt verhuizen?!
Dus jullie willen zijn huis verkopen...en dan samen een gezamenijk huis met zn 3-en huren/kopen een uur bij jouw huidige woonplaats vandaan?
klopt idd mijn ex geen toestemming om te verhuizen. naja voor me dochtertje dan Ze is verblijft de meeste tijd bij mij dus ik zorg volledig voor haar krijg ook geen geld van hem om haar te verzorgen zitten ook advocaat op hoor. ik breng haar ook naar me ex dat ze heen gaat. het ligt allemaal heel moeilijk om haar naar een andere woonplaats te krijgen. dus moet kijken hoe we het anders kunnen oplossen
Ja klopt alleen terug verhuizen naja me vriend dan naar mijn eigen woonplaats. en daar huis kopen gezamelijk met zijn 3e. Wij wonen niet officeel in bij me vriend in nu!
Als beide ouders het gezag hebben dan moeten beide ouders instemmen bij belangrijke besluiten aangaande het leven van de kinderen. En verhuizen op 1 uur rijden afstand is een belangrijk besluit waar instemming voor nodig is.
Zelfs over verhuizen binnen dezelfde stad of binnen een uur reisafstand mogen ze moeilijk doen en tegenhouden. Ook wanneer er bijvoorbeeld geen sprake is van een omgangsregeling (met reden) of er redelijke oplossingen geboden worden waardoor de omgangsregeling niet in het geding komt. Er wordt veelal vergeten dat wanneer je alsnog wil verhuizen hiervoor een rechtsgang nodig is met bijbehorende kosten. Aangezien het familierecht betreft worden de kosten doorgaans gedeeld en is er geen kostenvervolging. Wanneer je ex je dus het licht in de ogen niet gunt, laat staan dat je verder gaat met je leven, kan hij/zij dit dus ten alle tijden dwarsbomen naar een verzorgend ouder, andersom hoeft namelijk geen toestemming gevraagd te worden om te verhuizen door een niet-verzorgende ouder.
@Appeltaartje1992 heeft je vriend al wel een baan in de buurt van jouw woonplaats? Is het een mogelijkheid om tijdelijk te pendelen vanaf jouw verblijfadres met zijn 3-en als hij daar begint? Eventueel kijken, mits het inkomen dit toelaat, naar particuliere huurwoningen als tussen oplossing voor jullie samen voor de tijd tussen verkoop van zijn woning en koop nieuwe woning?
Klopt, helaas uit ervaring. Mijn ex heeft geweigerd om toestemming te geven voor verhuizing van 5km in afstand van mijn oude woning naar mijn huidige. Gemeente heeft het toen na uitleg door de vingers gezien en toegestaan. Hij zelf is 50km van de woonplaats waar we voorheen samen woonde gaan wonen, ik woon het dorp/stad er naast sinds we uit elkaar zijn, in onderling overleg overigens. En hij is van mening dat als er een omgang zou komen (is er met reden niet) ik zou moeten brengen en halen, maar goed hij vond ook dat hij mocht bepalen waar mijn man zijn geld aan uitgaf als het zoon betrof, hij heeft nog nooit alimentatie of iets betaald en verwacht niet dat hij dat ooit gaat doen dus vind het de moeite niet om daarvoor naar de rechtbank te gaan. Zelfs als een rechter het zou uitspreken zal hij het nog niet betalen. (Zijn haat zit diep jegens mij)
Dankjewel voor je uitleg wat naar de je ex zo moeilijk doet over 5 km en zelf gaat hij heel ergens anders wonen. Mijn ex weigert helaas ook alles waardoor ik ook vast loop hij betaal niks aan onze dochter kwa geld ofzo. Hij is bang als ik haar bij mijn vriend zijn woontplaats inschrijf dat hij haar dus nooit meer zal zien wat echt onzin is maar hij dat van mensen gehoord ofzo. Hij is ergens nog heel boos en maakt overal drama van helaas. Ik heb zelf geen woning ik ben bezig met urgentie voor een woning in mijn woonplaats maar dat is ontzettend moeilijk Ik heb nu tijdelijk onderdak met mijn dochtertje samen maar dat is ook niet echt ideaal helaas. Mijn vriend heeft nog geen baan bij mijn in de buurt en heen en weer rijden elke dag ong andere half uur a 2 uur vol in de spits is natuurlijk ook geen doen. we kunnen idd voor tijdelijk misschien gaan huren ergens en vanuit daar verder. of hopen dat ik urgentie krijg en vanuit daar verder opbouwen maar ik wil meerder opties hebben voor het geval het niet lukt op die manier.
