Wij wonen in een rijtjeshuis ertussen in. Nu is de buurman aan het verbouwen. Mijn jongste zoon is bijna 2 jaar en slaapt dus nog tussen de middag. Nu hebben we al een paar keer gevraagd of hij het boren en timmeren zoveel mogelijk wil laten tussen 13 uur en 15 uur. We hadden verwacht dat hij dat wel zou begrijpen aangezien hij zelf ook twee jonge kinderen heeft die overigens niet meer slapen tussen de middag maar nog niet zolang geleden was dat nog wel zo. Helaas moeten we het telkens weer vragen. Wat vinden jullie, kun je dit van iemand vragen overdag? Vind het zelf knap vervelend en mijn kind wordt er ook niet gezelliger op...
Het hangt er vanaf hoe flexibel die buurman zelf is. Als wij flink zouden moeten klussen in huis en in de middag past ons zelf het beste zodat we niet een planning om hoeven gooien dan kun je helaas niet altijd rekening gaan houden met de buren. Ik vind een periode van 1 tot 3 in de middag niet mogen klussen vanwege je buren best wel een grote periode. En misschien zeggen de buren aan de andere kant hem wel dat hij in de avond niet meer mag omdat de kinderen om 7 uur op bed liggen, of dat hij juist in de ochtend niet mag. Je kunt niet overal rekening mee gaan houden, dus ik zou denk ik kijken naar zijn situatie. En als het tijdelijk is en een grote verbouwing, dan zit er weinig anders op dan het te accepteren denk ik.
Ik denk dat je buurman er best een keer rekening mee kan houden, maar niet elke dag. Ik snap dat je kind er niet gezelliger van wordt, maar je buurman wil waarschijnlijk ook wel eens klaar zijn en soms kan je bepaalde bouwwerkzaamheden niet doen wanneer het de buren uitkomt.
Eerlijk. Nee. Ik kan de grasmaaier ook niet vragen overdag of hij wil stoppen of de tram of het vliegtuig wat overvliegt. Zijn de dagelijkse leefgeluiden. Liever overdag trouwens dan in de avond. Leuk nee vragen je kan het hooguit aangeven. Maar vind niet dat je het speciaal moet verwachten. Des te sneller is die verbouwing voorbij.
Ik vind dat je het zeker mag vragen. Als ik je buurvrouw was had ik er ook zoveel mogelijk rekening mee gehouden en had ik geprobeerd in die tijd andere klussen te doen... Maar, dat zal niet altijd mogelijk zijn, zeker niet als er ook andere mensen betaald in het huis aan de slag zijn... Kortom, je kunt het vragen, maar ik zou dan niet verwachten dat het ook altijd lukt... Maar begrijp dat het heel erg vervelend is voor jullie... Zou ik ook echt niet leuk vinden, maar ja, je kunt er weinig aan doen ben ik bang...
Nee sorry, ik snap dat het vervelend is maar de buurman zal ook gewoon door moeten gaan. Je kunt niet verwachten dat hij volledig rekening houdt met het slaapschema van jullie kind. 's avonds niet te lang doorgaan ok, maar overdag is het helaas pindakaas... Hopelijk is hij snel klaar!
Ik vind het ook een lastige situatie hoor. Snap van hem ook wel heel goed dat hij door wil. Komt ook wel wat door het verleden. In de tijd dat zijn kinderen vroeg lagen of 's middags sliepen en we ook maar een hamer of boor in de muur zetten stond hij hier al op de stoep hoelang het ging duren... Daarom vind ik het lastig..
Ik snap dat je er in een verbouwing lastig rekening mee kunt houden, maar toch mag overlast geven nooit. Ook niet overdag. Dus het lijkt me niet meer dan redelijk dat hij er wat rekening mee probeert te houden. Maak je gebruik van een oppas of kdv oid? Misschien kun je hem laten weten welke dagen je niet thuis bent smiddags? Of als hij een drukke dag heeft waarin hij slecht rekening kan houden, dat hij het vooraf zegt en dat je de kinderen eventueel bij een ander in bed legt?
Ja! Vind ik van wel. Zo veel moeite is het toch niet om even 2 uurtje iets anders te doen wat niet zo veel herrie maakt
Naar aanleiding van je eerste post vond ik het jammer voor je, maar iets wat er helaas bij hoort. Als hij zich echter altijd zo naar jullie toe heeft gedragen, dan heeft hij zich nu wel zo veel mogelijk aan te passen.
Midden op de dag in je eigen huis boormachine gebruiken valt echt niet onder overlast. Hoe vervelend dat ook is voor de buren. Onderling overleggen is natuurlijk de beste optie, en ook afhankelijk van de duur van de verbouwing (is het maar een week, of gaat het maanden duren)
Ja hoor, overlast mag nooit. Ook niet overdag. Dus elke middag overlast hebben van je buren valt daar ook onder. Maar zoals ik zei: het is heel dubbel en lastig. Ik zou dan ook kijken naar de beste oplossing voor beiden. Een middenweg.
uit je post begrijp ik dat je het al meerdere keren hebt gevraagd, hij het toch doet, dus ik denk niet dat het uitmaakt of je het nog vaker vraagt of niet. hij blijft toch wel boren/schuren/zagen. Ik snap dat het vervelend is als jullie er last van hebben, maar het is denk ik helaas niet anders.
Normaal gesproken zou ik ook zeggen dat je er weinig aan moet doen mits het geen maanden duurt. Alleen wat hierboven gezegd wordt zou het juist makkelijker maken. Hij heeft immers ook begrip gevraagd dus nu vraag je het zelf ook😉
Je zou inderdaad zeggen dat dit het gemakkelijker maakt maar zoals je in mijn openingspost kunt lezen heeft hij er nu geen oren naar... En we willen ook niet in conflict komen met de buren.. Kunnen verder prima met hem opschieten maar goed dat geeft natuurlijk wel irritatie..
Toen wij aan het klussen waren en de buurvrouw vroeg het stopten we wel. Al vonden we het heel vervelend omdat het zo veel langer ging duren. Vaak is het heel fijn als je bezig bent je gewoon door kan gaan.
Ik vind zelf dat je dat niet kunt vragen, maar vervelend is het wel! Wij hebben zelf ook een aantal keer klussen in huis laten doen en had een twee kinderen die moesten slapen. En zelfs in ons eigen huis kon je niet de mensen vragen om 2.00 uur lang niks te doen. Als ze niet konden slapen gingen we met ze wandelen en sliepen in de wagen. Succes!
Dat ligt maar net aan wat en hoe je aan het verbouwen bent.. Ik kan me voorstellen dat er niet elke dag 2 uur lang bezigheden zijn die geen geluid maken..
Je hebt het nu verschillende keren gevraagd en blijkbaar wil hij er geen rekening mee houden. Jammer voor jullie, maar ik denk dat je je er bij neer moet leggen. Hier ook al verschillende keren wisseling van buren gehad, met het bijbehorende geklus, maar het is nooit in me op gekomen om te vragen of ze niet teveel herrie wilden maken. Zolang het gewoon overdag gebeurt is er weinig aan te doen. Ik zou dus kijken of er geen andere manieren zijn om je kindje toch te kunnen laten slapen ( bij opa en oma, in een campingbedje in een ruimte waar minder herrie is).