ben ik nou zo flauw? met opa naar de kermis.

Discussion in 'De lounge' started by odet, Jul 17, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. odet

odet Niet meer actief

tja, opa kwam vandaag vertellen dat hij mijn zoontje van 2,5 volgende week op komt halen om naar de kermis te gaan.

ik heb gezegt dat ik dat geen goed idee vondt.
    mijn zoontje luisterd slecht en is heel vlug.
    hij wil niet lang in de buggy zitten, hij wil zelf lopen (wat hij van ons ook altijd mag)
    ik ben bang dat opa en oma hem niet bij houden of dat ze even niet opletten en dat ie dus weg is.
    ik zie het al helemaal voor me.
    het is kei druk en een hele grote kermis.

wat zouden jullie doen?
    ben ik te voorzichtig?
    zal ik hem gewoon met opa mee geven?

2. Anno niem

Anno niem VIP lid

Oct 28, 2007
    34,502
    3
    0
    Ik weet niet hoe je band is met opa en oma?

Maar als jij het niet ziet zitten? Dan moet je het gewoon niet doen.. of ga met ze mee?
    Je zoontje zou het vast geweldig vinden! Ben laatst ook geweest en Noof vond het ook prachtig.

3. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    hoe oud en vitaal zijn opa en oma?

4. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Tja je moet maar zo denken, jullie zijn ook groot geworden door de vorige generatie.
    Ik kan me je bezorgdheid wel voorstellen hoor, en het blijft je eigen keuze.
    Maar het is toch wel lief van opa en oma!

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Jij kent je zoontje het beste! En als jij denkt dat opa hem niet genoeg in de gaten kan houden, niet doen! Zeker een kermis is wel heel druk en daar raak je gemakkelijk iemand kwijt, laat staan een watervlug zoontje :)

Misschien kun je voorstellen gezellig met z'n drietjes te gaan? Dan kun jij ook een oogje in het zeil houden en heeft opa toch zijn uitstapje met je zoontje. Of als je geen tijd hebt, vraag of opa het erg zou vinden in plaats van naar de kermis te gaan, naar de kinderboerderij ofzo te gaan.

6. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

mijn dochter is een mak kind als ze bij andere is misschien is dat met je zoontje ook zo, en als je het niet probeerd weet je het ook niet, misschien goede afspraken maken?

7. odet

odet Niet meer actief

ik heb ook al voorgesteld dat mijn vriend mee gaat met opa, maar hij was er duidelijk niet blij mee.
    ikzelf kan op dit moment ook niet meer achter hem aan rennen, ben bijna 31 wkn zwanger.

opa is best vitaal moet ik zeggen.
    hij sport (mountainbike en hij badmintont 3x per week) en werkt best veel en hard.
    daar mag ik niks van zeggen.
    ben gewoon bang dat hij mijn zoon uit het oog verliest.

8. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,308
    0
    0
    ik snap je bezorgdheid heel goed, ze zijn gewoon vlug die kindjes en willen idd niets anders meer dan lopen.

tenminste onze oudste boef hier heeft dat wel.

maar bij ons is het ook zo dat hij bij anderen wel goed luisterd, geen driftbuien heeft en wel lief bij je blijft lopen, hij schrikt ook echt als hij niet luisterd en opa of oma of wie dan ook wordt boos.

dus misschien dat je het toch kan proberen en dat hij gewoon hartstikke goed luistert!!

maar ik snap je heeeeeel goed, als ik onze boef van bijna 3 aan iemand anders meegeef , bedenk ik me toch altijd van , weten ze wel dat hij niet stopt bij het einde van de stoep, of dat als hij iets wil pakken hij gewoon zoveel spullen opelkaar stapelt en het toch pakt als het hoog ligt, of dat ze de trap wel barricaderen?

noem maar op, maar aan de andere kant, teveel bescherming is ook niet goed bedenk ik me dan!!

volg je gevoel, als dat niet goed is moet je het niet doen, anders misschien ff een uurtje toch proberen?

succes

joyce

9. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,272
    6,801
    113
    Spreek je angst naar hem uit.

10. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

Jan 2, 2010
    1,996
    0
    0
    Ik zou het zoals bosi ook zegt gewoon aan je vader voorleggen, misschien dat hij nu denkt dat jullie hem niet vertrouwen terwijl het meer je zoontje is die niet luistert en bij je blijft.

Denk zelf trouwens dat het wel mee zal vallen, bedoel met opa naar de kermis dat is super leuk maar ook erg druk dus een hele andere situatie dan bvb boodschappen doen.

11. odet

odet Niet meer actief

joyce 1980, helaas weet ik zelf maar al te goed wat het is om te beschermd opgevoed te worden.
    das echt geen pretje en je mist een hele hoop.
    ik moet er ook wel bij vertellen dat er maar weinig mensen zijn bij wie ik hem met een gerust hart achter laat.
    maar dat zal wel mijn moeder instinkt zijn?

bosi333, ik heb eerlijk tegen hem gezegt waarom ik het liever niet wil.
    maar hij was het er duidelijk niet mee eens.

ik ben zo bang dat ie verloren loopt daar in die drukte.

