Even van me afschrijven,pff. Heb ik via marktplaats een leuke shih tzu pup gereserveerd. Paar keer met die man gebeld en gezegd dat ik hem vandaag,maandag meteen op kwam halen. Hij zegt tegen mij bel maandag dan maar even 2 uur voor dat je komt zodat je zeker weet dat ik thuis ben. Ik ben al vanaf 9 uur aan het bellen en hij heeft gewoon de telefoon uitstaan zijn advertentie staat niet meer op marktplaats. Ik heb de pup "gekocht" voor mijn nichtje van 8 als kadootje ik ben blij dat ik het arme kind niets heb verteld maar heb wel gezegd dat ik voor vandaag een verassingskado had gekocht. Ik ben zo teleurgesteld had me er echt op verheugd om haar te verassen. Ik ben bang dat hij de pup aan een ander heeft verkocht en daarom zijn telefoon heeft uit gezet. Als dat het geval is moet hij ook een kerel zijn en dan gewoon eerlijk zijn. Ik ben nu op zoek naar een andere pup maar de meeste nestjes komen pas over 7 weken vrij. Ik ben zo teleurgesteld
Het hoeft natuurlijk nog niks te zeggen. Misschien is de man niet thuis, heeft hij zijn telefoon uitstaan, of wat dan ook.... ik zal het nog niet opgeven. Als je hem vanavond nog niet te pakken hebt gekregen word het toch wel een beetje raar.
Eerste vraag; met stamboom of gewoon zomaar bij iemand aan huis? Wel een heel leuk kado, maar pas wel op met wat je koopt via i-net! Zeker met dit soort dingen. Succes ermee!
Bij iemand aan huis. Zo hebben mijn ouders ook hun hondje gekocht, en die is heel leuk, en gezond en er zit ook een verklaring van de dierenarts bij.
Normaal schiet ik niet zo snel in de stress. maar heb een paar keer met hem gebeld en gezegd dat ik maandagmorgen zou komen vanmorgen dus en toen zei hij bel maar van te voren dus hij weet dat ik kom en zou bellen. We wachten vandaag nog maar af mijn gevoel zegt dat hij niet meer reageerd. Ik hoop het wel mijn zusje heeft alle materialen al gekocht .
DOE HET NIET !!! Een verklaring van de dierenarts zegt helemaal niets en is 9 van de 10 keer gekocht. Grote kans dat het dier 1 brok ellende is. En een dier doe je trouwens niet cadeau....het is een hele verantwoordelijkheid en een hele verandering in je leven. Daar moet degene die er voor moet zorgen heel goed over nadenken ! Een pup die je zomaar kan ophalen is 99,9999% van de keren een broodfok hondje. Je wilt niet weten onder wat voor omstandigheden die arme dieren moeten leven. Vaak worden de pups dan even ondergebracht bij een verkoop gezin. Zo ziet er er allemaal leuk en schattig uit. Dus kortom : - NOOIT honden via marktplaats kopen - NOOIT een hond cadeau doen ps. denk ook eens aan het asiel.
Kopen via marktplaats is niet verstandig inderdaad. Onze hond heeft overigens ook geen stamboom en is perfect gezond maar ik zou de volgende keer (die er niet komt) toch voor een stamboomhond gaan. Verkoper klinkt niet echt betrouwbaar, verwacht ook geen reaktie meer..
Als ik jouw was zou ik nooit een hondje viamarktplaats kopen maar bij een goed fokker of uit het asiel want juist vanaf mp komen de meeste hondjes met problemen . en mocht je dat wel doen google is op de persoon of het geen broodfokker is ofzo. ik neem aan dat je nichtje een gezond hondje wilt geven en niet een waat vanalles aan mankeert.
Ik heb mijn zusje natuurlijk wel gevraagd of ze een hond wilde. Ik ga maar niet zomaar een hond kopen. Want als het er op aan komt moet mijn zus er voor zorgen en mijn nichtje niet. Dus ik durfde het wel aan om een hond kado te geven. En ik ben al voorzichtig geweest omdat ik weet dat er veel broodfokkers zijn. En ik had bewust niet voor het asiel gekozen omdat ik graag een puppy voor haar wilde. Wij hebben altijd honden gehad en zijn ook met honden opgevoed en weten dat je er minimaal 10 tot 15 jaar aan vast zit en zien het niet als speelgoed. Daar bij is mijn nichtje harstikke lief voor dieren en heeft mijn zus al een grote hond waar de kinderen mee opgegroeid zijn ze wilde graag een hondje voor in huis. En aangezien mijn ouders en wij allebei een shih tzu hebben zijn we bekend met het ras.
