Chloor water slecht voor je huid?

Discussion in 'De lounge' started by Giltje, Jul 7, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Giltje

Giltje Niet meer actief

Hoihoi

De titel zegt het al denk ik ;)

Ik ben benieuwd of Chloor water slecht voor je huid is als je je eigen na het zwemmen niet met zeep wast?

Ik ga elke week naar het zwembad maar was me eigen pas de volgende ochtend (ik spoel mij eigen wel na het zwemmen onder de douche in het zwembad maar dan zonder zeep)

Het was me opgevallen dat heel veel mensen zicheigen gelijk wassen na het zwemmen, ik was me eigen iedere ochtend en was me zelden 2x op een dag alleen als ik erg heb gezweet want dat is vies haha =3

dus bij deze mijn vraag of chloor slecht voor de huid is als je het niet meteen af wast =3

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hmmmm of het slecht is weet ik niet. maar als ik heb gezwommen douche ik me wel daarna ( niet meteen hoor altijd maar wel dezelfde dag nog) met zeep. ook al zit er chloor in het water mensen piessen er misschien wel in en ik vind die chlorlucht ook gewon niet lekker.

3. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Echt heel goed kan het nooit zijn, daarnaast vind ik zo'n zwembad lucht ook verschrikkelijk stinken!

4. Gizje

Gizje Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    1,661
    0
    0
    Volgens mij krijg je er alleen een droge huid door, misschien dat daarom mensen zich gelijk wassen met zeep (vochtinbrenngend spul).

Meestal blijf je wel een beetje chloor ruiken als je alleen afspoelt.

5. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Water is sowieso niet goed voor je huid. Chloor ook niet, maar zeep ook niet.

't Is misschien hygiënischer om je met zeep te wassen. Ik was altijd wel mijn haar na het zwemmen en dan was ik me een beetje met shampoo.

6. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

Nov 28, 2007
    2,362
    0
    36
    Female
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Dit heb ik gevonden voor je:

Na het zwemmen in het zwembad afspoelen zonder shampoo. Zodra je thuis komt je zwemkleding uitspoelen, zodat het chloor eruit is. Daarna thuis douche met shampoo.
    Tijdens het zwemmen trekt er namelijk altijd wat chloor in de huid. Door in het zwembad "af te spoelen" ben je het chloor OP de huid kwijt. Als je dan bij thuis komst douched, dan heb je alweer wat gezweet en is het chloor dus uit de huid (vooral als je naar huis fietst) en dit was je dan thuis onder de douche weg.

Zo doe ik het ook eigenlijk :)

7. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

Aug 11, 2008
    1,477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Ik heb vroeger lang aan wedstrijdzwemmen gedaan en ik kan je vertellen dat je huid (en haar) er enorm droog van wordt! Het is niet schadelijk of zo, als je het inderdaad maar meteen afspoelt na het zwemmen. Ik douchte dan 's avonds voordat ik ging slapen en smeerde m'n huid in met babyolie om 'm soepel te houden.

8. Islah

Islah Niet meer actief

Ik word benauwd van chloor, dus echt gezond kan het niet zijn.

9. Giltje

Giltje Niet meer actief

hey

bedankt voor jullie antwoorden

het is mij idd wel opgevallen dat mijn benen erg droogzijn maar dat is dan ook het enige. Maar weet niet of dat door het chloor komt, zal voortaan maar wel na zwemmen gaan douche ;)

10. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

Nov 27, 2010
    1,419
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik was zowieso mijn haar na het zwemmen, en dan ook mijn lichaam. Ik blijf anders de chloorlucht ruiken en dat vind ik zo vies. En om thuis wéér onder de douche te gaan vind ik wel heel erg veel, dan sta je 3x op een dag te douchen.

11. Giltje

Giltje Niet meer actief

precies daar zat ik dus ook mee

want ik douche in de ochtend, ga savonds naar het zwembad, daarna daar onder de douche, en dan thuis weer onder de douche dan heeft mijn lichaam 4x een plens water over zich heen gehad of hoe je het ook wilt noemen XD

weet dat daarvan je huid ook droog van kan worden.

12. Elines

Elines Fanatiek lid

May 23, 2010
    1,252
    1
    36
    Holland
    Ik heb last van eczeem en 1 van de dingen waar ik mega uitslag van krijg is chloorwater. Ik denk dus dat het niet zo goed is voor je huid. Het droogt uit en irriteert (bij mij dan).

Share This Page