Grote rechthoekige dweil (touchless) houten vloer

Discussie in 'De lounge' gestart door vlinderCN, 5 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    De vileda easy twist (wat een onding) en leifheit picobelo (gaan erg snel kapot in de was) heb ik al maar te klein. Moet echt xl zijn en wil niet zo'n rond sliertjes ding/ouderwetse-mop idee. Graag uitwringen zonder handen en geen sprayfunctie. Hij moet ook voor tegels geschikt zijn maar grootste opp is hout.
    Wie heeft de tip?
     
  2. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Helaas nog niets gevonden. Vroeg me ook nog af wat jullie ervaringen zijn met zo'n ding waarvoor je geen emmer nodig hebt maar met sprayfunctie. Bjjv van cleaning academy of leifheit. Waar blijft dat vuil:eek:? Normaal spoel je de doek toch even schoon in je emmer en na paar keer ververs j e dat water ...
     
  3. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.242
    5.196
    113
    Ik heb die van cleaning academy. Het is een goede microvezel dweil, dus met de hand uitspoelen werkt sowieso niet, daarvoor hecht vuil zich te goed aan microvezel. Ik heb 3 extra dweilen erbij gekocht, dus als de vloer erg vies is, kan ik ze verwisselen tussendoor.
    Ik ben er tevreden over, maar wil alsnog ook een dweilrobot, haha. ;)
     
  4. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Thanks voor t reageren. Ik vind t zelf een beetje viezig idee denk ik omdat je voor mijn gevoel al t vuil mee uitsmeert over de rest van het oppervlak? Een robot lijkt me zelfde systeem of zut daar schoon water reservoir in?
     
  5. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.242
    5.196
    113
    Ja, bij de meeste robots werkt het hetzelfde, je/de robot sprayt schoon water op de vloer en de dweil neemt het water + vuil op. Opgenomen vuil laat niet los zolang de doek niet doorweekt is. Maar daar heb je wel vertrouwen in microvezel voor nodig, dat duurde bij mij ook even, maar het werkt echt zo. In principe heb je bij microvezel ook geen schoonmaakmiddelen nodig, hoewel ik er nu wel afentoe een drupje pu cleaner (gietvloer) in doe.
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  6. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.318
    4.699
    113
    Vrouw
    Ik heb deze een x gehad, maar ik vind dat echt niet werken. Ik gebruik nu de dweil van jemako, ik gebruik daar ook de droogdoek bij (in vorm van de dweil.) Bizar hoeveel vuil er dan nog vanaf komt. Daarom geloof ik ook niet zo in een dweil met spray functie , vraag me af hoe schoon het dan wordt ;)!

    Sowieso is nadrogen van de vloer de beste tip die ik 2 jaar geleden kreeg!
     
  7. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    oh jij omschrijft dus waar ik bang voor ben, kan me idd niet voorstellen dat dat vuil in de dweil blijft zitten maar het lijkt me zooo praktisch zonder die emmer en geen gespetter meer.
     
    Mammavantwee vindt dit leuk.
  8. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Ik zie dat je bij de jemako de dweil met je handen uit moet wringen..dat wil ik echt niet :oops:
     
    Mammavantwee vindt dit leuk.
  9. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.318
    4.699
    113
    Vrouw
    Dat is jammer, verder is het echt een fijne dweil! Ik weet ook niet of je daar misschien een aparte emmer voor kan kopen?;)
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  10. Lamode

    Lamode Bekend lid

    19 feb 2014
    793
    183
    43
    Vrouw
    Ik heb deze van Leifheit weet niet of je zoiets bedoeld?
    https://www.blokker.nl/leifheit-clean-twist-vloerwisser-xl-42-cm-compleet-systeem---20-l/1349791.html


    Ik heb hier meerdere doeken bij gekocht en je kunt ‘m nat gebruiken of droog. Daarnaast makkelijk uitwringen door de pedaalfunctie. En dit is de XL versie.
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  11. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.666
    6.835
    113
    Vrouw
    Waarom dat de beste tip? Ik ren altijd snel naar mn bank en wacht daar tot het droog is :roflmao:
     
    Mamavandrie34 en vlinderCN vinden dit leuk.
  12. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.318
    4.699
    113
    Vrouw
    Haha nee daar niet voor. Omdat je dan nog heel veel vuil afneemt! Ik heb een witte dweil/droogdoek. Na het afnemen van de vloer is die zwart.

    Ook wel logisch, je dweilt en doet verder niks met het vieze water wat op de vloer blijft liggen.
     
    vlinderCN en Bloempjelief vinden dit leuk.
  13. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.134
    7.723
    113
    Gelderland
    Deze dweil gebruik ik ook. Het uitknijpen is inderdaad wat minder maar met deze combinatie krijg je het pas echt goed schoon! Als je ziet wat er met nadrogen nog aan vuil mee komt.. met een gewone dweil verplaatst je het volgens mij alleen maar.
     
    vlinderCN en Mammavantwee vinden dit leuk.
  14. 3musketierseneengirl

    3musketierseneengirl Fanatiek lid

    6 jan 2021
    2.242
    1.673
    113
    Vrouw
    Ik zeg jemako dweil met stok. Wat is die stevig. En uitwringen doe ik in mijn leifheit wring emmer. En idd nadrogen blijft altijd nog vuil achter en dat dweil je met droge dweil nog mee.
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  15. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.700
    9.344
    113
    Vrouw
    Oh, ik ga ook eens naar een Jemako dweil kijken. Klinkt goed! Ik heb er al wel doeken van om de ramen te wassen en daar ben il echt zó blij mee.
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  16. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Ik heb nu deze gekocht.. ik hoop dat f niet spettert. En ga zelf eens proberen met de reservedoek nadrogen @Mammavantwee maar zal op houten vloer niet veel uithalen aangezien je dielicht vochtig dweilt en get daar snel in trekt.
     
    Lamode vindt dit leuk.
  17. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.318
    4.699
    113
    Vrouw
    Ik doe altijd een stuk dweilen en dan weer drogen! Wij hebben vloerverwarming dus bij ons droogt het ook altijd snel!
     
    vlinderCN vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina