Tuurlijk! Ik gebruik al jaren het recept van Masterchef Australia (van de quiche lorraine). En dan maak ik meestal een dubbele portie, zodat ik de rest kan invriezen. Ingrediënten: 125 g roomboter 240 g bloem Snufje zout 1 ei 1 tl citroensap Doe boter, bloem en zout in een foodprocessor en pulse tot het oop broodkruim lijkt. Voeg ei en citroensap toen en mix tot het deeg een bal wordt. Kneed het deeg eventueel nog even heel kort met de hand door tot het echt een gelijkmatig deeg is (maar kneed niet te lang). Wikkel in plastic en laat minstens 15 minuten rusten in de koelkast. Verwarm ondertussen de oven voor op 200°C. Rol het deeg uit en bekleed een lage taartvorm. Prik met een vork gaatjes in de bodem en leg er bakpapier met een blindbakvulling in. (Ik heb keramische knikkers, maar gedroogde bonen, rijst, oid is ook prima). Bak 15-20 minuten in de oven. Daarna kan de vulling erin. Voor de quiche lorraine bak ik dan eerst een kwartier met vulling nog op 200°C en dan verlaag ik de temperatuur naar 160°C en bak het af tot de vulling gestold is.
Ik gebruik rigenlijk nooit bladerdeeg. Meestal zelfgemaakt deeg. Laatst had ik tante fanny flammkuchendeeg gebruikt. Dat werd echt heel erg lekker. En lekker makkelijk
Geen ervaring met het merk, maar de AH heeft ook van die rollen van eigen merk en daar zit in ieder geval geen rare lucht aan.
hier hetzelfde, gebruik altijd deeg voor hartige taart (diepvries of vers) en probleem ook niet. Plus altijd aantal gaatjes prikken in bodem.