stofdoekjes..waarom heb ik ze niet eerder gebruikt!

Discussie in 'De lounge' gestart door Ons Kleintje, 9 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

haha ik ben nu al klaar met het huishouden, of tenminste een groot deel ervan. de kleine slaapt vanaf kwart over 12 en in drie kwartier heb ik schoongemaakt waar ik normaalgesproken 2 uur over doe!
    Hoe?
    meestal ga ik met de stofzuiger naar boven om onder het bed enzo te zuigen, en de trap ermee af te stofzuigen (we hebben van die aluminium halve maantjes traptreden) Meestal maak ik dan een sopje voor de leuningen en vanalles in de slaapkamer.
    Nu dacht ik ik ga eens die stofwisser erbij pakken ipv de stofzuiger en eens met een stofdoekje ipv een sopje.
    Alles echt supersnel schoon. wauw.
    maar nu denk ik: waarom heb ik daar nou niet eerder aan gedacht? had me veel tijd kunnen besparen, EN ik kan schoonmaken terwijl de kleine ligt te slapen. zucht;)

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja, waarom niet eerder, ;)

Ik ben ook een enorme fan van stofdoeken. :D

3. Ik ben ook een fan van stofdoekjes hoor.

Voor het afstoffen gebruik ik ook vaak de Swiffer-duster.. werkt ook fijn.. En snel..

Maar dat neemt niet weg, dat ik toch ook regelmatig nog een sopje maak hoor.

4. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik maak toch liever een sopje, eerlijk gezegd... Al heb ik nog nooit van die Swiffer achtige stofdoekjes gebruikt, ik heb van huis uit nog van die gele stofdoeken met zo'n rood randje mee gekregen... De helft van het stof hangt in je doekje en de andere helft dwarrelt achter je kont weer neer... ;)

Maar misschien is zo'n swiffer stof ding nog niet eens zo'n stom idee, dan hoef ik in elk geval niet bang te zijn dat er weer speelgoed in mijn sopemmer ligt... ;)

5. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ja super he?

weet je wat echt ook super snelle schoonmaak tips zijn?

ik heb leifheit dweil Bekijk bijlage 42280
    en daar heb ik dan verschillende dweildoeken bij en als ik eens weinig tijd heb dan heb ik 1 aparte doek voor met die dweil de keukenkastjes schoon te maken:) gaat echt super snel.en dan heb ik nog een ander doekje voor de andere kasten supersnel af te nemen;)

En sinds ik de swiffer duster heb gaat ook alles een stuk sneller.maar nadat ik met de swiffer heb gedaan maak ik het ook nog eens schoon met een sopje

ik heb ook voor iedere ding een apart doekje voor de poetsen voor de wc heb ik een roze doekjes en voor het huishouden geel en blauw en voor de badkamer groene doekjes.

Nu heb ik ook weer iets handigs gekockt..ik dacht dat het onzin was die doekjes met wasmiddel erin van plenty maar ze zijn echt super handig! ff onder de kraan en kan zo direct na het ontbijt de hele tafel en stoelen schoonmaken. Ik heb nu zelfs op gang boven een pak staan dat als boven iets vies is..meteen onder de kraan en snel schoonmaken

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Met echt goede doekjes blijft er geen stof achter.

Maar na het afstoffen maakt het met een sopje mooier schoon vind ik.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Mamabeer,

Super tips

en leifheit is inderdaad super.

8. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ja ik maak er ook wel eens de tegeltjes mee schoon op de badkamer of de koepel op ons dak..gebruik die dweil voor veel dignen waar die eigenlijk niet voor bedoeld is

9. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    k doe het om en om de ene week met de swiffer en de andere met sop ...

10. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Zo heb ik 'n keer bij de dierenarts gezien dat de huishoudelijke hulp een wisser gebruikte voor de ramen, maar ze deed met dat ding eerst alles insoppen en dan afzemen. Heb al gezocht naar zo'n ding want het zag er echt erg handig uit, maar ik kan het niet vinden. Iemand die weet wat ik bedoel?

11. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ja die heb je ook van de leifheit is gewoon bij de blokker te koop:)

12. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ha, die doekjes ken ik :D. Inderdaad, de helft van het stof valt weer op de grond met zo'n doekje.

Bovendien ben ik meer fan van een sopje, omdat alles dan lekker fris gaat ruiken en dat heb je met een stofdoekje niet....

13. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    ik heb nog steeds de oplossing niet gevonden.
    lees super stoffig huis en twee honden, het is hier zo stoffig dat een siffer doekje niet werkt, zo stoffig is het, ik maak elke dag schoon stofzuig soms 2 keer per dag en nog ligt er overal stof.

zou zo blij zijn als we eindelijk een ander huis hebben.

zo ff mijn frustraties kwijt;)

14. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    kan ook gewoon aan de omgeving liggen waar je woont. In onze woning hadden wij veel bomen staan en de zon scheen ook altijd fel naar binnen...daar bleef je stoffen

15. Tinusje

Tinusje Bekend lid

Hier ook een fan van Swiffer-Duster en... van die pakken met vochtige schoonmaakdoekjes. Heb ik boven en beneden in de wc staan; hier maak ik iedere dag even de bril en het vloertje mee schoon. Hoef ik maar 1 keer in de week goed te soppen..

16. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    nee hier ligt het aan de huizen de over buren hebben het ook de rest hoor ik niet, die maken bijna nooit schoon.

17. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    :d:d:d

18. Mogwai

Mogwai Actief lid

3 mei 2009
    163
    0
    0
    Lijkt me super handig! :D Waar koop je van die pakken?

19. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    Bij de lidl en gewoon bij de ah

20. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    owja en de action heeft ze ook...zelf vind ik b.v die van de ajax niet echt geweldig ze zijn echt snel opgedroogd. de beste vind ik die van de lidl en action

Deel Deze Pagina