Mijn man werkt al bijna 3 jaar bij een projectstoffeerder ( die 3 jaar geleden begonnen is) in het begin verliep alles stroef omdat het een startend bedrijf was. Tegenwoordig worden ze ingehuurd door andere bedrijven ipv dat ze eigen klussen hebben...maar goed het is werk. Vaak als er overgewerkt moest worden, als het een grote klus is of als ij bijvoorbeeld in verweggistan zit, dan deed mijn man dat. Tot onze ergenis werd elke keer beloofd dat het uitbetaald werd, maar dit gebeurde niet. Zo is hij erachter gekomen dat een collega van hem (leerling)stoffeerder meer verdient als mijn man die volledige kan stofferen. Als zijn baas moet werken, altijd iemand meeneemt al is het een kleine klus, en mijn man vaak alleen moet en het daardoor niet red of onbetaald overwerkt.. Zijn baas kwam een keer de bus ophalen hier voor de deur, en ik moest om half 9 bij de dokter zijn, en hij blijkt hier om half 9 voor de deur te hebben gestaan ( hij wist ervan) stopte iets in de brievenbus. Werd er beweerd dat ik gewoon thuis was... en ik zat echt in bij de dokter voor mijn depressie toen. Zijn collega wordt altijd opgehaald, want dan heeft zijn vrouw de auto, maar richard nooit, terwijl ik die auto ook vaak nodig heb.Voor die ene collega moet hij verder om rijden als voor richard. Maar al komen ze langs ons huis, ophalen doen ze niet.... Zo zijn er elke keer kleine dingetjes waar ( vooral ik) wij ons aan ergeren, en mijn man kreeg voor het eerst in 3 jaar een gesprek. Het leek beter te gaan.... tot gister. Hij kreeg vrij omdat er weer eens geen werk was...maar moest de bus wassen. Iets wat niet bij zijn takenpakket hoort maar goed...hart voor de zaak dus hij wou dit wel doen.. Kwam hij bij de truckwash aan, en het zag ernaar uit dat hij na een dubbele oplegger aan de beurt was, waar ze al bijna klaar mee waren...kwam die man naar hem toe om te vertellen dat er nog 2 vrachtwagens voor hem waren, en dit zou zeker nog 2 uur duren.. tja logisch dat hij er niet op zit te wachten om te wachten op het wassen van de bus, terwijl de bus zodra je de straat uit bent in deze dagen zo weer vies is van de pekel... Dus gisteravond belde zijn baas op, hij legde uit wat er gebeurd was.... en kreeg het argument naar zijn hoofd dat hij betaald krijgt en die 2 uur had moeten wachten.. ( dat terwijl er tig overuren door onze neus zijn geboord) een half uur later belde zijn baas terug met de boodschap: je kunt het rechtzetten door morgen de bus te wassen, terwijl hij weet dat mijn man vandaag een grote klus heeft voor zijn eigen eenmanszaakje, 150 m2 laminaat leggen. met geluk is hj om 21uur thuis. Ook dit weet zijn baas. toen werd er doodleuk verteld dat de hele vrijdag van zijn uren wordt ingehouden....... Nou we zijn zoooooooooooooo kwaad!!! Hij werkt zich altijd het leplazerus voor dat rotbedrijf.. en dan krijgt hij dit ineens op zijn bordje! Dus de afstandsbediening vloog 2 keer door het huis omdat hij zo kwaad was.Hij zei direct dat hij met kerst niet mee wil naar een etentje, en dat hij ander werk wil gaan zoeken. Meiden wat kunnen we hier nu aan doen? (p.s. een stoffeerder legt vloeren) liefs wendy
Hè bah wat een onrechtvaardig verhaal. Daar kan ik niet zo goed tegen. Wat ontzettend lullig allemaal. Ik zou als ik hem was ook gaan rondkijken voor een andere baan. Zal misschien moeilijk zijn maar zo wil hij toch ook geen jarenlang meer blijven (samen)werken daar? Succes!
