Ervaringen E-step

Discussie in 'De lounge' gestart door Vergeten, 20 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vergeten

Vergeten Fanatiek lid

1 dec 2019
    1.018
    1.754
    113
    Vrouw
    Zijn er hier dames die ervaring hebben met elektrische step?
    Zo ja, waar moet ik op letten bij aanschaf en welke kunnen jullie aanraden?

Wil er niet meer dan €300 voor uitgeven, want ga hem sowieso niet intensief gebruiken.
    Ik neem 2 bussen naar het werk,maar als ik van het werk terug kom is er geen goede aansluiting van de bus en kan ik kiezen tussen 20 minuten wachten op mijn bus of 20 minuten lopen langs een afgelegen stuk in het donker en dat durf ik niet zo.
    Fiets wil ik ook niet,want anders moet ik hem aan de halte laten staan en een step kan ik zo meenemen.
    Dus moet wel eentje zijn die opvrouwbaar is en het liefst met een handrem.

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Geen ervaring en ik dacht eigenlijk dat je in Nederland niet met een elektrische step op de openbare weg mag rijden. Ik zie hier in de buurt regelmatig een politieauto staan die iemand op zo'n step staande houdt.

3. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.502
    4.343
    113
    Vrouw
    Ik vind ze super! En zodra ze in Nederland de openbare weg op mogen schag ik er zeker een aan. Maar nu doe ik het niet. In Rotterdam en omgeving worden ze ingenomen door de politie. In Spanje huur ik ze altijd op straat.

Vergeten vindt dit leuk.
  4. Vergeten

Vergeten Fanatiek lid

1 dec 2019
    1.018
    1.754
    113
    Vrouw
    Klopt,had volgens mij ook ergens gelezen dat ze on Nederland nirt toefestaan zijn, maar ik woon in België en hier mogen ze gewoon op openbare weg, je ziet ze hier tegenwoordig meer dan fietsen lijkt wel.

Youtan vindt dit leuk.
  5. Linda86

Linda86 VIP lid

Ah, dat wist ik niet, dat je in België woont. Fijn dat het bij jullie wel mag, wel een goede oplossing. Ik kan je alleen geen tips geven, ik heb er geen ervaring mee.

6. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Mijn beide kinderen hebben er 1. Zoon een "echte" die worden ook verkocht met kentekenplaat die dan officieel op de weg mogen. Dat is een e-ped en zijn model kost €800. Daar zit ook een zadel op (kan er ook af) en dat ding is super stevig en niet stuk te krijgen. Heeft hem nu een jaar of 3/4 en man en ik rijden er in de zomer ook regelmatig mee. Gaat ook elk jaar mee op vakantie voor ritjes naar de bakker enz. Dit is er 1 waar je op gaat staan of zitten, gas geeft en weg rijd. Zijn bediening is dmv het draaien van het handvat. Naast dat de step 2 standen heeft (slakje max 15 km/uur) haasje (max 30 km/uur) kan hij de snelheid ook zelf reguleren door meer of minder gas te geven. Hij kan dus ook heel langzaam ermee.

Dochter heeft een andere. Een electrische step. Was rond de €150 bij mediamarkt. Deze is echt een step, dus zonder zadeloptie. Bij die van haar moet je eerst zelf 1 of 2 keer steppen om hem op gang te krijgen en dan kun je op de hulpmotor verder. Bij haar zit het gas geven als pedaaltje op de bodemplaat dus voetbediening. Zij kan niet de snelheid reguleren, het is aan of uit, vol gas of zelf steppen. En eigenlijk is ze daar dus te jong voor want gas geven is al 10km/uur met haar lichtgewicht erop.

Youtan en Vergeten vinden dit leuk.
  7. GossipGirlxoxo

Lees nu dat het voor jezelf is. Media markt verkoopt degelijke van het merk Sagway die het gewicht van een volwassenen kunnen dragen en ook niet zo klein en laag zijn. Kosten volgens mij €300.

Vergeten vindt dit leuk.
  8. GossipGirlxoxo

Het merk die zoon heeft heeft ook een model met kenteken die wel op de openbare weg mag. Tenminste model is hetzelfde maar zit een rdw keuring op waardoor de kentekenplaat word afgegeven. Daardoor kun je verzekeren en dan mag het wel. Dat ze niet op de openbare weg mogen is omdat ze niet verzekerd zijn. Je moet dan alleen wel in het bezit zijn van een rijbewijs of bromfietscertificaat.

Youtan vindt dit leuk.
  9. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Maar jouw zoon heeft daar dan toch niet veel aan, hij heeft geen rijbewijs toch?

10. GossipGirlxoxo

Daarom hebben we de variant zonder kenteken plaat voor hem gekocht. Ze treden er hier (nog) niet streng tegen op. Het word nog een beetje gedoogt, net als met die hooverboards. Hij is nog nooit door handhaving of politie staande gehouden. Op de camping op vakantie 3 weken elke zomer heeft hij er ook veel plezier van. Op het camping terein is dit toegestaan. Daarom bewust zonder kentekenplaat gekozen, want met zo een plaat is de kans dat hij word aangehouden doordat hij met zijn 12 jaar (toen 8 of 9) in overtreding is, is vele malen groter.

femkes vindt dit leuk.
  11. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Er staat er een in de folder van de AH van volgende week. Geen idee of dat is wat je zoekt maar de prijs is €189,-

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hier wil mijn zoon er ook 1. Mag niet. Ze zijn niet toegestaan en hier worden ze bij bosjes in beslag genomen.

13. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.612
    2.406
    113
    Is die zwaar? Zou ie makkelijk in de trein en bus in kunnen?

14. GossipGirlxoxo

Ik denk dat hij daar iets te groot/zwaar voor is. Tenminste ik moet echt wel kracht zetten als ik hem over de schuurdrempel moet tillen.

Deel Deze Pagina