12. odet

odet Niet meer actief

silvia29, het is de vader van mijn vriend (niet dat dat wat uitmaakt hoor)
    ik weet niet wat hij er van denkt, hij heeft er niks meer over gezegt.
    ik voel me nu wel de boeman.

13. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

Jan 2, 2010
    1,996
    0
    0
    Beetje gek idee misschien maar is het anders geen optie om even een tuigje te halen?
    Ik weet dat er ook aardig wat mensen tegen je kind aan een tuigje zijn, maar bij een snel en druk kind (vooral op een drukke plek) kan dit gewoon heel handig zijn, zeker de eerste keer, en wellicht voel jij je dan geruster en opa kan toch lekker zijn kleinzoon mee naar de kermis nemen.

14. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

Jan 2, 2010
    1,996
    0
    0
    Hahaha gekke meid ;)
    Je hoeft je nooit de boeman te voelen, want je beschermt gewoon je kind, alleen uitkijken dat je daar niet te ver in gaat, maar uit liefde doe je niets verkeerd hoor.
    Mijn schoonmoeder heeft al gezegd als jullie na de geboorte een nachtje slaap willen brengen jullie de kleine maar hier hoor, komt best goed.
    Nouuuuuuuu ik wist ook niet hoe snel ik moest melden dat ze er echt niet op hoeven te rekenen dat de kleine binnen enkele maanden daar bleef slapen, ook niet erg handig met borstvoeding haha.
    En toen mijn vader zei ow de kleine kan mee naar Duitsland met ons, naar de camping, zei ik ook meteen aha...het Duitsland waar jullie je 7 jarige dochter (moi dus) kwijt raakten?
    Natuurlijk zei mijn vader dat hij hoopte dat dit kind wel zou luisteren als er gezegd werd bij de oudere te blijven.

En ik ben ook geen boeman, gun alle opa's en oma's hun kleinkind, maar eh tsja...het is wel een beetje eng ;)

15. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

misschien vind je het echt niets?...
    maar je hebt toch ook van een riempje/harnasje? zo weet je zeker dat hij niet kan weglopen..

16. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

Jul 31, 2007
    2,139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    tja lastig als het voor jou niet goed voelt is het lastig om je kindje mee te geven..

ik zou het wel doen.. ( mijn dochter is bijna 2 en ook niet zo van het bij mama en papa blijven:D)
    maar toen wij 2 weken geleden op de kermis waren,bleef ze wel bij ons,ze was zo onder de indruk van al het moois!

het ligt denk ik ook aan de band die je hebt! ik weet dat bij ons mijn vader en moeder juist goed op de kinderen letten.
    de andere opa en oma iets minder,dus daar zou ik ook wat meer moeite mee hebben!!

en tja zoals de anderen zeggen een tuigje is misschien voor jullie een oplosssing.. ik zou het zelf nooooit doen...

17. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

Sep 23, 2008
    2,810
    0
    0
    verkoopster
    ik zou ook echt geen tuigje doen!
    je hebt tegenwoordig ook van die sos bandjes (ik weet niet of t mag maar zo niet dan hoor ik t wel, ik heb de mijne van benikhip.nl en die had ik de volgende dag in huis).
    Dus als je dat nu bestelt kan je mannetje dinsdag met opa naar de kermis.
    Ik persoonlijk zou t zo en zo wel doen, je zegt dat opa nog goed fit is enzo, en ik denk dat ze heel goed op de kleine zullen en m dus echt niet uit t oog verliezen.

18. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Zo te lezen is Opa erg vitaal, denk niet dat het een probleem zal geven en idd wat Bosi zegt, spreek je gevoel uit.
    En anders een tuigje.
    Wij hebben ook een tuigje voor Joey.
    Heel hoop mensen zijn er op tegen, maar Joey heeft al eens midden op de weg gestaan.

Mijn antwoord als ik commentaar krijg; Aangereden worden/ mama kwijt raken is veel zieliger!

19. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Oh joh zo'n tuigje zou ik niet doen, dan krijg je zo'n hondjes idee! :D

Ik kan me goed voorstellen dat je bezorgd bent, maar je ventje in 2,5 dus vroeg of laat moet je hem toch een keer 'uitbesteden' :p

Ik zou ze gewoon lekker laten gaan en opa en oma op het hart drukken dat ze hem t.a.t. in de gaten houden. Trek iets aan met een capuchon, hebben ze een 'handvat' :D :p

20. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

En wij hebben ook zo'n stoere Dogtag voor Joey. Een ketting met een plaatje eraan + een losse aan een klein kettinkje.

En als we gaan zwemmen krijgt Joey zn bandje om van Reddog/Kidsos

Share This Page