Maar hebben jullie geen ouderschapsplan samen gemaakt dan? Want daarin kun je de omgangsregeling vast leggen incl afspraken over halen en brengen, maar ook de financiële bijdrage. Hier hadden we wel een ouderschapsplan echter vond hij niet dat hij zich daaraan hoefde te houden, dit verliep enorm stroef en moeizaam daarna zijn er gebeurtenissen geweest waardoor de omgang helemaal gestopt is (geen mogelijkheid voor omgang ivm herhaalde detentie) en nadien is er getracht om begeleide omgang op te zetten, vrijwillig weigerde die en vanaf de rechter werkte hij mee in de zin van hij kwam opdagen, daar was alleen wel alles mee gezegd omdat hij van mening was en is dat ik diegene ben die de band tussen hem en zijn zoon moet creëeren. Naar aanleiding van de begeleide omgangen en diverse medische onderzoeken is er naar voren gekomen dat er meer gebeurd is tussen hem en zoontje dan dat ik wist met als gevolg dat nu alle omgang stop is gezet. Overigens is er na 6 jaar treiteren met toestemmingen etc nu ook eenhoofdig gezag toegewezen. Scheelt een hoop frustratie. Overigens hadden hij, zijn ouders en nieuwe vriendinnen er nogal een handje van om valse meldingen te doen en beschuldigingen over allerhande psychiatrische ziektes en mishandelingen te uitten om de meldingen te onderbouwen en hulpverleners etc aan hun zijde te krijgen. Was blij dat de rechter daar nu eindelijk doorheen geprikt had, (verplichte) hulpverlening heeft dat hier nagelaten, die wilde enkel als visie hanteren dat het altijd aan de verzorgende ouder lag en dat vooral vaders niks fout deden. Hadden dus ook het weigeren en inttrekken van toestemmingen voor zorg, vakantie, paspoort etc niet in de rapportages opgenomen net als dreigementen naar zoontje toe, uit maken voor leugenaar naar zoontje, hardhandig behandelen naar zoontje (onder begeleiding notabene), consequent niet nakomen van gemaakte afspraken. Met als onderbouwing in het rapport dat zoontje niet uit eigen ervaring negatief over zijn vader kon denken maar dit aan mij lag. Met alle goede wil, ik kan een neutraal/positief algemeen vaderbeeld creëeren bij zoontje, maar als vader geen positief of neutraal beeld laat zien en merken kan ik daar niks aan veranderen.
jeetje wat een verhaal zeg heftig. ja we zijn nu daarmee bezig maar opschieten doen we niet ermee hij houdt zo vast aan wat hij alleen maar zelf wilt en hij is echt aan het pesten die vrouw die er tussen zat zei ook je moet daar eens mee stoppen want dit is echt niet leuk wat je doet hoor. Hij weigerde ook dat ik me dochtertje mee mocht nemen op vlieg vakantie uit eindelijk voor de rechter gekomen en gewonnen. Hij heeft maanden lang in mijn mailbox gezet waardoor hij in de rechtbank allemaal wist te vertellen en dat vervolgens tegen mijn ging gebruiken ect.... Liefste eist hij haar volledig op... terwijl hij mijn dochter vanaf het moment dat ik weg ben gegaan haar altijd naar hem heb gebracht voor de omgang. Me ex heeft een huis enzo dus die heeft niks te vrezen ik kan er geen aanspraak op doen omdat hij het alleen toen der tijd heeft gekocht. hij liegt echt alles aan elkaar zo vervelend en vooral sneu voor mijn dochtertje. Maar wij gaan kijken voor een andere oplossing met zijn 3e wat ook nog wel een dingentje zal zijn zal worden maar hopelijk komen wij er en zal alles even stukje rustiger worden .