Jeetje wat een vervelend verhaal zeg! Wat een nare baas en wat een toestand. Als ik je verhaal zo lees dan wordt het toch tijd voor een andere baan. De basisrelatie tussen jouw man en de baas is gewoon vanaf dag 1 niet goed en daar wordt misbruik van gemaakt. Dat gaat ook niet zomaar goedkomen. Ik raad jou en je man wel aan om heel goed met elkaar door te spreken wat je verwacht van een baan en van een werkgever. Het komt mij ook een beetje over dat je man wat beter zijn grenzen kan leren stellen. Dat gaat bij deze werkgever geen zoden meer aan de dijk zetten maar bij een nieuwe baan zou het zonde zijn om hier niet beter van start te gaan! Veel sterkte
Ik zou op zoek gaan naar iets anders. Dit gaat niet werken zo. Maar ik zou wel even bij de rechtswinkel aankloppen of dat wat die baas doet wel allemaal mag. Ik zou het er niet zomaar bij neerleggen. Wat een draak van een baas zeg. bah.
Wat een misselijke baas heeft je man! Groot gelijk dat je man een andere baan wil gaan zoeken. Is er misschien een mogelijkheid om als nog zijn overuren betaald te krijgen? Misschien dat jullie rechtbijstand iets kan betekenen? (als jullie deze hebben) Heeeeel veel succes !!
Hij heeft er helaas geen bewijs van dat hij inderdaad de overuren gewerkt heeft. Ik heb 2 jaar lopen hameren op het feit dat zijn baas hem "naait" en nu ineens heeft hij het zelf ook door en is het bijna "te laat"
er is een vervolg... blijkt dat de baas van mijn man nu ook over mij loopt te lullen.. 2,5 jaar geleden moest hij de bus ophalen en hij zal iets afgeven. Dit moest voor 8 uur gebeuren aangezien ik om half 9 bij de dokter moest zijn voor mijn antidepressiva. Ik ging dus om 8 uur op de fiets naar het andere dorp voor de dokter ( net verhuisd) en tussentijd was zijn baas dus blijkbaar naar ons gekomen... had voor de deur van het app complex gestaan, binnengelaten door de beheerder. Belde kwaad mijn man op dat ik gewoon niet open heb gedaan.. hij had spullen in de brievenbus gestopt, en toen hij de 2de keer boven kwam was dit eruit volgens hem. Nahhhh amehoela! Ik zat bij de dokter en kwam die spullen pas tegen toen ik thuis kwam. Mijn man eerst over de zeik naar mij... uiteindelijk geloofde hij me en maakte raoul me uit voor leugenaar... Nu 2,5 jaar later ( ik ben al paar x mee geweest naar etentje enz.... heb ik me echt in moeten houden, moest van mijn man) is mijn man erachter dat zijn baas dit dus doodleuk heeft doorverteld aan alle collega's. Dus er wordt niet alleen gelult over mijn man maar ook over mij... oeeeeeeeee ik kan die vent wel iets aandoen!!!! mijn man wil ander werk gaan zoeken, maar ik wil er zeker heen als hij eenmaal iets anders heeft gevonden en daar weggaat... wat zal ik die vent uitmaken voor van alles... wat zouden jullie doen?
Je man moet rap ander werk zoeken. Ik herken het gevoel dat je er het liefst zelf heen wil gaan ( soms heb ik dat ook bij mijn man zijn werk ). Maar, mijn man is volwassen genoeg en dient zichzelf hier in te redden, vind ik dan. Ze zien me al aankomen, als 1 of andere woeste, briesende vrouw hahahaha Maar toen zijn baas en planner hier op bezoek waren na de geboorte van onze jongste, heb ik flink wat steken onder water gegeven. Ze voelden zich knap ongemakkelijk hehehehe. ' Ooooh dus jij bent wel een echte Fries' aldus zijn baas. Mijn man is dat niet, en dan is hij in hun ogen maar een rare ' Hollander' .... Heb toen een heerlijke opmerking gemaakt dat ik me totaal geen Fries voel , en daar blij toe ben ook als hun zgn. echte Friezen zijn.BAH. Zoiets zou ik dus doen. Niet een drama schoppen, netjes blijven maar lekkere dubbele opmerkingen plaatsen.
Hahaha heerlijk Aszz. Zo heb je toch een soort van je gram kunnen halen, maar kunnen zij toch niet helemaal 'de vinger' leggen op jouw gedrag en opmerkingen kortom geen plek voor verwijten hahaha.
Is je man lid van een vakbond? Anders zou ik die even inschakelen en om advies vragen. En ja..als de sodemieter een andere werkgever gaan zoeken! Als een baas zich al zo kinderachtig gedraagt, dan zit er iets niet goed!