ik heb hier een enorme Spathiphyllum staan die erg mooi is. maar dankzij mijn altijd lieve kat in een aantal bladeren scheuren vertoond dit is echt lelijk. nu dacht in als ik die bladeren eruit knip is hij weer mooi nu ben in een het googlen geweest maar ik kan het dus echt nergens vinden zijn er hier mensen die dit weten. we hebben de plant al 2 jaar en we willen hem eigenlijk ook niet kwijt maar ja een mooie plant met lelijke bladeren zit ik ook niet op te wachten ik hoop dat iemand dit weet.
Hoi, je kan de lelijke bladeren er gewoon afknippen met een snoeischaar. Dit is geen probleem en je plant blijft gewoon mooi door groeien hoor. Ik heb het ook al enkele keren gedaan met bruine bladeren en de plant leeft nog. Succes ermee, groetjes Puck.
hhmm, hetzelfde probleem hier. onze spatyfilums hebben geen bloemen meer, want onze poezen eten ze ook op. wel weer grappig, als ik de plant echt weer lelijk vind haal ik weer een nieuwe. het zijn wel die kleintjes van 2,95. succes joyce
Ik vergeet ze nogal eens water te geven.... en dan knip ik dus inderdaad de rare, bruine en dode bladeren er gewoon uit.
Ik knip ze ook altijd eruit. Soms ook goeie bladeren, om 'm een beetje uit te dunnen Gaat goed hoor! Na verloop van tijd sterven de restjes stengel af en kan je het heel makkelijk los trekken. Ik verbaas me dat je in járen tijd nog nooit een blad eruit hebt gehaald! Dan ben jij wel héél goedvoor je planten Hier al meerdere keren perongeluk een half blad in de stofzuiger gekregen Ziet er dan niet echt mooi meer uit en dus moet ik 'm dan afknippen. Bovendien heb ik ook wel meerdere bruine puntjes.
zo goed ben ik er ook niet voor. ik verwaarloog mijn planten nog wel eens. maar volgens mijn vinden ze het hier wel leuk @joyce als het z'n kleine was had ik ook wel een nieuwe gekocht maar deze was 60euro volgens mij (kan 5 euroschelen) met name de grote van de plant is dan duidelijk heb nu een aantal bladeren erafgehaald scheeld gelijk.hij is gelijk weer mooi haha
Ik heb er ook één staan, een hele grote van een meter hoog. De enige plant die het ooit goed heeft gedaan bij mij Hij heeft regelmatig bloemen en nieuwe bladeren, en zo nu en dan móet ik er wel een paar bladeren af knippen, omdat hij anders de pan uitgroeit. Het is hier altijd goed gegaan.
wij hebben er ook 2 staan... mijn vriend is hovenier en ik laat hem voor de planten zorgen ik breekt die dode, gescheurde en dat soort blaadjes gewoon af... maar knippen kan uiteraard ook onze katten zijn er ook gek op, vandaar dat ze hoog staan (zijn nog niet zo groot).. maar dat zijn ook de enige planten (en cactussen ook trouwens) die t bij ons blijven doen..