buggy op fiets te laag?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Daan78, 18 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    He meiden,

wij hebben ons afgelopen vrijdag een buggy aangeschaft. Een Koelstra Simba.

Ik wilde er graag een buggydrager bij voor op mijn fiets. De man vroeg mij of ik een mamafiets heb (en die heb ik, een Montego Liberty) en toen hij dat hoorde zei hij dat ik naar de fietsenwinkel moest gaan, want met de Steco?? Buggy mee schijnt de buggy heel laag bij de grond te hangen en is de kans op ongelukken groot (bij het door de bocht gaan bijv.)

Nu is mijn vraag. Wat is jullie ervaring hiermee. Hangt de buggy echt zo laag?

Ik ga sowieso natuurlijk wel even bij de fietsenwinkel langs, maar wil graag jullie ervaringen horen.

2. MissSporty76

MissSporty76 Bekend lid

10 dec 2008
    533
    0
    0
    Thuis
    Ik heb geen mama-fiets, dus bij mij kon de gewone Steco wel. Maar toen ik de buggy en Steco op ging halen bij Prenatal hoorde ik een verkoopster tegen een ander stel zeggen dat igv een mama-fiets je een andere beugel moest kopen. Volgens mij verkochten ze die wel bij de Prenatal.

3. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Ik heb wel een mamafiets (batavus mambo) en heb gewoon mijn buggy aan de steco (buggy-mee) hangen hoor. Zonder problemen.
    Maar misschien kunnen de meiden met een montego je beter aan een goed antwoord helpen!

4. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik heb een Liberty en ik vond het ook laag hangen...maar nu doe ik niet het midden aan die haak maar het wiel (dus tussen de twee wieltjes) gaat super en het zit erg goed vast! Het enige wat ik rot vind is dat mn fiets soms om zou vallen als de buggy eraan hangt.
    Dat is denk ik gewoon een kwestie van kindje erin..buggy eraan en gelijk weg...en buggy eraf (kan met 1 hand) kindje eruit.

Gaat hier iig super!

BEn er blij met mn fiets en bugydrager!

5. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    ik heb een mama fiets van de hema en een steco buggy drager. en ik hang idd ook de haak tussen de wielen van de buggy en nooit gemerkt dat hij te laag hangt of zo.

Ik loop alleen te kloten met hoe kind en buggy op de fiets grin, maar dat is een verhaal apart, en waar ik al eens een topic over opende:)

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.042
    1.860
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb een gazelle bloom mamafiets, en ik doe het haakje ook tussen 2 wieltjes in.
    Dan hangt ie perfect.
    De fiets valt er ook niet van om of wordt er ook niet onstabiel van.

7. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik heb vandaag ook de oorzaak gevonden van het wankelen...de ene kant van de standaard stond lager dan de andere! Hahahaha!
    Nu staan ze allebei hetzelfde en is het goed!

8. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Bedankt meiden. Er zijn dus nog andere opties. Zoals het hoger ophangen van de buggy.

Dus 1x topzwaar en 1x niet. Ik denk dat ik het maar eens ga uitproberen bij de fietswinkel.

Bedankt voor jullie reacties.

Deel Deze Pagina