Hoi Op de school van mijn dochter hebben ze volgende week kerstdiner en ze moeten allemaal iets meenemen. Ze konden kiezen uit verschillende gerechtjes. Mijn dochter heeft bladerdeeghapjes gekozen. We moeten er 30 maken. Hebben jullie ideeën wat erin te doen? Ik kom niet veel verder dan mini sauszijnenbroodjes en mini kaashapjes. Alvast bedankt voor de reacties!
Mijn kinderen zijn dol op bladerdeeghapjes. Ik maak altijd een aantal verschillende, de favorieten (bij de kinderen dus ) zijn appel/rozijnen/kaneel, ananas, feta met spinazie, champignonprutje, (pittig) gekruid gehakt en bij zoon ook nog tonijn met chilisaus.
Veel kinderen zijn niet zo avontuurlijk met eten. Maak iets wat ze kennen. Kaashapjes en worstenbroodjes lijkt me prima voor op school.
Eventueel doe je ham en kaas erin. Mijn dochter was laatst ook dol op bladerdeeghapjes waar een balletje gehakt in zat. Had het gekruid met Griekse kruiden. De ham kaas liet ze liggen maar met gehakt was zo weg.
Gehakt, zout, peper, prei, ui en knoflook. Uiteraard heel kleine stukjes prei en ui, bakken, bladerdeeg met deegroller wat dunner maken, in stukken snijden. Gehakt/prei/ui erop en dichtplakken. Evt bij de helft wat kaas erop.
Mais en kaas, of spinazie en kaas. Zeker met 8 jaar is dat prima te doen hoor . Mijn kinderen zijn er dol op.
Een bladerdeeg kerstboom! Iedereen breekt zijn/haar stengel af en je kan er alles instoppen wat je lekker vindt.
Kaneel stengels kan je er ook nog van maken. Plakje in reepjes snijden ei over smeren kaneel strooien en 2 reepjes in elkaar draaien.
Ik heb vorig jaar twee verschillende gemaakt, de ene met gehakt en groente, de andere met feta, de schaal kreeg ik leeg weer mee terwijl op veel schalen nog wat lag...