Klinkt idd niet helemaal jofel. Toen ik las kadootje, dacht ik even Oei hoop dat ze heeft overlegd met de ouders, aangezien ik het nooit verstandig vind een dier kado te geven... tenzij de persoon zelf of de ouders hiermee akoorrd zijn. Er wordt geroepen NOOIT een dier via MP kopen, sorry maar wij zijn zelf gewoon betrouwbare fokkers (met stambomen, verklaringen etc) en ook wij adverteren met onze evt nesten gewoon via MP. Niet iedereen is lid van een rasvereniging of denkt er aan via de rasvereniging een pupje te zoeken. Dus NOOIT vind ik wat te kort door de bocht.
Ja maar het is niet echt in de buurt vandaar dat we zouden bellen. Dus gaan we er niet voor niks heen rijden om voor een dichte deur te staan. Ik wacht vandaag nog af en probeer morgen gewoon weer te bellen. Hopelijk krijg ik een reaktie zoniet dat gaan we voor een andere puppy kijken.
Dit dus. Een rashond koop je ofwel van een geregistreerde fokker, mét papieren, ofwel gewoon niet. Zelfs als je geluk hebt en een gezond hondjte treft, ondersteun je er nog steeds de broodfok mee, wat alleen maar leid tot meer ongezonde en misbruikte hondjes. Asiel inderdaad geen optie? Elk jaar moeten er 10.000 honden en katten dood omdat er geen baasje voor gevonden wordt, en omdat iedereen thuis maar wat aanfokt...
Dat is dan weer een ander verhaal Als al het papierwerk in orde is, maakt de manier van adverteren niet echt veel uit.
Omdat ik toch wel wat vertrouwen in mensen wil hebben en houden durfde ik het wel aan om via marktplaats een pup te kopen. Er zullen misschien heel wat broodfokkers tussen zitten maar ook nog genoeg mensen die wel betrouwbaar zijn. En had al met mijn zus afgesproken om direct na de dieren arts te gaan om de pup extra te checken.
Tuurlijk zullen er ook wel mensen zijn die het allemaal best bedoelen, maar als het géén erkende fokkers zijn, zijn ze gewoonweg argeloos en niet goed bezig, punt. Dan kan je nog een papier van de dierenarts krijgen, sommige problemen zie je jaren later pas opduiken. Koop een rashond echt altijd en alleen maar met alle papieren. Tuinkweek is even erg als broodfok.
Eens! Niet alles is gaaies op MP. Er zijn ook mensen die voor de leuk een nestje hebben, of een oepsie. Dan is MP toch wel 1 van de plekken waar je je hondjes aanbied. En dan is dat idd meestal zonder stamboom ed maar hoeft niet direct ellende te betekenen. Stel dat er tijdens een wandeling in het bos een reutje op mijn loopse teefje kreupt en ze is zwanger dan heb ik stamboomloze hondjes en als je ze niet aan bekende kwijt kan dan zou ik ze ook op MP zetten. Dat maakt mij dan niet meteen een broodfokker etc. MAAR, ben het er wel mee eens dat er zat broodfok opzit en dat je heel goed moet uitkijken, vragen of de moederhond aanwezig is,kijk hoe ze er bij zitten,google de persoon op naam en adres etc.
het gaat hier niet om ervaring maar wel om het kopen van ander mans ellende, doe jezelf en je nichtje een plezier en koop een shih tzu niet op marktplaats maar bij een fokker, die goed aangeschreven staat, op internet kan je genoeg eisen vinden waar een fokker aan moet voldoen ! bv is het al vreemd dat je de pup gelijk kan komen ophalen iemand die echt om dieren geeft en een pup verkoopt wilt toch ook weten bij wie zijn pupje terecht komt en tevens vind ik dat je ook wat bedenk tijd moet hebben en moet kunnen kijken of het hondje wel past kwa gedrag bij jouw ( in dit geval je nichtje). op mp zie je vaak dat hondjes bv of van een broodfokker komen of uit de oostbloklanden komen waar je niet wilt weten hoe die dieren daar behandelt worden en hoe ze met vrachtwagens vol hier naar nederland komen ! vaak zijn die hondjes zo ziek of beschadigt door wat er met ze gebeurt is , dat ze of gauw overlijden of gedragsproblemen ontwikkelen. en dan kan je nog zoveel ervaring hebben met honden maar sommige dingen krijg je er gewoon niet meer uit! en er is niks vervelender voor je nichtje als ze zicht hecht aan het beestje en het eigelijk ziek is en of problemen heeft . mocht je wel voor iemand van mp gaan want goede lijden altijd onder de slechte google zijn of haar naam is vraag of je mag kijken en of de moederhond er is en ga eerst is kijken en neem dan pas het besluit! ik denk dat als je bij iemand koopt op mp die zijn hart voor zijn dieren wel op de goede plek heeft zitten je dit wel merkt en voelt!