ik gebruik sinds 3 maanden medicijnen omdat ik een pnd gehad heb, alleen daardoor best last van stemmingswisselingen, heel vervelend, hoe kan ik hier het best mee omgaan?
Wat voor medicijnen gebruik je? Anti-depressiva? Ik had daarbij juist de ervaring dat m'n stemmingen heel vlak werden, niet veel emotionele uitschieters meer. Heb je ook het idee dat het misschien met je menstruatiecyclus te maken kan hebben? Na een bevalling kan je veel meer last krijgen van PMS, dat kan al vanaf na de eisprong en voornamelijk de laatste week voor je ongesteld wordt.
ik gebruik anti depresiva idd, moet nu idd ook wel ongesteld worden gebruik ook wel de pil. maar ik baal er gewoon zo van.
Hey, Hier ook pnd en ook gebruik van ad (lexapro). Ik heb ook last van stemmingswisselingen, maar heb zelf het idee dat het bij mij niet aan de ad ligt. Ik ben het in mijn agenda bij gaan houden en het hangt bij mij heel erg samen met mijn cyclus. Dus een soort pms. Daarnaast reageerde ik heel sterk op hormonen. Daarom weer gestopt met de pil, en ik voel me gelijk veel beter. Tijdelijk dus maar even aan de condooms. En wat bij mij ook niet mee helpt is vermoeidheid. Als ik een paar dagen wat te veel heb gedaan merk ik dat ook gelijk aan mijn stemmingen. Tot slot laat ik volgende week bij de ha prikken om te kijken of mijn schildklier wel goed werkt en of ik vitamine b12 tekort heb, dat schijnt ook stemmingswisselingen te kunnen veroorzaken. Ik verwacht het niet, maar ik wil alles uitsluiten. Ik weet niet of je hier iets aan hebt?
Ik had dat ook toen ik begon met de ad... Ook toen ik er weer mee stopte trouwens... De kunst van de ad is dat je het echt heel geleidelijk moet opbouwen. Dan merk je er denk ik het minste van. Ik kreeg de eerste keer 20 mg paroxetine (ik heb het ivm pijnklachten) en ik kon er gewoon niet tegen.. Heb het toen in de helft gedaan en dat ging beter.. Ook met het afbouwen was het weer feest. een en al ellende.. Nu weer heel langzaam afgebouwd en gaat het beter.. Weet niet of het DE TIP is. Maar hopelijk heb je er iets aan!.
ik heb hier hoop dat het spiraaltje m'n hormoonspiegel wat stabieler houdt.... Vond het plaatsen hartstikke eng, maar het stelde niets voor uiteindelijk (wat iedereen dus ook al zei op internet ) . Het geeft een stuk minder hormonen dan de pil, maar wel nét wat, om je 'normale' hormoonspiegel wat te sturen als het ware. En ik ben dus gestegen met m'n a.d. toen m'n dip niet overging na de menstruatie en dus zo'n 2 weken aanhield.